Pinlock beslaat

mark-k

MF veteraan
17 jul 2009
4.666
577
Een tijdje geleden heb ik in mijn helm een pinlock vizier gezet en hij werkte uitstekend. Toen heeft een mede lesser er met zijn vingers aangezeten omdat hij wilde zien hoe het werkte :X. Sindsdien beslaat mijn pinlock op precies de plek waar hij eraan gezeten heeft. Ik heb het al geprobeerd om het schoon te maken, maar hij blijft op die plek beslaan. De rest van het vizier blijft wel gewoon onbeslagen.


Heeft iemand een idee hoe ik de pinlock schoon kan maken zodat hij niet meer beslaat?
 
Weet je zeker die plek, ik zelf denk dat het een beetje aan het weer ligt. Mijn pinlock beslaat ook deels de laatste tijd, maar ja ik reed dan ook in de mist + regen met een buiten temperatuur van bijna 2c. Iets te veel van het goede om niet te beslaan denk ik.
 
Weet je zeker die plek, ik zelf denk dat het een beetje aan het weer ligt. Mijn pinlock beslaat ook deels de laatste tijd, maar ja ik reed dan ook in de mist + regen met een buiten temperatuur van bijna 2c. Iets te veel van het goede om niet te beslaan denk ik.


100% zeker, want het was tijdens de les (we waren even aan het opwarmen want het was -8 ofzo), aan het begin van de les werkte de hele pinlock, de 2e helft van de les (nadat hij eraan gezeten had) besloeg die plek. Dat doet die nu nog steeds.

Schoonmaken met een klein beetje afwasmiddel heb ik ook al geprobeerd, werkte ook niet helaas.
 
Probeer eens van die anti condens spray , pinlock demonteren en inspuiten en inwrijven met schone zachte doek. Werkte bij mij perfect.
 
Met dit weer schiet mijn vizier met pinlock ook helemaal dicht. Misschien dat je het vizier eerst helemaal vetvrij kan maken en dan inspuiten met anti condens spray.
 
z'n pinlock beslaat niet doordat hij minder koud is dan je vizier. bv. door " stilstaande" lucht tussen je pinlock en vizier. nu niet gaan dicht kitten, maar kijk je rand na op rafels ofzo, en je vizier natuurlijk.
 
@bobxvs
inderdaad

Ik had mijn pinlock uit verveling ooit losgehaald, toen was ie ook niet helemaal goed meer.
Even opnieuw er goed in gedaan en gecheckt of de rubber randjes nog goed aansloten.. pas du problem..
 
Het heeft niet met het siliconenrandje te maken want dit sluit goed aan. Het was echt omdat er even een (vettige) vinger op gezeten heeft.

Ik zal dalijk voor dezekerheid dan toch nog eens het randje nalopen. En inderdaad dalijk eens kijken of ik nog van die anti condens spray heb en hem daarmee bewerken.
 
neenee, het komt door vettigheid, dat zegtie toch... :)
:o


Jep, want hij sluit overal mooi aan. Ik krijg m alleen niet goed genoeg gepoetst volgens mij.

WD40 heb ik niet, maar is dat wel gezond voor je vizier?
 
De naar de binnenzijde gekeerde kant van een pinlockvizier is op een speciale manier behandeld. Die vinger heeft dat laagje onwerkzaam of kapot gemaakt. Bij het vizier wordt ook een vrij uitgebreide handleiding gegeven wat wel en niet mag.
 
Jep, want hij sluit overal mooi aan. Ik krijg m alleen niet goed genoeg gepoetst volgens mij.

WD40 heb ik niet, maar is dat wel gezond voor je vizier?

ik weet het niet,

maar aangezien wd40 al meer dan 1000 verschillende functies heeft zal dit ook wel kunnen toch? (A)
 
wd 40 er op en gooi gelijk de hele sooi dan maar weg.
pinlock werkt bij mij al jaren goed ,heb alleen bij dikke vorst
een aan groei plekje van ijs er op recht onder.
denk dat als de persoon hem los had ,dat je misschiem beter
een nieuwe kunt kopen.
van al dat gepreuts er aan wordt ie ook niet beter...
 
Na verloop van tijd gaat de spanning er een beetje af. Test eens met een papiertje of de rand nog helemaal aansluit, als dat niet het geval is even aan de schroefjes draaien (met een tangetje) om de spanning weer goed te krijgen.
 
wd 40 er op en gooi gelijk de hele sooi dan maar weg.
pinlock werkt bij mij al jaren goed ,heb alleen bij dikke vorst
een aan groei plekje van ijs er op recht onder.
denk dat als de persoon hem los had ,dat je misschiem beter
een nieuwe kunt kopen.
van al dat gepreuts er aan wordt ie ook niet beter...


Ik geloof best dat hij er niet veel gezonder van wordt door eraan te prutsen, maar om een 2 weken oude pinlock weg te gooien en een nieuwe te kopen vind ik ook een beetje zonde. Is toch een hoop geld voor 1/2e goede les en 2 1/2eles met een vlek onderin..


Het aandraaien heb ik inderdaad ook maar eens gedaan, gewoon voor de zekerheid. en hem nog maar eens gepoetst. Heb helaas de komende en afgelopen tijd geen les gehad dus kan hem niet testen...
 
Na verloop van tijd gaat de spanning er een beetje af. Test eens met een papiertje of de rand nog helemaal aansluit, als dat niet het geval is even aan de schroefjes draaien (met een tangetje) om de spanning weer goed te krijgen.
Precies... Die "schroefjes" zijn a-symmerisch, waardoor 'ie strakker gaat zitten.
Waarom zou zo'n ding beslaan door een vieze vinger? Het gaat enkel om het "dubbel glas" toch?
 
Het lijkt mij sterk dat de aanraking van een vingertje dat laagje kapot maakt.

Ik pak mijn helm rustig op bij het vizier met of zonder handschoenen etc.
Rij nu een jaar ofzo met dat pinlock ding erin en hij beslaat nooit.

Misschien even terug naar de dealer gaan...
Of misschien zit het probleem in je hoofd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan