Pinlock en snachts rijden

Wino

Die hard MF'er
30 jan 2004
513
0
Arnhem
Ik heb een nieuwe helm gekocht en die worden tegenwoordig (naar het schijnt) standaard met een Pinlock geleverd. Ok, prima! Maar nu staat er aan de zijkant van de doos dat er wordt afgeraden snachts met een pinlock te rijden.

Dat is gek...weet iemand hier iets van? Of heeft iemand ervaring ermee?

Ik kan het nog niet uitproberen, dus vandaar de vraag. Ben benieuwd gewoon.
 
Ik heb een nieuwe helm gekocht en die worden tegenwoordig (naar het schijnt) standaard met een Pinlock geleverd. Ok, prima! Maar nu staat er aan de zijkant van de doos dat er wordt afgeraden snachts met een pinlock te rijden.

Dat is gek...weet iemand hier iets van? Of heeft iemand ervaring ermee?

Ik kan het nog niet uitproberen, dus vandaar de vraag. Ben benieuwd gewoon.

Ik had er met mijn helm en binnenvizier geen last van. Misschien dat je last van extra spiegeling kan krijgen.
 
Nee het is geen getinte versie. Maar er zit een stikker de doos aan de zijkant waarop staat "Pinlock in the box, Daytime use only"

Vaag hoor :?
 
Nee het is geen getinte versie. Maar er zit een stikker de doos aan de zijkant waarop staat "Pinlock in the box, Daytime use only"

Vaag hoor :?

zal wel een standaard waarschuwing zijn ofzo :?
Ik heb iig nog nooit last gehad van m'n pinlock 's nachts.
 
Het dubbele glas van de pinlock zorgt voor extra reflecties. Koplampen kun je dus best twee keer zien.

Fogcity heeft ook een soortgelijk probleem; daar krijg je een 'ster' van licht te zien met als middelpunt de lichtbron.

Persoonlijk heb ik er geen problemen mee; met geen van beiden.
 
Het is een beetje irri, meer niet. Alle lichtjes in je blikveld worden door de dubbele laag dus ook dubbel gereflecteerd, hetgeen resulteert in een (drum roll.....) dubbel beeld!

Is eenvoudig aan te wennen, maar ja, je hebt er altijd bij die een situatie ineens verkeerd inschatten..
 
Dat zal de producent eropzetten om zich in te dekken. In amerika zetten ze ook op de doos van een kantensnijder (gras) dat je hem niet mag gebruiken om je haag te scheren. Zelfde voor een micorgolf oven: niet gebruiken om je kat te drogen...
 
Dat is om risico-aansprakelijkheid uit te sluiten. Er kan hinderlijke spiegeling optreden, en nu hopen ze niet aansprakelijk te zijn als er iets zou gebeuren.
 
Ik heb zo'n gele 'nightview' pinlock. I-dé-aal 's nachts. Je ziet meer contrast en lichten van anderen verblinden minder. (Enige nadeel is dat het blauwe grootlicht lampje dan groen lijkt. Precies de groene kleur van het dimlicht lampje op sommige motoren. Daardoor wil ik nog wel es vergeten dat ik groot licht op heb. :X )
En aangezien die gele pinlock speciaal bedoeld is voor 's nachts, kan ik me niet voorstellen dat het gebruik daarvan 's nachts afgeraden wordt. :? Misschien als je een donker getinte erin hebt zitten ofzo?
 
heb je een shoei helm gekocht?daar staat standaard op dat het voor daytime use only is.zelfs op de normale doorzichtige vizieren.
ik heb een xr 1000 van shoei,die heeft standaard een pinlock
 
heb je een shoei helm gekocht?daar staat standaard op dat het voor daytime use only is.zelfs op de normale doorzichtige vizieren.
ik heb een xr 1000 van shoei,die heeft standaard een pinlock

Hehe.. die XR1000 van SHOEI die roelt de wereld uit.. nog nooit zo'n lekker ding op m'n hoofd gehad.. altijd last van beslaan van het vizier, jeuk aan m'n kop etc.. maar met pinlock ben je verzekerd van veilig zicht en ook 's nachts (ik rijd zelf heel veel 's avonds laat) heb je absoluut geen last van schitteringen.. misschien een beetje, maar niet noemenswaardig..

die luchttoevoer bovenop de helm is écht een uitkomst.. heb nu gewoon wind in m'n haar als ik een beetje doortuf.. :)
 
net als orpheus heb ik ook de gele pinlock, en ben dan ook 100% mee eens met wat hij zegt, zelfs van het groot licht lampje.
 
hai! En mijn groeten terug! :)
Wordt druk zo hier... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n gele 'nightview' pinlock. I-dé-aal 's nachts. Je ziet meer contrast en lichten van anderen verblinden minder. (Enige nadeel is dat het blauwe grootlicht lampje dan groen lijkt. Precies de groene kleur van het dimlicht lampje op sommige motoren. Daardoor wil ik nog wel es vergeten dat ik groot licht op heb. :X )
En aangezien die gele pinlock speciaal bedoeld is voor 's nachts, kan ik me niet voorstellen dat het gebruik daarvan 's nachts afgeraden wordt. :? Misschien als je een donker getinte erin hebt zitten ofzo?

En hoe doe je dat dan overdag met felle zon?? Gewoon zonnebrilletje er bij op of wissel je dan van vizier/pinlock
 
Terug
Bovenaan Onderaan