Pilot power vs pilot power 2ct

Charles

Die hard MF'er
16 aug 2010
297
0
Hellevoetsluis
Allemaal :W

Ik zou graag willen weten wat het verschil meebrengt in het rijgedrag in bochten wanneer je de MPP of de MPP2ct gemonteerd heb.
Ik vraag dus niet welke beter is of welke ik wil aanschaffen ( wellicht na een antwoord op mijn vraag wel ) en ik weet dat het verschil zit in zachtere wangen.

Ik ben geen ervaren rijder en zal dus het smijtwerk in de bochten nog niet gaan uitproberen, maar ik heb begrepen dat de MPP spitser zijn dan de 2ct met een wat bollere loopvlak. Daardoor lijkt mij dat de 2ct banden voor een beginneling wat makkelijker te handelen zijn in bochten ??

Please advice, bedankt
 
Laatst bewerkt:
met MPP en 2CT gereden. de MPP vond ik geweldig, dus de volgende 2CT. de 2CT zijn mijn niet goed bevallen. met de 2CT heb ik meer grip problemen gehad met het uit accelereren van bochten, te vaak gaan glijden. had het idee dat het kwam door de overgang van het rubber dat niet op temperatuur was.

toen der tijd met een schade expert gepraat en de meeste schuivers waren met de 2CT, weet niet of dat toen toeval was, maar wel verdacht.

deze ervaring was 2 jaar geleden. rij momenteel alleen nog maar op het circuit met Pirelli :}
 
Je spreekt nu met een dubbele tong

Het maakt je niet uit wat voor banden je heb, maar ze moeten goed bevallen en je een goed en vertrouwd gevoel geven ?

Dus het maakt wel degelijk uit :Y

Ik doel op wat anderen er van vinden wat voor banden je er onder hebt.
Dat gezeur overal van, je haalt toch lang niet alles uit de band.

Als je je fijner voelt op pp 2ct's dan op pilot road's, waarom zou je dan road's nemen?
Je rijd dan om zon band die je niet fijn vind, omdat iemand anders dat wil.

gewoon lekker de banden kopen die je zelf wil.
 
Ik doel op wat anderen er van vinden wat voor banden je er onder hebt.
Dat gezeur overal van, je haalt toch lang niet alles uit de band.

Als je je fijner voelt op pp 2ct's dan op pilot road's, waarom zou je dan road's nemen?
Je rijd dan om zon band die je niet fijn vind, omdat iemand anders dat wil.

gewoon lekker de banden kopen die je zelf wil.

TimP, je heb gelijk over wat je als laatste schrijft, maar zoals zoveel dingen hier worden dingen niet goed begrepen. Ik vroeg wat het verschil is in het bochtenwerk omdat de ene band spitser is dan de ander (feit) en wanneer sommige mijn advies geven welke band zachter is of noem het maar op dan is de vraag blijkbaar niet goed begrepen of de vraagstelling kon anders.
 
Dat had ik begrepen ja, de ene band is voor het ene gebruik beter geschikt als voor het andere. En dat was de vraag over de 2ct.
Maar ik zag weer reacties voorbij komen over dat je dat toch niet uit de band haalt. Maar dat was de vraag ook niet of je het wel of niet uit de band haalt.
 
Tsja, ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Onder mijn Blackbird de PP's gehad, en hierna besloten om voor de PR2 te gaan. Hoewel ik zeker niet alles uit de band haal en absoluut niet beweer dat de PR2 een slechte band is, ga ik de volgende keer toch voor de PP of de PP 2ct. Ik vond het stuurgedrag van de BB gewoon fijner met de PP. Is gewoon een gevoelskwestie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan