Pinlock in een Schuberth C2

Richardg

Die hard MF'er
17 sep 2003
762
0
Van verschillende kanten (website van Schuberth, website van Pinlock, twee verschillende motorzaken) had ik al gehoord dat je geen Pinlock in een Schuberth C2 zou kunnen zetten. Omdat een FogCity bij mij niets dan ellende gaf (ik zag binnen een dag mét FogCity minder dan zónder FogCity) en doorrijden zónder iets van een binnenvizier ook geen optie is, heb ik uiteindelijk zelf maar geprobeerd om een universele Pinlock in mijn Schuberth C2 te zetten. En jawel: het kan! Voor een wat uitgebreider verslag en foto's, kijk hier maar.
 
ja maar dat is ook het hele probleem niet, het past prima en het werkt ook prima, tot je antifogcoating die standaard op het vizier zit gaat reageren met die pinlock, dan barst die coating, zie je als nog niks :X wij hebben het al gezien op een shark vizier en dat gaat dus echt mis
maar succes ermee, tis niet voor nix dat ze het afraden maar ik hoop dat het lang goedgaat, wie weet doet het dat ook wel ;)
 
ja maar dat is ook het hele probleem niet, het past prima en het werkt ook prima, tot je antifogcoating die standaard op het vizier zit gaat reageren met die pinlock, dan barst die coating, zie je als nog niks
Hmm, die antifogcoating was er al gedeeltelijk af door dat Fogcity vizier, en er was desondanks nog best doorheen te kijken. Trouwens: een beetje heet water met wat sop doet ook wonderen voor het verwijderen van de antifogcoating, weet ik ondertussen ook uit ervaring. Dus mocht de coating ooit gaan barsten, weet ik hoe ik 'm er in no-time afheb.

[me]Richardg vraagt zich trouwens af waarom Schuberth in vredesnaam zo'n antifog-coating aan de binnenkant van een vizier aanbrengt als het tóch niet werkt...[/me]

[edit]Trouwens, ik vraag me af wat er zo speciaal is aan een Pinlock dat de antifogcoating van een willekeurig vizier wél zou reageren met een Pinlock en níet met een Fogcity. Mijn ervaring is namelijk anders (Fogcity sloeg aan de binnenkant helemaal aan, en dat binnen een dag). Fietsertje, enig idee?[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hmm, die antifogcoating was er al gedeeltelijk af door dat Fogcity vizier, en er was desondanks nog best doorheen te kijken. Trouwens: een beetje heet water met wat sop doet ook wonderen voor het verwijderen van de antifogcoating, weet ik ondertussen ook uit ervaring. Dus mocht de coating ooit gaan barsten, weet ik hoe ik 'm er in no-time afheb.

[me]Richardg vraagt zich trouwens af waarom Schuberth in vredesnaam zo'n antifog-coating aan de binnenkant van een vizier aanbrengt als het tóch niet werkt...[/me]

[edit]Trouwens, ik vraag me af wat er zo speciaal is aan een Pinlock dat de antifogcoating van een willekeurig vizier wél zou reageren met een Pinlock en níet met een Fogcity. Mijn ervaring is namelijk anders (Fogcity sloeg aan de binnenkant helemaal aan, en dat binnen een dag). Fietsertje, enig idee?[/edit]
volges mij maar pin me er niet op vast ik zal t nog ff precies navragen, is het dat een pinlock een stukje van je vizier zit door het siliconen randje, als het dan toch wat tegen het vizier komt dan gaat die coating beschadigen (kan enigzins bewegen), een fogcity plak je erin en dat zit dus vast op die plek.
heel zeker weet ik het niet maar het was iets in die richting
die antifogcoatings zijn een heleboel maar zeker niet handig B| waarom ze het doen? geen flauw idee, pinlock werkt prima dus doe nou maar gewoon dan doen ze vaak al gek genoeg, die coatings is imo echt ellende werken niet en zijn er zo af.
 
Gek, d'r zit bij mij al 2 jaar lang een Fogcity in en die werkt nog steeds prima. Ff vizier goed schoonmaken, Fogcity zorgvuldig aanbrengen, maar dan zit ie ook perfect.

Misschien iets fout gedaan?
 
Gek, d'r zit bij mij al 2 jaar lang een Fogcity in en die werkt nog steeds prima. Ff vizier goed schoonmaken, Fogcity zorgvuldig aanbrengen, maar dan zit ie ook perfect.

Misschien iets fout gedaan?
Ik heb alles netjes gedaan volgens de gebruiksaanwijzing (zo moeilijk is dat tenslotte niet). Eerste dag: geen probleem, tweede dag leek het wel of er kalkaanslag ofzo aan de binnenkant van de Fogcity zat, en dat werd alleen maar erger, dus de derde dag heb ik 'm er maar weer uitgehaald, want ik kreeg het niet schoon, wat ik ook probeerde.

Dus: iets foutgedaan? Misschien wel, al zou ik niet weten wat.
 
Vandaag ook pinlock in mijn shoei helm geplaatst,
was makkelijker als dat ik gedacht had, en het werkt echt subliem zeg!!
 
Tja, ik zit ook nog met hetzelfde probleem voor m'n Concept: wel of geen pinlock. Ik ga het toch ook maar proberen want zonder is waardeloos. Heb hier al wel ergens gelezen hoe je die coating verwijderd (een nacht weken in warm water of zo), dat doe ik dan maar eerst.

[off-topic 1]
Inderdaad mooi tafelkleed, hier ligt'ie in het blauw :)

[off-topic 2]
Bikevouwer's onderschrigt
sex is als hacken,je gaat erin en eruit en je hoopt maar dat het niet terug te tracen is.
Rot voor je: hackers gaan er in en er uit zonder opgemerkt te worden 8-)
 
Om de coating laag te verwijderen heb ik de volgende tip gelezen, echter nog niet geprobeerd: het vizier 24 uur weken in water en dan kan je de anti-fog laag verwijderen.

Hoorde op de RAI dat Schuberth volgend jaar met een nieuw vizier komt dat minder snel beslaat. Vooral bij de S1 (en vermoedelijk ook bij de C2) beslaat het vizier sneller omdat de helm nogal dicht is vanwege de geluidsisolatie en daardoor minder ventileert. Ik heb een extra vizier en wellicht dat ik binnenkort het ga proberen voor de S1. Welke maat pinlock heb jij gebruikt voor je vizier?
 
Om de coating laag te verwijderen heb ik de volgende tip gelezen, echter nog niet geprobeerd: het vizier 24 uur weken in water en dan kan je de anti-fog laag verwijderen.

Hoorde op de RAI dat Schuberth volgend jaar met een nieuw vizier komt dat minder snel beslaat. Vooral bij de S1 (en vermoedelijk ook bij de C2) beslaat het vizier sneller omdat de helm nogal dicht is vanwege de geluidsisolatie en daardoor minder ventileert. Ik heb een extra vizier en wellicht dat ik binnenkort het ga proberen voor de S1. Welke maat pinlock heb jij gebruikt voor je vizier?
ik snap dat nog steeds niet hoor, dat een merk wat zo'n naam heeft niet de moeite neemt om die coating even fatsoenlijk te testen.
maar ben benieuwd of die tip werkt, iemand die t heeft uitgeprobeerd of gaat uitproberen, ik ben echt heel erg benieuwd dus laat dan even weten.
 
Rijdt al jaren met een Schuberth rond en kreeg ook te horen dat dit niet kon. Na ongeveer een jaar intensief rijden is de anticondenswerking van het standaard Schuberth vizier sowieso sterk afgenomen. Heb dus een aantal jaren geleden al een keer de proef op de som genomen en een pinlock in een oud Schuberth vizier gemonteerd. Heb nu dus gewoon een zomer- (zonder pinlock)en wintervizier met pinlock. Bevalt prima.
 
ik snap dat nog steeds niet hoor, dat een merk wat zo'n naam heeft niet de moeite neemt om die coating even fatsoenlijk te testen.
maar ben benieuwd of die tip werkt, iemand die t heeft uitgeprobeerd of gaat uitproberen, ik ben echt heel erg benieuwd dus laat dan even weten.

Ik hou je op de hoogte... met vlak rond het nulpunt in de file je vizier open zetten omdat je geen h*l kan zien is niet leuk :( en ja... het werkt heel aardig bij normale temperaturen, maar als je zo'n winter-doorrij-lummel bent dan ben je het bokje. Schuberth heeft het erkent dus wat dat betreft hulde... maar nu nog de oplossing.

En ja: ook ik ben teleurgesteld dat een helm waar je ruim 500 eurie voor neertelt mank gaat aan het vizier. Moet wel zeggen dat het vizier briljant helder is onder normale omstandigheden. De eerste keer rijden met mijn nieuwe helm hadden mijn hersens echt een probleem: ik zie geen vizier, maar ik voel ook geen rijwind :?
 
Van verschillende kanten (website van Schuberth, website van Pinlock, twee verschillende motorzaken) had ik al gehoord dat je geen Pinlock in een Schuberth C2 zou kunnen zetten. Omdat een FogCity bij mij niets dan ellende gaf (ik zag binnen een dag mét FogCity minder dan zónder FogCity) en doorrijden zónder iets van een binnenvizier ook geen optie is, heb ik uiteindelijk zelf maar geprobeerd om een universele Pinlock in mijn Schuberth C2 te zetten. En jawel: het kan! Voor een wat uitgebreider verslag en foto's, kijk hier maar.

ik hoorde laatst dat de pinlock materiaal in combinatie met de coating(anti-fog) van de Schuberth vizier en een druppel water er tussen, chemische reactie, er voor zorgt dat het vizier plotseling dof wordt.
een fogcity werkt ook niet direct goed vanwege die coating, die laat dan los. als je eerst de coating eruit hebt dan gaat het wel werken. door het stuk plakkent inleg deel van de fog city gebruiken als coating verwijderaar.
mevr Toverfee heeft een Schuberth met een fog city. ik moest wel eerst die coating er af halen. maar nu plakt het perfect.
 
Om de coating laag te verwijderen heb ik de volgende tip gelezen, echter nog niet geprobeerd: het vizier 24 uur weken in water en dan kan je de anti-fog laag verwijderen.

Hoorde op de RAI dat Schuberth volgend jaar met een nieuw vizier komt dat minder snel beslaat. Vooral bij de S1 (en vermoedelijk ook bij de C2) beslaat het vizier sneller omdat de helm nogal dicht is vanwege de geluidsisolatie en daardoor minder ventileert. Ik heb een extra vizier en wellicht dat ik binnenkort het ga proberen voor de S1. Welke maat pinlock heb jij gebruikt voor je vizier?
Ehhh, ik heb gewoon om een universele Pinlock gevraagd, geen idee welke maat dat is, maar hij past best aardig, zoals je op de foto's kunt zien.
 
er stond in een nieuwsbrief van pinlock dat er binnenkort voor de s1 ook een standaard pinlock komt maar er stond geen datum bij. dus ik wacht noch maar een paar weken af vor ik met een univerzeel ga beginnen.
 
er stond in een nieuwsbrief van pinlock dat er binnenkort voor de s1 ook een standaard pinlock komt maar er stond geen datum bij. dus ik wacht noch maar een paar weken af vor ik met een univerzeel ga beginnen.
ja aantal helmen hebben t al standaard en arai levert ze nu ook al met, over een tijdje hebben ze t allemaal standaard, zou best praktisch zijn, zittie gewoon altijd goed.
hoorde idd van vriend dattie een nieuw vizier had gekregen voor op zn S1 omdattie besloeg als de pest.
 
Universele Pinlock gekocht, vizier ligt nu in de week :)
En, is het gelukt?

Ik kom net bij Goedhart vandaan, had na een ochtendrit zonder zicht besloten dat ik nu ook aan de Pinlock moest. Daar werd me verteld dat de universele Pinlock niet meer wordt geleverd ivm een teveel aan klachten.

Op de website van Pinlock staat de universal nog wel :? , ik heb ze maar eens gemailed of ze het uit willen leggen.

Morgen maar eens een rondje bellen wie ze nog heeft liggen.

[edit=typo]
 
Laatst bewerkt:
Na 72 uur was die laag er nog niet af :( Volgens mij is die laag van de latere vizieren een stuk taaier. Helaas nu ziek en niet echt fris om een geconcentreerd karweitje aan te pakken. Hou je op de hoogte!
 
ja aantal helmen hebben t al standaard en arai levert ze nu ook al met, over een tijdje hebben ze t allemaal standaard, zou best praktisch zijn, zittie gewoon altijd goed.
hoorde idd van vriend dattie een nieuw vizier had gekregen voor op zn S1 omdattie besloeg als de pest.



Ik had er een plakvizier ingedaan op aanraden van de fabrikant.
Na een paar maanden leek het wel of ik contstant door de mist reed.
Naar Motorhuis Eindhoven gegaan en die hebben een nieuw vizier geregeld waar de fabrikant het plakvizier er voor mij al in had geplakt, sindsdien geen problemen meer (Shuberthelm)
 
Terug
Bovenaan Onderaan