Pin lock niet goed gemonteerd?

Het kan ook zijn dat ze je pennetjes verkeerd om erin hebben gezet. Dit was het geval bij mijn helm. Ik heb op de beurs pinlock in laten zetten, en toen bleek de boel niet goed te zitten. Tot er een 2e verkoper bij kwam, en die zag dat de pennen verkeerd om in me vizier zaten, dus van binnen naar buiten, ipv buiten naar binnen. Dit omgedraaid en geen probleem, alhoewel..........
Me bril beslaat nog wel in het begin hihihihi 8-)
 
Het kan ook zijn dat ze je pennetjes verkeerd om erin hebben gezet. Dit was het geval bij mijn helm. Ik heb op de beurs pinlock in laten zetten, en toen bleek de boel niet goed te zitten. Tot er een 2e verkoper bij kwam, en die zag dat de pennen verkeerd om in me vizier zaten, dus van binnen naar buiten, ipv buiten naar binnen. Dit omgedraaid en geen probleem, alhoewel..........
Me bril beslaat nog wel in het begin hihihihi 8-)
Dé oplossing: insmeren met Dreft :)

niet té dik natuurlijk.... :X
 
geen pinlock dat kon niet bij onze helmen (vanwege ingebouwd zonnescherm, Schubert) maar zo'n inplak geval bij safe laten doen.
binnen een maand het er weer uitgetrokken en weggegooid.
in donker bij tegenliggers ging je dubbel zien net als sommige thermopane ruiten zeg maar.
weggegooid geld geweest dus voor 3 helmen
 
ey Swiebertje,
heb je ook tussenruimte als je vizier dicht is?

ik ook wel zo nu en dan beslaan, even vizier op een kier en bij motoport maken ze pinlock zonder zeuren schoon en plaatsen ze hem weer opnieuw, de emmer met water en microvezeldoek staan daar klaar, wel bij elk stoplicht vizier een beetje open...

is je geld nou nog niet op???
 
ey Swiebertje,
heb je ook tussenruimte als je vizier dicht is?

ik ook wel zo nu en dan beslaan, even vizier op een kier en bij motoport maken ze pinlock zonder zeuren schoon en plaatsen ze hem weer opnieuw, de emmer met water en microvezeldoek staan daar klaar, wel bij elk stoplicht vizier een beetje open...

is je geld nou nog niet op???

Jah, er zit nog steeds gat tussen het vizier en pinlock. Vanmiddag gebeld met Safe en ik kan hem vrijdag even langsbrengen, zullen ze waarschijnlijk nieuw vizier erop zetten.

geld is op ja, er is al voor mij gecollecteerd
 
Gebruik tot volle tevredenheid een pinlock,bij mijn 1e vizier had ik ook iets ruimte wat kwam doordat het boortje waarschijnlijk ietsepietsie was verlopen,echter heb nu op div vizieren van mij en m'n vrouw pinlock's geplaatst.
de werkwijze die ik hanteer bestaat uit;het bijgeleverd malletje voor het te boren gaatje moet zeer precies worden aangebracht,vervolgens voor ik ga boren met bijgel.boor,verhit ik een wat dikkere stopnaald en prik vervolgens door het markeringspuntje zodoende heeft de boor steun waardoor hij niet kan verlopen,vervolgens kan de pinlock op de juiste spanning geplaatst worden. :}
 
Jah, er zit nog steeds gat tussen het vizier en pinlock. Vanmiddag gebeld met Safe en ik kan hem vrijdag even langsbrengen, zullen ze waarschijnlijk nieuw vizier erop zetten.

geld is op ja, er is al voor mij gecollecteerd
Dat klinkt goed :)

Ben blij dat in mijn Arai (gekocht op de beurs) al gaten zaten voor een pinlock, schelt een hoop gezeik als ik het zo lees.
 
Even een schopje voor een oud topic.

Ik heb een nieuw Shoei vizier gekocht (met pinlock pennetjes erin), pinlock schermpje uit m'n oude vizier gehaald en in nieuwe gestopt, alleen onderin sluit hij niet aan, denk over een cm of 4 breed een spleetje van 1mm.

Hoe verstel ik die pinnetjes, is dit gewoon draaien of geven jullie toch het advies om even langs een dealer te rijden?
 
Even een schopje voor een oud topic.

Ik heb een nieuw Shoei vizier gekocht (met pinlock pennetjes erin), pinlock schermpje uit m'n oude vizier gehaald en in nieuwe gestopt, alleen onderin sluit hij niet aan, denk over een cm of 4 breed een spleetje van 1mm.

Hoe verstel ik die pinnetjes, is dit gewoon draaien of geven jullie toch het advies om even langs een dealer te rijden?
De pennetjes zijn ahw a-symmetrisch,dus probeer ff die pennetjes een kwart slagje aan te draaien,als het goed is zou het pinlockscherm strakker tegen het vizier komen te liggen,hoop ik voor jou ;)
 
default1.asp
 
Ik heb ook zo'n pinlock geval, vooral 's ochtends blijven er onderaan (tot aan mn neus) op mn pinlock gewoon kleine druppeltjes vocht/condens hangen. Ben er mee terug geweest, en na twee weken wachten, en zonder pinlock hebben moeten rijden kwamen ze bij de oorzaak. Hij was vuil, en daardoor functioneerde die niet meer. Heel fijn, ik alles brandschoon gemaakt.. beslaat ie nog steeds. Naja misschien had ik er meer van verwacht dan ik zou moeten, maja tis nog altijd beter met dan zonder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijdje terug Pinlock ellende gehad nadat ik hem had verwijderd, mijn tips:

- Schroef hem muurvast
- Zorg dat de kitlaag prima is en overal afsluit

Als je die 2 dingen in orde maakt heb je nergens meer last van. Zo te zien komt er nu toch lucht tussen beide vizieren.

Succes ermee!
 
Ik heb er al een jaar of 3 een Fogcity op zitten. Perfect. Kleurt ook nog mee in de zon.
 
op de pinlock zit een soort silecone rand die dan tegen het vizier aan moet drukken dat zorgt voor de thermopane , je kan zien aan die rand of ie goed aan hecht zoniet dat is het fout .
 
Terug
Bovenaan Onderaan