Pinlock gekocht maar nu.....

gjlp

MF'er
3 aug 2004
65
0
Den Haag
Ik heb vandaag in pinlock in mijn helm laten zetten, maar ik had even niet nagedacht over het feit dat ik een bril draag. Die beslaat nu als nog |( .
Is hier nog wat aan te doen??
 
Lenzen.

Pinlock op je brilglazen staat wat gek denk.
 
ontspiegelde brilleglazen kopen. heb ik ook, en mijn bril beslaat alleen als ik hem afdoe en er direct tegen aan adem(en daarna trekt het binnen 2 sec. weer weg)
 
Je bril vlak voor het rijden met puur afwasmiddel schoonmaken helpt ook voor een dag ;)
Dus morgen weer doen met onverdund afwasspul :P
 
Ik draag ook een bril en doe eens in de zoveel tijd wat Rain X op de glazen. Werkt ook goed..............
 
Je bril vlak voor het rijden met puur afwasmiddel schoonmaken helpt ook voor een dag ;)
Dus morgen weer doen met onverdund afwasspul :P
:^

In geval van nood, onderweg met wat speeksel insmeren. Is ook enigszins vettig waardoor ie niet zo snel beslaat.
 
(zo'n neus kapje in je helm wil ook helpen geloof ik)
:^

Ik heb zelf geen bril, maar ken het probleem door het gebruik van een zonnebril. (daarom heb ik nu dan ook een tweede, donker vizier)
Helaas snappen de verkopers het meestal ook niet:
pinlock is relatief nutteloos voor brildragers.


Je kunt beter naar de winkel waar je je pinlock vandaan gehaald hebt stappen en klagen, en vervolgens gewoon een van de alternatieve middelen kopen die zowel voor het vizier als de bril effectief zijn.

Neuskapje (werkt perfect zolang je de discipline hebt om door je neus te ademen en niet de mond)
Goed werkend vizier ventilatie systeem in helm (hiervoor heb je natuurlijk een andere helm nodig)

En anders het ouderwetse vizier op een piepklein kiertje houden.

Als laatste heb je nog de verschillende middeltjes waar je het vizier danwel bril mee kunt insmeren om te zorgen dat ze niet meer gaan beslaan, maar dat is allemaal tijdelijk. Dan zal je dus een klein flesje en een doekje mee moeten slepen voor als je langer dan een rit weg bent, want een keer vegen en het is er alweer af. (en die flesjes zijn ook niet gratis)
 
Ik heb ermee gereden en ik moet zeggen dat het reuze meevalt. Ik kij het nog wel even aan, maar voorlopig ziet het er goed uit.
 
ik heb een uvex helm met standaard dubbel glas erin. mijn bril beslaat alleen de eerste paar minuten nadat ik vertrokken ben en dan alleen als ik stilsta. na een tijdje zijn je brillenglazen ook op temperatuur gekomen en beslaan niet meer als je je vizier dichthoudt.
 
ik heb een uvex helm met standaard dubbel glas erin. mijn bril beslaat alleen de eerste paar minuten nadat ik vertrokken ben en dan alleen als ik stilsta. na een tijdje zijn je brillenglazen ook op temperatuur gekomen en beslaan niet meer als je je vizier dichthoudt.

Klopt..
 
Ik heb vandaag in pinlock in mijn helm laten zetten, maar ik had even niet nagedacht over het feit dat ik een bril draag. Die beslaat nu als nog |( .
Is hier nog wat aan te doen??

pinlock in helm laten zetten :?
Kan iemand mij even bijspijkeren?
 
Er is geen probleem meer. Met rijden totaal geen last, alleen als je stilstaat. Wat jij al zei.
 
Bril met verwarmede glazen kopen ? Dat werkt bij scheerspiegels en achterruiten van auto's ? Of je bril voor je weggaat even op de kachel leggen ?

:}
 
pinlock is relatief nutteloos voor brildragers.
daar ben ik het niet mee eens hoor, stel,
1)
heb je pinlock, je bril beslaat en je hebt geen van beide handen vrij om het visier ff een stukje open te doen, dan kan ik er nog altijd gauw over/onder de bril door kijken, ok dan is het niet zo scherp meer maar ik zie nog steeds voldoende om op de weg te blijven.
2)
geen pinlock, alles beslaaten je hebt geen van beide handen vrij om het visier ff open te doen. dan zie je ook niet wat er op de weg gebeurt met het gevolg.... kan je zelf wel bedenken....
 
Terug
Bovenaan Onderaan