Pin-lock anti condens in het geel

Omega

MF veteraan
17 sep 2003
12.332
3
De Meern
Binnenkort moet ik mijn pin-lock eens vervangen. Ik overweeg een gele te nemen maar ik weet niet of dat ook goed s'avonds werkt. Heeft iemand hier ervaing mee?
 
kijk ff op de site van motoport, is nu een najaarsactie, krijg je een gele grateloos en voor niets.

SUcces.
T.
 
Bij de herfstactie die nu draait koop je een doorzichtige en na het invullen van de actiebon krijg je een gele kado.
Dus, snel snel bestellen, nu het nog herfst is
www.pinlock.nl

Damn ik was te traag...
 
Binnenkort moet ik mijn pin-lock eens vervangen. Ik overweeg een gele te nemen maar ik weet niet of dat ook goed s'avonds werkt. Heeft iemand hier ervaing mee?
Ik draag altijd een bril met van die gelige glazen(amber geloof ik)
En ik vind het super.. vooral 's avonds. Al die vervelende koplampen zijn ineens niet zo vervelend meer... :}
 
Thanx voor de tips maar ii woon in B. vlak bij Brussel. Zag dat de dichts bijzijnde Motoport voor mij in Den Bosch zit. Hmm zal mijn broer eens vragen die werkt in DB.
 
Wat een snelle reacties....
Het is weer vrijdagmiddag, geen zak te doen zeker.... })

heeeeeeeel druk hier O-)


[ontopic]

Voor de pinlock weet ik het niet, maar ik heb wel een Nightview bril met gele glazen. En dat werkt contrastverhogend
 
Laatst bewerkt:
Thanx voor de tips maar ii woon in B. vlak bij Brussel. Zag dat de dichts bijzijnde Motoport voor mij in Den Bosch zit. Hmm zal mijn broer eens vragen die werkt in DB.
Het is geen actie van Motoport maar van Pinlock zelf. Je vaste motorboer levert je dus ook gratis een extra geel vizier. Je moet er een bonnetje o.i.d. voor naar meneer Pinlock sturen.

Bonnetje/formulier krijg je bij aankoop van een nieuwe Pinlock.
 
Het is geen actie van Motoport maar van Pinlock zelf. Je vaste motorboer levert je dus ook gratis een extra geel vizier. Je moet er een bonnetje o.i.d. voor naar meneer Pinlock sturen.

Bonnetje/formulier krijg je bij aankoop van een nieuwe Pinlock.
yep indeed, thanx :} . Straks ff doen.
 
Zie ook Hier.

Ik had zelf ook net een pinlock gekocht. Aanmelden op de site, bonnetje opsturen en na een week ofzo kreeg ik hem in de bus.

Heb er gister mee gereden, maar het is wel even wennen. Het beeld wat je ziet is wel rustiger, maar ook donkerder. Op de snelweg was het wel ok, maar in de stad vond ik dat ik minder zag dan met kleurloze pinlock.
 
Ik heb de gele pin-lock en ik rij er veel 's avonds mee.
Ik vond het in het begin vooral even wennen maar nu weet ik niet beter.
Maar ik kan alleen niet zeggen dat het nou zo veel beter is als een blank vizier. :?
 
Heb zelf fogcity, de meekleurende versie, buiten dat het het beslaan tegengaat, hoef ik nu overdag veel minder een zonnebril op, iets duurder, maar wel praktischer.
Nadeel vind ik dat de plakrand los gaat laten, dus een tube lijm moet je ook bij de prijs rekenen ;)

Heb standaard een bril met gele glazen, en een bril met donkere glazen in m'n borstzak zitten
 
Helpt zo een gele ook tegen (laagstaande) zon ?
Of is het enkel en alleenvoor wat meer contrast 's avonds / 's nachts en een wat blitser uitzicht ?
 
Geel vizier of Pinlock versterkt het contrast (en het lijkt wel alsof het ook lichter word) en is dus bedoeld voor bewolkt of grauw weer (met of zonder regen) , dus als de zon schijnt (of dus laag staande zon) is het dus helemaal niet fijn (to say the least) je word dan bijna sneeuwblind. :X
Ik vind het voor op straat niet handig want dan ga je niet zo snel een vizier onderweg verwisselen omdat het zonniger word, op het circuit vind ik het een ander verhaal.
Een heldere is dus in meer gevallen bruikbaar, geel alleen prettig bij donker weer.
Er bestaan ook nog oranje en rose vizieren en die zijn ook bedoeld voor regen of donker weer, in het geval een gele te fel is.
 
Laatst bewerkt:
Geel vizier of Pinlock versterkt het contrast (en het lijkt wel alsof het ook lichter word) en is dus bedoeld voor bewolkt of grauw weer (met of zonder regen) , dus als de zon schijnt (of dus laag staande zon) is het dus helemaal niet fijn (to say the least) je word dan bijna sneeuwblind. :X
Ik vind het voor op straat niet handig want dan ga je niet zo snel een vizier onderweg verwisselen omdat het zonniger word, op het circuit vind ik het een ander verhaal.
Een heldere is dus in meer gevallen bruikbaar, geel alleen prettig bij donker weer.
Er bestaan ook nog oranje en rose vizieren en die zijn ook bedoeld voor regen of donker weer, in het geval een gele te fel is.
Ik ben het hier niet mee eens.
Ik heb overdag geen last van verblinding, maar toegegeven ook geen voordeel.
Net zo min dat ik wat merk van een verbetering van het contrast, soms lijkt dat wel zo maar als ik dan mijn vizier opligt zie ik het net zo goed.
Misschien dat ik 's avonds wat minder snel verblind word maar dat is dan ook het enige voordeel dat van een geel vizier.
Maar net als met zo veel dingen zal dit ook wel afvankelijk zijn van je eigen perceptie.
 
Op vrijdag 07 november 2003 22:06 schreef Crawl het volgende:Ik ben het hier niet mee eens.

Maar net als met zo veel dingen zal dit ook wel afvankelijk zijn van je eigen perceptie.
Of je eigen ogen :? (ik ken iemand die kan haast niet met een geel vizier rijden, te fel)
Hoe gevoelig zijn je ogen voor het licht (of donker) enz. (?) dat kan er natuurlijk ook een hoop schelen.
 
Ik heb ook een gele pinlock.

Ik heb de indruk dat het zicht 's nachts minder is.
 
Heb zelf fogcity, de meekleurende versie, buiten dat het het beslaan tegengaat, hoef ik nu overdag veel minder een zonnebril op, iets duurder, maar wel praktischer.
Nadeel vind ik dat de plakrand los gaat laten, dus een tube lijm moet je ook bij de prijs rekenen ;)

Hoelang heb jij je fogcity erop zitten dan, ik heb dezelfde als jij en die zit er nu een maand of 4 op en ben nog steeds voor 200% tevreden over fogcity :} geen last meer van laagstaande zon, je kunt hijgen als een paard maar je vizier beslaat egggggt niet meer.
Maar na wat voor termijn begon de jouwe los te laten dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan