''Piloten helm'' op een sportmotor?

Vice

MF veteraan
22 jan 2005
1.494
1
Zeewolde
Hallo,

Iedereen weet wel dat er heel veel piloten replica helmen te koop zijn.
Zie bijvoorbeeld: http://www.harleypleats.nl/onderdelen.html

Is het nu verstandig om een dergelijke helm (met mondkapje) op een sportmotor (GSXR 600) te dragen? Ben nl nogal straaljager gek

A: is het veilig (met name voor je gebit)
B: heb je dan veel last van wind en lawaai als je ''iets'' harder rijdt *D ?

Ben benieuwd naar jullie reactie's, bevindingen etc.

Bedankt

:W
 
Zoals je zelf al aangeeft beschermt een integraalhelm de voorkant van je hoofd beter bij een val. Niet iedere pilotenhelm heeft ook een E-keur!
Daarnaast zal een integraalhelm een stuk stiller zijn bij hoge snelheden.
Verstandigste is dus een integraalhelm, maar er zijn ook pilotenhelmen met E-keur, en als je het echt mooi vindt moet je het vooral niet laten.
 
Piloten helm slecht voor je oren,ik kocht er vorig jaar een op de motorbeurs in Utrecht een zg MIG helm (replica) zonder E keurmerk,boven de 80 km waaide m'n oren er zowat vanaf heb hem op Marktplaats verkocht voor de helft,dus denk er goed over na!!!!!



Gr Joop :Y
 
de gulden middenweg

full
 
heb met een helicopter helm altijd met veel plezier op mijn buell rond gereden maare geen keurmerk niks dus of het slim is ? en op een gsxr -O-


pilotenhelm2ax8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je beter een dekbedovertrek met straaljagers kunt nemen ipv zo'n helm. B|
_O- :^ :Y

Ziet er niet uit op een sportfiets en het beschermt voor geen meter als je face first op je muil gaat. Genoeg smerige foto's van op internet. En genoeg integraalhelmen met geschaafde kinstukken.
 
en met kinstuk

full


hou rekening met een hoop herrie, oordoppen is een must !
en een hoop kou, is echt een zomerhelmpie
 
Ik rij ook alleen maar in de zomer en heb al oordoppen, maar m'n veiligheid staat voorop (geen E keur is ook geen optie).

Als ik het zo hoor, kan ik het beter niet doen....?
 
en met kinstuk

[afbeelding]

hou rekening met een hoop herrie, oordoppen is een must !
en een hoop kou, is echt een zomerhelmpie

vond hem ook wel leuk maar...
heb dat ding nou al meerdere malen gepast...nog nooit een helm op m'n hoofd gehad die zo slecht zit als deze.
met name boven het voorhoofd zitten er een paar nare drukplekken in.
op en af zetten gaat eigenlijk ook niet zo lekker.





maar da's slechts mijn mening.... O-)
 
ooit een intergraal gezien waar van de zijkant van het kin stuk bijna door geschuurd was na een bodem onder zoek... heb toch liever niet dat dat m'n kin was geweest.
 
Jethelm is prima met lagere snelheden, daarboven wordt ie erg lawaaiïg en gaat ie "liften".
Maar of je op een sportmotor niet boven de 100 komt?

Los daarvan is uiteraard de veiligheid een factor......
 
zo zag mijn helm eruit na een crash bij 110km/h
y1puCk5iyLhKmnG7hZ6Tzqp2Rafi9hINHHN3DnvrAyAifqjsvURuAHt__yTsqWs0s-ERblIowIvJ8o

Dat was met een ZZR 600, bedenk zelf maar hoe je gezicht eruit ziet zonder dat kinstuk :+
 
en met kinstuk

[afbeelding]

hou rekening met een hoop herrie, oordoppen is een must !
en een hoop kou, is echt een zomerhelmpie

Bij aanschaf van een helm heb ik ook overwogen dit model te nemen maar idd met wind en kou is deze helm ni zozeer geschikt. Heb daarom ook gekozen voor een integraal helm.. rij zelf een Kawa ZX6R en eigenlijks vind ik dat een integraal helm dan ook het beste staat/past :P Maar ja, das een mening!
 
vond hem ook wel leuk maar...
heb dat ding nou al meerdere malen gepast...nog nooit een helm op m'n hoofd gehad die zo slecht zit als deze.
met name boven het voorhoofd zitten er een paar nare drukplekken in.
op en af zetten gaat eigenlijk ook niet zo lekker.





maar da's slechts mijn mening.... O-)

is geen mening, is een feit in jouw geval ;)
Elk hoofd is anders, de keus voor een helm is daarom juist zo moeilijk, omdat pasvorm op de eerste plaats dient te komen...

Al vind je een helm nog zo mooi, het staat of valt met de pasvorm.

Bij mij zit hij gelukkig als gegoten *O*

Overigens gebruik ik hem alleen in de zomer, voor in de winter heb ik een systeemhelm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan