Pin lock niet goed gemonteerd?

Siebje

Die hard MF'er
5 jun 2003
844
0
Beste motorforummers,

Vandaag een pin lock op mijn vizier geplaatst. Het betreft hier een Arai Maverick helm. Het eerste wat me eigenlijk opviel, was dat dubbele plastic laag wat aangebracht wordt op je vizier, niet direct aan het vizier geplaatst was, maar dat er nog wat ruimte tussen gelaten was. Nu had ik eerder bij anderen opgemerkt, dat het dubbele plastic laagje wel direct tegen het vizier aan zat.. Is dit nu per helm verschillend? Mijn gevoel zegt dat het niet juist is, aangezien ik net een stuk gereden heb, en er toch nog het e.e.a. besloeg op mijn vizier. Is die pin lock nou gewoon fout gemonteerd, of had ik gewoon teveel ervan verwacht?

Hier zie je een foto waar je, als je goed kijkt, dat het e.e.a. onder de dubbele laag beslaat (de meeste wasem was toen al weggetrokken)
full
 
Hier zie je een foto waar je de tussenruimte ziet tussen de dubbele laag en het vizier

full
 
als ie beslaat is het sowieso niet goed lijkt me.

Volgens mij moet pinlock echt tegen het vizier aanzitten, anders kan de condens tussen de pinlock en je vizier komen.

en de foto is nogal onduidelijk zeg maar

de 2e foto is wel duidelijk.

Lijkt mij fout gemonteerd. Zelf gedaan of laten doen?
 
Ik ben geen fan van pinlock - zeker bij een Arai-vizier is het nogal prutsen, dus ik zou het niet zelf hebben geinstalleerd, maar door een pinlock/arai dealer. Als die het dan verprutsen hoef je geen 70 euro voor een nieuw adsis vizier te betalen...
 
Ik ben geen fan van pinlock - zeker bij een Arai-vizier is het nogal prutsen, dus ik zou het niet zelf hebben geinstalleerd, maar door een pinlock/arai dealer. Als die het dan verprutsen hoef je geen 70 euro voor een nieuw adsis vizier te betalen...

Ik heb het dus niet zelf gedaan he, ik heb het door safe Rotterdam laten doen. Is toch wel eentje met verstand er van lijkt mij
 
Als de pinlock niet goed aansluit, dan beslaat het vizier alsnog onder de pinlock. De siliconenrups in de pinlock moet overal goed op het vizier aansluiten. Je kunt de pinnetjes waarmee de pinlock vastzit verdraaien om 'm zo strakker te zetten. is dit niet afdoende, dan zitten idd waarschijnlijk de gaatjes niet goed.
 
Als de pinlock niet goed aansluit, dan beslaat het vizier alsnog onder de pinlock. De siliconenrups in de pinlock moet overal goed op het vizier aansluiten. Je kunt de pinnetjes waarmee de pinlock vastzit verdraaien om 'm zo strakker te zetten. is dit niet afdoende, dan zitten idd waarschijnlijk de gaatjes niet goed.

De pinlock moet dus echt direct tegen het vizier aansluiten? Want dat is nu dus niet gebeurd, er zit nog een ruimte tussen van ongeveer een halve centimer...
 
Af en toe beslaat die van mij ook, maar als ik de schroefjes eventjes vaster heb gedraaid is het weer over.
Ze hebben het niet goed gedaan of een verkeerd type voor je helm gebruikt :?
 
Af en toe beslaat die van mij ook, maar als ik de schroefjes eventjes vaster heb gedraaid is het weer over.
Ze hebben het niet goed gedaan of een verkeerd type voor je helm gebruikt :?

Ik denk dat wel het juiste type is gebruikt, maar dat het dus verkeerd is gedaan omdat er nog een tussenruimte tussen zit.... Of heeft iemand ook nog wat ruimte tussen de pinlock zelf en het vizier zitten?

Safe is trouwens net dicht B|
 
Er moet inderdaad geen kier tussen zitten.

Als je de pinlock op je vizier moet zetten dan moet je het vizier iets rechtbuigen en eerst 1 kant erin zetten en door ook het pinlock vizier iets te buigen de andere kant erop vast zetten.
Dan druk / slaat het pinlockvizier meteen tegen je vizier en moet hij al bij het licht rechtgebogen vizier helemaal aangrijpen / vastzitten.

De schroefjes zijn ovaal en die kun je aandraaien als je pinlock wat slapper is geworden, dat heb ik tot nu toe nog niet hoefen doen. :)

Gewoon terug gaan naar safe als die open is.
 
Ik zat nu nog eens goed te kijken wat het probleem was en ik zag het. Er zit inderdaad een gat tussen de pinlock en het vizier... De pinlock kan zo naar boven geduwd worden en dat sluit het wel aan, alleen dan kan het vizier niet meer open. De pinlock loopt dan net tegen de rubbers van de helm aan.
De persoon die mij hielp, vertelde mij dus al dat'ie mijn vizier verknald had doordat hij de pinlock te hoog geplaatst had. Nu had ik dus een nieuw vizier gekregen, maar ik vermoed dat ook deze pinlock gewoonweg te hoog zit, waardoor de pinlock tegen de rubbers aanloopt en de pinlock zelf naar beneden geduwd wordt, waardoor de pinlock van het vizier af gaat staan.

Moet ik er alsnog mee terug om hem te fixen en te vragen om nog een nieuw vizier...

Edit: typo
 
Moet ik er alsnog mee terug om hem te fixen en te vragen om nog een nieuw vizier...
Ik zou het wel doen, als hij voor de 2-de keer een vizier verprutst, tja ......

Maar dat ligt er ook aan wat voor (modelinge) afspraak je met de verkoper hebt gemaakt. Aan de andere kant iedereen moet het kunnen doen er moet gewoon even geduldig opgemeten worden.
 
Ik zou het wel doen, als hij voor de 2-de keer een vizier verprutst, tja ......

Maar dat ligt er ook aan wat voor (modelinge) afspraak je met de verkoper hebt gemaakt. Aan de andere kant iedereen moet het kunnen doen er moet gewoon even geduldig opgemeten worden.

Tsja, mondelinge afspraak of niet. Ze hebben iets geleverd wat niet goed werkt... Er is niet goed gemeten en aangezien er dus 2 gaten op verkeerde hoogte zijn geboord, lijkt mij dat er een nieuw vizier moet komen... Je kan niet het oude vizier gebruiken lijkt mij.
 
Siebje, in mijn Quantum had ik een pinlock laten zetten door de Leertent, die hier echt heel goed in zijn. Doordat ik ook weleens reed met het vizier omhoog [waarbij er een andere spanning op het vizier staat dan naar beneden], begon de pinlock te kieren > condens.
Een paar keer aangedraaid, maar na enkele dagen steeds weer condens, als stond de pinlock op zijn 'strakst'. Er werd een extra nokje aan de zijkant van de pinlock geschoven, waardoor de pinnetjes weer iets slapper mochten en de strakheid weer verstelbaar werd. Ik bleef condens houden in de linker onderhoek.
Uiteindelijk heb ik [een jaar later] een nieuw vizier gekocht waar de Leertent kosteloos een FogCity [van 24,95] in plakte. Na twee maanden kreeg ook deze last van condens! Toen was ik het helemaal zat, heb de fogcity eruit laten halen en een Respro Foggy Mask in mijn quantum gezet. Nu al drie jaar geen last meer van condens.
Mijn vrouw heeft net een Arai Signet GT gekocht en bij haar zit de Respro niet lekker, dus ik laat er volgende week een FogCity inzetten bij de Leertent.
 
Tja, lange tijd zeer tevreden geweest over mijn pinlock.

Maar sinds korte tijd beslaat die toch, en dan vooral aan de linkerkant.
Kan een pinlock verzadigd raken? Of moet die gewoon nagesteld worden?
 
Eerst laten nastellen - door middel van draaien van het pinnetje kan de pinlock strakker tegen het vizier worden gedrukt. Volgens de Leertent gaat een pinlock/fogcity ongeveer 1 of 2 seizoenen mee...

Daarnaast is het denk ik belangrijk om vochtige helmen eerst te luchten voor je ze opbergt - ik heb zelf van Dampire een soort vochtverdrijvers die voor natte sportkleding bedoelt is. Twee zakjes, kan je twee helmen tegelijk behandelen. Ook heb ik een Bison Vochtvreter in de kast waar onze motorkleding inhangt, dat houdt ook de schimmel op afstand.
 
Ik zat nu nog eens goed te kijken wat het probleem was en ik zag het. Er zit inderdaad een gat tussen de pinlock en het vizier... De pinlock kan zo naar boven geduwd worden en dat sluit het wel aan, alleen dan kan het vizier niet meer open. De pinlock loopt dan net tegen de rubbers van de helm aan.
De persoon die mij hielp, vertelde mij dus al dat'ie mijn vizier verknald had doordat hij de pinlock te hoog geplaatst had. Nu had ik dus een nieuw vizier gekregen, maar ik vermoed dat ook deze pinlock gewoonweg te hoog zit, waardoor de pinlock tegen de rubbers aanloopt en de pinlock zelf naar beneden geduwd wordt, waardoor de pinlock van het vizier af gaat staan.

Moet ik er alsnog mee terug om hem te fixen en te vragen om nog een nieuw vizier...

Edit: typo
En dat zeg je nou pas ;)
Teruggaan, al zullen ze 10 x een nieuw vizier moeten pakken, dat spul is duur genoeg en ze behoren het goed af te leveren.. :X
 
En dat zeg je nou pas ;)
Teruggaan, al zullen ze 10 x een nieuw vizier moeten pakken, dat spul is duur genoeg en ze behoren het goed af te leveren.. :X

Ach, dacht dat het niet van belang was ;) , maar je hebt gelijk, ik ga er mee terug. Balen dat ze pas dinsdag open zijn
 
Altijd helm wegzetten met vizier open. Pinlock kan dacht ik inderdaad vocht opnemen (iets poreus) Ik weet het niet zeker, maar is er niet een aparte pinlock voor de Arai vizieren????!!!! Bij mij werkt de Pinlock al 2 jaar perfect op mijn Suomy. Alleen klote dat je tegen de bovenrand aankijkt als je sportieve zithouding hebt.

De Kale
 
Ja er is een aparte pinlock voor arai adsis vizieren met twee uitsparingen waar de wenkbrauwventilatieklepjes [3x woordwaarde] zitten. Geldt ook voor de FogCity.
 
Eerst laten nastellen - door middel van draaien van het pinnetje kan de pinlock strakker tegen het vizier worden gedrukt. Volgens de Leertent gaat een pinlock/fogcity ongeveer 1 of 2 seizoenen mee...

Je bedoelt die gasten in de Sarphatiestraat A'dam? Daar komt ook mijn helumpie vandaan. Erg goeie lui, zeer klantvriendelijk en juiste adviesen... En nee ik werk daar niet :+
 
Ik ook niet. Ik kom er graag en neem er ook andere motorrijders mee naar toe. Wel heb ik zelf bijvoorbeeld een Arai gekocht bij Termaat, gewoon omdat het erg veel euri scheelde - de Leertent deed daar trouwens niet raar over, ze gaven toe dat het voor hen onmogelijk is om voor Termaat prijzen te verkopen.

Ze hebben het nu druk met de beurs enzo, maar ik ga er donderdag met de Signet GT van mijn vrouw naartoe om er een FogCity in te laten zetten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan