Pilot Power met streep

Super G

MF'er
4 jan 2003
190
0
Een kleine 3000 kilometer terug heb ik achter een nieuwe Michelin Pilot Power laten monteren. Tot mijn verbazing zat er al na heel korte tijd een soort langsstreep over de gehele band. Toen de streep in de daaropvolgende kilometers maar niet wegsleet ben ik eens navraag gaan doen bij mijn bandendealer. Die had er echter ook geen verklaring voor. Aangezien de band mij verder prima bevalt heb ik er verder niet echt aandacht meer aan besteed. Ik hield het in de gaten, maar meer ook niet. De achterband:

full


edit: typo's
 
Laatst bewerkt:
Maarrr... een paar dagen terug heb ik ook de voorband vervangen voor een MPP. En ook op deze tekent zich een dergelijke streep af. De voorband (ca. 300 kilometer oud):

full


Wie weet wat dit is en waardoor het komt?
 
Laatst bewerkt:
Weet niet wat het is, maar heb het ook gehad met MPP.

Wellicht niet verkeerd, want ik heb ze normaal versleten, alhoewel wel snel (3400 km achter)
 
ik heb die streep ook of iig gehad. Maare vele km later niks aan de hand :}
 
Ik heb een Bridgestone band die ook een dergelijke streep heeft, maar bij mij is het de overgang tussen de harde en zachte compound :?
 
Ik heb een Bridgestone band die ook een dergelijke streep heeft, maar bij mij is het de overgang tussen de harde en zachte compound :?

Dan zouden er 2 strepen moeten zitten anders heb je wel een heel klein stukje harde compound
 
Ja, die streep viel mij ook op laatst. Mijn MPP's zitten er pas zo'n 2000/600 km onder (voor/achter), maar ik heb het dus ook. Mocht je Michelin de foto's mailen, houd ons dan eens op de hoogte van de gang van zaken als je wilt, ben wel benieuwd namelijk. Verder vind ik het wel een superband! :}

Mazzel,
M91
 
Hiero sinds paar honderd km aan achterkant ook MPP......

En je raadt het nooit.... Ook streep... Je kunt hem voelen als je er overheen krabt.....


Superbandje volgens mij, dus streep zal me aan mijn reet roesten....
 
Heb ff contact gehad met Michelin.....daar kennen ze het fenomeen
"streep" ook!!
Ze weten alleen niet waardoor of waarvan 't komt maar 't schijnt
geen probleem te zijn of te worden!!!Gewoon knallen met die band :]
 
Heb ff contact gehad met Michelin.....daar kennen ze het fenomeen
"streep" ook!!
Ze weten alleen niet waardoor of waarvan 't komt maar 't schijnt
geen probleem te zijn of te worden!!!
Huh? Dat is toch wel raar. De fabrikant zou toch een verklaring hiervoor moeten hebben? Ze hebben die banden toch getest zeker?

Ja toch? Ze zoude ze toch wel getest hebben???

:X
 
Ik heb dat ook (R1 2004) en was mij ook opgevallen, ben nu aan mijn tweede achterband toe en deze heeft het ook. Wil ook wel eens het fijne ervan weten.
Kennis van mij rijdt met CB900 en deze had het ook.
 
Hmmm... mijn MPP's zijn weliswaar nog okselfris (slechts 500km dankzij deze 'zomer' :( ) en zie nog nix van 'n streep. Maar ik hou 't in de gaten.

Evenals dit topic ;)
 
Ik had ook zo'n streep in mijn vorige pilot powers ik heb nu een nieuwe set en daar zit die streep niet in. Volgens mij kan het geen kwaad :)
 
Nou, ik ben blij :? om te lezen dat ik niet de enige ben. Dacht al dat het aan mij lag (NOT!). Waar het aan ligt weet kennelijk niemand, ook Michelin zelf niet (thanks Meangreen!)

Maar goed, streep of geen streep. Ze bevallen tot nu toe prima...
 
Idd. de mijne heeft ook zo'n streep, of eigenlijk is het een licht groefje want je kunt het ook voelen. Wel vreemd.
 
Ik had ook zo'n streep in mijn vorige pilot powers ik heb nu een nieuwe set en daar zit die streep niet in. Volgens mij kan het geen kwaad :)
Ik moet er even op terug komen toen ze net nieuw waren zag ik geen streep maar ik heb er nu 1500 km mee gereden en daar is hij dan een dikke streep, het zal we horen denk ik :]
 
Ook ik heb de bekende streep op m'n powers.
Maar ben ik nu de enige die het opvalt dat die streep precies daar zit waar de 'geelachtige' streep/lijn zat ? (toen je banden nog geen meter hadden gereden, bedoel ik dus.)

zouden ze bij michelin toch ook bekend mee moeten zijn ?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan