''Piloten helm'' op een sportmotor?

Ik denk dat je beter een dekbedovertrek met straaljagers kunt nemen ipv zo'n helm. B|
:^ _O-

Het is niet veilig (meest belangrijke reden) en het ziet er niet uit. Zelfde als met je integraalhelm in mooie Rossi-kleurtjes op je Harley gaan rijden ...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 keer flink gevlogen, 1 maal een frontale aanrijding, 1 maal een klapband achter, en heb pas nog een mooie schuiver gehad.
Altijd met integraal helm, en m'n kin zit er nog aan, en m'n neus ook.
Dus denk aan mooi, en denk aan verstandig, en kies.
Groeten,
Eduard.
 
ik ben met 80 onderuit gegaan en mijn helm heeft geen krasje.

ik heb wel eens met zo,n helm gereden maar ik had veel last van herrie en hij vangt wind,boven de 100 wil ie omhoog en dat doet zeer aan je kin
 
ik ben met 80 onderuit gegaan en mijn helm heeft geen krasje.

ik heb wel eens met zo,n helm gereden maar ik had veel last van herrie en hij vangt wind,boven de 100 wil ie omhoog en dat doet zeer aan je kin

Ik ben er al uit.

Ik hou het bij mijn sport helm.....
Toch wat veiliger....
 
Ik ben er al uit.

Ik hou het bij mijn sport helm.....
Toch wat veiliger....


Sjah, je kan je koppie niet genoeg beschermen denk ik!

Dus als je dan een helmpie wil kopen waarbij je kin eigenlijk onbeschermd is, staat erg stoer maar niet erg bevordelijk voor de veiligheid.

Dit is wel stoer, én veilig:

Sharkmxtricksklein.jpg


(als je de bandjes vastmaakt ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het er niet uitzien, soms zie je van die chopper rijders met intergraal helm
dat vind ik persoonlijk ook niks.
Maarja als jij het tegek vind om met zo'n helm te rijden...Vooral doen!!!!
Denk anders; misschien word het wel een trend.
 
Ik vind die dingen net zoiets als mannelijke stewardessen: afgewezen voor de pilotenopleiding, dan maar de "next best thing" :P

Hahaha, dat is wel een mooie !

Mannelijke stewardessen zijn toch mannen die zijn afgewezen ivm hen geaardheid ;)
 
Sjah, je kan je koppie niet genoeg beschermen denk ik!

Dus als je dan een helmpie wil kopen waarbij je kin eigenlijk onbeschermd is, staat erg stoer maar niet erg bevordelijk voor de veiligheid.

Dit is wel stoer, én veilig:

[afbeelding]

(als je de bandjes vastmaakt ;) )


Ik kan uit eigen ervaring melden dat een crosshelm @ 200km/uur niet echt confortabel is :]
 
een roof boxter!!

en potje en dichte helm in 1!!


ik heb er ook 1 maar rij zomers ook wel met een echt potje op maar ik rij ook meestal in me spijkerbroek dus ben ik niet zo veilig.
het ligt toch voornamelijk aan je rijstijl,
de onveilige potjes zie je vaak op wat veiliger rijdende choppers en de veilige intergraal helmen zie je veel op de wat onveiliger rijdende racertjes
 
Zou iets met kinbescherming nemen...
2006 onderuit gereden, moet er niet aan denken als ik zo'n
helm had opgehad... B|

wel eens een foto van een h-d rijder gezien die was gecrasht...heel zn onderkaak was eraf :r

Verder wel een mooie helm...
 
Laatst bewerkt:
De roof boxer is goedgekeurd als systeemhelm (ECE R22-05).
En hij is beter geventileerd als de classic boxer. *O*
Goedkeuring geldt met dichte kinstuk dan wel. -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan