Pinlock HJC i 70

Malissa1993

MF veteraan
16 okt 2019
2.410
1.073
Hoogeveen
Hallo

Ik heb een Pinlock op mijn HJC I 70 zitten en die weerkaatst dus ik zie mijzelf terug.
Hoe kan dat ? Ik heb hem wel juist erin gemonteerd, zoals op de gebruiksaanwijziging stond.

Of, is het een teken dat het tussen mijn buitenvizier en de pinlock het niet schoon is ?

Groetjes
 
Ik weet tot nu toe niet beter dan dat ik enige reflectie zie.

Heb je het beschermfolie er wel af?
 
Weerkaatsing lijkt me meer iets van kijkhoek en lichtinval.
Heb je dat niet zonder de pinlock of met het vizier een beetje open?
 
Hallo

Plastic folie is eraf, die was namelijk bruin en de pinlock is wit, dat viel wel op haha.

Hij weerkaats waarschijnlijk inderdaad door lichtinval ik keek namelijk naar buiten, alhoewel.. als je op de motor zit heb je ook wel snel lichtinval?.
Ik heb geen weerkaatsing zonder pinlock.
Ik zal zo nog eens kijken, heb hem trouwens wel goed geplaatst zoals op het plaatje stond.
En anders moet ik maar even langs een winkel gaan.
 
Hallo

Plastic folie is eraf, die was namelijk bruin en de pinlock is wit, dat viel wel op haha.

Hij weerkaats waarschijnlijk inderdaad door lichtinval ik keek namelijk naar buiten, alhoewel.. als je op de motor zit heb je ook wel snel lichtinval?.
Ik heb geen weerkaatsing zonder pinlock.
Ik zal zo nog eens kijken, heb hem trouwens wel goed geplaatst zoals op het plaatje stond.
En anders moet ik maar even langs een winkel gaan.
Bedoel je nou dat je eigen ogen/neus/gezicht ziet weerkaatsen in het vizier?
Buiten is het licht wel anders dan binnen.
 
Bedoel je nou dat je eigen ogen/neus/gezicht ziet weerkaatsen in het vizier?
Buiten is het licht wel anders dan binnen.

Ja klopt. Ik heb zojuist mijn helm opgedaan en verschillende lichtinvallen getest ( bij een zijwaartse lichtinval zie ik inderdaad mijn gezicht weerkaatsen. Soms ook met ander lichtinval maar niet hinderlijk. Merk wel dat je iets waziger/doffer ziet met pinlock. Of, dat komt omdat ik hem nog even goed moet schoonmaken ( vizier ) en dan het terug zetten van pinlock.
 
Ja klopt. Ik heb zojuist mijn helm opgedaan en verschillende lichtinvallen getest ( bij een zijwaartse lichtinval zie ik inderdaad mijn gezicht weerkaatsen. Soms ook met ander lichtinval maar niet hinderlijk. Merk wel dat je iets waziger/doffer ziet met pinlock. Of, dat komt omdat ik hem nog even goed moet schoonmaken ( vizier ) en dan het terug zetten van pinlock.
Ik ken jouw helm niet.
Zelf heb ik een Shoei Neotec (1) met pinlock, het zicht is daarin helder. Het is mij nooit opgevallen dat het zicht minder wordt met het vizier+pinlock dicht (behalve natuurlijk als de boel vuil, nat, bekrast of beslagen is). Uiteraard zullen de twee lagen plastic het zicht iets verminderen, maar dat mag nooit opvallen en zeker niet hinderlijk zijn.
Voorwaarde is wel dat vóór je de pinlock bevestigd het vizier en de pinlock aan de binnenkant schoon en vet vrij zijn. Dan met 3 of 4 handen de boel in elkaar zetten zonder vette vingers achter te laten en goed controleren of de pinlock helemaal aansluit op het vizier.
 
Mijn i70 pinlock geeft ook problemen. De helm heb ik nu een paar weken. Eerst had ik de genoemde wazige gloed, later sloeg hij aan tussen de pinlock en het vizier. Om die reden heb ik al eens op de vluchtstrook moeten stoppen. Ook na diverse bijstelpogingen, thuis onder droge omstandigheden, is dat een terugkerend probleem gebleken. Ik ben er wel klaar mee en heb hem verwijderd.

Net als voorheen behandel ik mijn vizier van binnen en buiten met autowas. Vuil en vocht hechten dan veel minder. Ik doe dat elke motor poets beurt, ook met mijn verlichting en ruit. Dat werkt bijna net zo goed, en geeft in ieder geval geen gevaarlijke situaties.

P.s. Ik blijf openstaan voor een oplossing. Iemand?
 
Ik heb het vzier van mijn HJC i70 ingesprayed met anti-condensspray, maar dit maakt het erger? Binnen seconden als ik het vizier helemaal dicht doe beslaat alles!
Ik heb een pinlock liggen maar wat ik er mee moet doen weet ik niet..
 
Ik heb het vzier van mijn HJC i70 ingesprayed met anti-condensspray, maar dit maakt het erger? Binnen seconden als ik het vizier helemaal dicht doe beslaat alles!
Ik heb een pinlock liggen maar wat ik er mee moet doen weet ik niet..
Uhm...toepassen in je helm zodat je vizier niet meer beslaat misschien? :?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de link, ik heb kennelijk niet de goede helm of schermpje ervoor..snap ook geen fuck van de handleiding die erbij zit?(en weet dat 't aan mij ligt)
Vertekend zo'n dubbel vizier niet?
 
Dank voor de link, ik heb kennelijk niet de goede helm of schermpje ervoor..snap ook geen fuck van de handleiding die erbij zit?(en weet dat 't aan mij ligt)
Vertekend zo'n dubbel vizier niet?

Nee vertekent totaal niet, althans ik merk er niks van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan