Pinkster weekend op de bonnefooi naar de Eifel ?

RichieRich

MF veteraan
8 mrt 2006
1.360
128
Haarlem
Het is alweer veel te lang geleden dat ik een lekker weekendje met de motor in Duitsland ben geweest. Laatste keer was vorig jaar September en toen was het steenkoud op de zondag, brrr !

Dit weekend ben ik helaas niet in de mogelijkheid om naar duitsland te gaan en het weer word ook niet echt super.
Nu wil ik eigenlijk volgend weekend gaan, maar ik vind het prettig om op de bonnefooi naar Duitsland te gaan. Mijn vraag is nu, wat zijn jullie ervaringen met Pinkster weekend in Duitsland ?

Hoe moeilijk is het dan om een hotelletje te vinden die niet vol zit ?

Zijn er mensen die dit eerder gedaan hebben en wat zijn de ervaringen, welke delen van Duitsland zijn juist goed te doen en welke zijn juist extra druk.

Zelf zit ik te denken aan 4 dagen en dan richting eifel en mischien door Luxemburg heen en dan weer terug. Maar vind het wel prettig om niet 2 uur te moeten zoeken naar een slaap plaats als ik er klaar mee ben en lekker op een terrasje wil zitten genieten van een drankje en het mooie uitzicht :]
 
Je moet maar net geluk hebben denk ik. Er zullen best hotels zijn die nog wel plek hebben. Wij hebben ruim vantevoren geboekt en sommige hotels zaten al vol... Alleen kan je natuurlijk niet overal je motor veilig kwijt dus weet niet wat je belangrijk vindt.
 
Laatst bewerkt:
Er was twee weken geleden nog maar hier en daar een kamer te reserveren voor de pinkster , maar je kan geluk hebben. Er zijn ook mensen die annuleren.
 
Er was twee weken geleden nog maar hier en daar een kamer te reserveren voor de pinkster , maar je kan geluk hebben. Er zijn ook mensen die annuleren.

In welk gebied was dit ?

Het maakt mij niet zoveel uit qua hotel. We zoeken meestal iets lekker kneuterigs in een klein dorpje uit. Geen Toeristisch gedoe. Alleen willen we wel een beetje in de richting van de Eifel rond toeren.
 
booking.com en dan zoeken op een plaatsje in de eiffel, bv adenau. kan je ook aantal km er om heen zoeken, en vaak nog annuleren tot op de dag zelf.
 
Ik ga overal heen op de motor en zowel in Frankrijk, Belgie, Duitsland, Schotland, Engeland, Spanje enz. lukt het eigenlijk altijd om binnen een half uur een kamer te vinden. B&B's vind je overal en heel vaak staat de motor binnen of achter het huis uit het zicht. Ik heb echt nog nooit de nacht buiten moeten doorbrengen.
Als je met een groep gaat is het anders, vooral als je ook nog in hetzelfde hotel wil zitten, maar met zijn tweeen lukt het altijd.
Als je bij een B&B aanbelt en er is geen plek, vraag je aan de eigenaar waar wel en of ze geen kennissen of familie hebben die kamers verhuren. Succes verzekerd.

Ik heb zelfs zo een keer een appartement voor tien personen gescoord in de voorjaarsvakantie in de wintersport.
 
Dat is mijn ervaring ook wel, door vragen op de plek waar ze aangeven dat ze vol zitten.

Probeer voor mezelf een beeld te vormen hoe "lastig" het kan worden om een kamer te vinden.
We hebben niet hoge eisen, maar vind het ook vervelend als we lang moeten zoeken naar een overnachting. Als ik weet dat ik daar rekening mee moet houden dan kan ik daar rekening mee houden met het zoeken naar een slaap plek :)
 
Naar de eifel willen met Pinksteren en geen toeristisch gedoe lijkt me wat tegenstrijdig. Dat is één van de weekenden dat ik de eifel sowieso mijd. Westerwald heeft dan mijn voorkeur, veel minder toeristen en evengoed prachtig om te rijden en te overnachten.
 
Ik zou met pinksteren niet op de bonnefooi naar de Eifel gaan.
Zeker rond de Nordschleife is het megadruk. Dan zit het vol met o.a. Engelsen die er een lang weekend gaan rijden.
En als je klote weer hebt, (in de Eifel kan het behoorlijk wisselvallig zijn) ben je uren in de regen zoekende naar een overnachting. :N

Wat is het probleem om 1 uurtje achter internet te duiken, een paar adressen aanschrijven en morgenvroeg de response bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het probleem om 1 uurtje achter internet te duiken, een paar adressen aanschrijven en morgenvroeg de response bekijken.

Opzich niks, maar als het slecht weer is dat weekend, dan blijf ik lekker thuis :)
Vandaar dat ik niks wil boeken.
 
Naar de eifel willen met Pinksteren en geen toeristisch gedoe lijkt me wat tegenstrijdig. Dat is één van de weekenden dat ik de eifel sowieso mijd. Westerwald heeft dan mijn voorkeur, veel minder toeristen en evengoed prachtig om te rijden en te overnachten.


Waar ligt dat precies ? Het moet wel te bereiden zijn in een paar daagjes en niet alleen snelweg :]
 
Opzich niks, maar als het slecht weer is dat weekend, dan blijf ik lekker thuis :)
Vandaar dat ik niks wil boeken.

Zoals ik al zei: De Eifel kan wisselvallig zijn, zeker in voor- en najaar.
Dus als je op goed geluk gaat loop je het risico dat je daar ter plekke met klote weer moet gaan zoeken voor een overnachting :?

Dan adviseer ik je om www.wetter.de en www.eifelwetter.de in de gaten te houden en zodra je besluit te gaan bel je voordat je opstapt eerst je adresjes af.
Daarmee ben je dan ook al die anderen voor die ergens in de middag/namiddag daar ter plekken gaan zoeken.
 
Zoals ik al zei: De Eifel kan wisselvallig zijn, zeker in voor- en najaar.
Dus als je op goed geluk gaat loop je het risico dat je daar ter plekke met klote weer moet gaan zoeken voor een overnachting :?

Dan adviseer ik je om www.wetter.de en www.eifelwetter.de in de gaten te houden en zodra je besluit te gaan bel je voordat je opstapt eerst je adresjes af.
Daarmee ben je dan ook al die anderen voor die ergens in de middag/namiddag daar ter plekken gaan zoeken.

Dat is zeker een optie. en ik heb de adressen van de vorige keren dat ik in duitsland ben geweest opgeslagen, dus ook geen probleem.

Maar liever zie ik wel welke kant ik op rij, ook ingegeven door het weer, en wanneer ik er klaar mee ben dan wil ik graag een plek opsnorren. Ik probeer te polsen hoe druk het is en of er nog interessant alternatieven zijn. Ik hou van Schnitzel ! ;) dus ga graag naar duitsland. De kneuterigheid vind ik ook heerlijk.

Als er alternatieven zijn dan de Eifel die ook leuk rijden zijn qua natuur op ongeveer dezelfde afstand dan ben ik daar ook zeker in geïnteresseerd ! *D
 
Hoi hoi,

De eifel is met pinksteren knetterrrrrdruk en zou voor sauerland kiezen.
Ben pas nog met een ladiesweekend naar schmallenberg-bodefeld geweest in Landhotel Albers, erg goed en een supermooie omgeving....gaat jouw vriendin ook vast mooi vinden. Mooie gelegenheden om buiten te zitten oa Mohnesee etc.
Beter is om niet via booking.com te bellen
Hotels houden altijd nog wat kamers ''achter de hand''
Succes!
 
Hoi hoi,

De eifel is met pinksteren knetterrrrrdruk en zou voor sauerland kiezen.
Ben pas nog met een ladiesweekend naar schmallenberg-bodefeld geweest in Landhotel Albers, erg goed en een supermooie omgeving....gaat jouw vriendin ook vast mooi vinden. Mooie gelegenheden om buiten te zitten oa Mohnesee etc.
Beter is om niet via booking.com te bellen
Hotels houden altijd nog wat kamers ''achter de hand''
Succes!

Dat klinkt interessant ! In dat stukje ben ik eigenlijk nog nooit geweest. Normaal rij ik de a2 af en ga er dan na weert ergens af en rij dan binnen door verder richting eifel.

Hoe is het in dat stuk van Duitsland met hotelletjes ? en welk rondje zou je dan kunnen aanraden ? Wij komen vanuit haarlem en rijden het liefst veel binnen door. Maar we zouden richting Arnhem kunnen rijden en daarvandaan dan binnen door rijden die kant op.
Kun je een idee geven wat de leuke stukken zijn ? (Tussen welke plaatsen je dan rijd en welke plaatsen je moet vermijden ?) Zelf vind ik het ruhr gebied vanaf monschau en verder omhoog helemaal niks. Hier vind je weinig hotelletjes langs de wegen en je zit al snel in de industrie.
 
Dat klinkt interessant ! In dat stukje ben ik eigenlijk nog nooit geweest. Normaal rij ik de a2 af en ga er dan na weert ergens af en rij dan binnen door verder richting eifel.

Hoe is het in dat stuk van Duitsland met hotelletjes ? en welk rondje zou je dan kunnen aanraden ? Wij komen vanuit haarlem en rijden het liefst veel binnen door. Maar we zouden richting Arnhem kunnen rijden en daarvandaan dan binnen door rijden die kant op.
Kun je een idee geven wat de leuke stukken zijn ? (Tussen welke plaatsen je dan rijd en welke plaatsen je moet vermijden ?) Zelf vind ik het ruhr gebied vanaf monschau en verder omhoog helemaal niks. Hier vind je weinig hotelletjes langs de wegen en je zit al snel in de industrie.
Zal even een route opzoeken, vanmorgen net over de grens een duits motorblad gekocht met toevallig, jahaa een sauerlandroute.
Heb de route die wij in ons ladiesweekend reden ook via de mail gekregen om te downloaden voor een motornavigatie systeem, maar dat hebben we niet. Ik kan jouw die route wel doorlinken mocht je een motor-navigatiesysteem hebben.
Roept u maar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan