Pinksterraces Oss 2004

damted

MF veteraan
1 nov 2002
4.764
27
ZH
Volgens de kalender van KNMV is er ook dit jaar weer een Pinksterraces voor het ONK in Oss.
Is het nieuwe circuit eigenlijk al klaar en is het nog een beetje interessant voor het publiek, want op het oude 'circuit' kon je maar bij 2 bochten wat zien.
De rest wat niet toegankelijk voor het publiek.
Kortom: is het nu de moeite waard om te gaan kijken?
Wie heeft meer info?

de race word dit jaar op het nieuwe circuit gehouden,moet een hele vooruitgang zijn heb ik gelezen. alleen ik moet werken dit jaar dus kan ik nie(grmlfrtn)

de race word dit jaar op het nieuwe circuit gehouden,moet een hele vooruitgang zijn heb ik gelezen.
Kun je ook aangeven waar je dat hebt gelezen, want ik ben wel benieuwd.
De veiligheid van de coureurs was al jaren discussiepunt, zo erg dat sommigen deze wedstrijd gewoon oversloegen in het ONK.
Ook vorig jaar nog wat crashes gezien die tussen de palen door nog net goed gingen.
Als het publiek nu ook nog wat kan zien, ben ik weer van de partij.

Voorlopig weet ik alleen dat het op de aankondigingsborden staat in Oss zelf.
Verder schijnt het ook op de site van de organiserende motorclub te zijn.
Die heet Grand Prix Team Oss of zoiets. Ik zal de site eens nazoeken.

Gr.Niels

Ik ben er inmiddels 3 jaar geweest en heb besloten er niet meer naartoe te gaan.
Er is gewoonweg te weinig te zien.
Er is een tribune en links ervan loopt het dranghek ca. 300meter door. Dat is alles.
Enige wat je ziet vanaf de tribune:
motoren komen uit een bocht aanrijden (naar je toe), daarna een chicane en ze rijden weer van je weg, in de verte een flauwe bocht nemend.
Is er geen plek op de tribune dan kun je blij zijn dat je 1 bochtje kunt overzien.

Op andere "ONK circuits" zie je vanaf 1 punt vaak ook niet meer, maar daar heb je het voordeel dat er meer plekken zijn om te gaan kijken. In Oss is het zeer beperkt.

Enige pluspunt: je kunt tussen de "teamstallen" doorlopen en wat met de gozers kletsen.........

Ik ben er inmiddels 3 jaar geweest en heb besloten er niet meer naartoe te gaan.
Er is gewoonweg te weinig te zien.
Er is een tribune en links ervan loopt het dranghek ca. 300meter door. Dat is alles.
Enige wat je ziet vanaf de tribune:
motoren komen uit een bocht aanrijden (naar je toe), daarna een chicane en ze rijden weer van je weg, in de verte een flauwe bocht nemend.
Is er geen plek op de tribune dan kun je blij zijn dat je 1 bochtje kunt overzien.
Dat vond ik vorig jaar ook, dan dit jaar maar niet naar Oss.
Op andere "ONK circuits" zie je vanaf 1 punt vaak ook niet meer, maar daar heb je het voordeel dat er meer plekken zijn om te gaan kijken. In Oss is het zeer beperkt.
De Belgische circuits zijn dan leuker, zoals bv. de races te Oostende grote Prijs van de Noordzee of de races in Ronse of Mettet.
Het is helaas wel heel wat verder rijden.
Enige pluspunt: je kunt tussen de "teamstallen" doorlopen en wat met de gozers kletsen.........
Dat is op zich altijd best leuk, heb je ook geen paddock kaart nodig en je kunt ff lekker over de motoren kletsen.

Voorlopig weet ik alleen dat het op de aankondigingsborden staat in Oss zelf.
Verder schijnt het ook op de site van de organiserende motorclub te zijn.
Die heet Grand Prix Team Oss of zoiets. Ik zal de site eens nazoeken.

Gr.Niels
Heb je al iets van een URL gevonden, met Google vond ik het niet?

Ik ben vorige week in Eemshaven geweest. Daar werd gemeld dat het inderdaad door gaat en gehouden wordt op het nieuwe circuit. Of daar meer te zien is weet ik niet, ik ken het oude en het nieuwe allebei niet.

nieuwe cicuit is mooi is op een nieuw industrie terein en er staat nog nix dus kunnen we lekker ver kijken
of het de sfeer heeft van het oude is nog af te vragen het is nu nog een kale bedoeling maar wel lekker breed dus veel inhaal mogelijkheden
dus kom maar gewoon met z'n alle wordt het weer gezellig als van ouds
dit is de link
http://www.mcgrandprixteam.nl/

nieuwe cicuit is mooi is op een nieuw industrie terein en er staat nog nix dus kunnen we lekker ver kijken
of het de sfeer heeft van het oude is nog af te vragen het is nu nog een kale bedoeling maar wel lekker breed dus veel inhaal mogelijkheden
dus kom maar gewoon met z'n alle wordt het weer gezellig als van ouds
dit is de link
http://www.mcgrandprixteam.nl/
:} voor de info.
Nu heb ik het circuit eens bekeken, maar waar kun je nu als publiek eigenlijk allemaal staan en of oversteken? (natuurlijk niet tijdens de races door :+ )
94179

Is het rennerskwartier ook nog te bereiken?
edit: plaatje was van de site, dus hem zelf maar neergezet.
Iemand nog wat te melden over de plekken voor het publiek?

Laatst bewerkt:
Even een schopje gegeven. O-)
Gaan er nog veel Mfers naar Oss dit jaar?

Zo! Ik ben weer terug.
Vanochtend vroeg vertrokken (8:30) want de zon scheen en de weersvooruitzichten waren "Hier en daar een bui". Dus genieten zolang het kan.
Om +/-10:15 aangekomen en daar begonnen de warm-up laps voor de superstock
Daarna 125cc, supersport, supermono, 250cc, zijspannen.
Daarna een hele tijd wachten:
Toen classic race (helaas halverwege afgevlagd i.v.m. valpartij)
Daarna nog langer wachten:
Officiele opening circuit, demo trial rijden etc.
Daarna eindelijk de uiteindelijke races:
Superstock:
Spannende races met name John Bakker (1), Robert Menzen (46) en Paul Mooiman (4) lieten knap stuurmanskunst zien. Zij werden resp 1,2 en 3. daarachter nog:
Leon Thijssen (8) en Bob Withag (2)
Daarna 125 cc waarbij Mark van Kreij (8) net aan Adri den Bekker (2) voor kon blijven en ook de opmars van Jarno vd Marel (47) uiteindelijk als 3e gefinished de moeite waard was.
Daarna supersport 600
Beloofde ook een mooie strijd te worden, helaas na 5 ronden wederom een aardige zware valpartij waarvan ik niet precies de afloop ken.
Race werd na ongeveer 20 minuten wel weer herstart, maar ik heb het einde niet afgewacht.
Toen was het al weer over 16 uur en heb ik de reis terug maar weer aangevangen.
(Trouwens op de parking nog wat MFers gespot):
95211

Het nieuwe circuit was zeker een aanwinst. Wel veel valpartijen '(
Zeker heb ik mijn twijfels over de af en aanvoerroutes, want toen ik weg ging was het al een zooitje dus dat beloofd wat voor vanavond als iedereen weg wil.
Onderweg richting Den Bosch nog een aardige plensbui gehad, maar al met al een leuke racedag geweest.
Misschien volgend jaar weer.
(edit: enige typefouten verwijderd, ook met dank aan Villie: })

Laatst bewerkt:
had je je fototoestel niet iets naar links kunnen richten?dan stond er nog een mfer op ;)
Ik dacht toch echt dat ik ze er allemaal op had staan.
Bij deze dan: paashaas gespot. :+
Zo goed :?
Wat vonden jullie trouwens van de races?

Ja paashaas ik was met koeoblik en kinderen en vrouw maar toen wij aankwamen heb ik jouw ook nog gespot jij reed ongeveer om 14.45 uur weg.
Jammer, dan heb ik je toch niet gespot, want ik heb de spot ongeveer om 16 uur gedaan, dus was er alleen nog een lege plek te spotten :+

Terug
Bovenaan Onderaan