Pinlock Shoei helm blijft niet op zijn plaats en beslaat dus

Status
Niet open voor verdere reacties.

beyond cool

MF veteraan
12 mrt 2004
43.448
2
Nijkerk
Dag vrienden van het motor-forum,

Sinds mijn meest recente ongeval is mijn mooie BMW System 6-helm naar de prullenbak verwezen en ben ik dus aangewezen op mijn zomerhelmpje om de winter door te komen. Het betreft een Shoei X-Spirit II met een speciaal groot pinlock. Dit pinlock blijft echter niet zitten en verschuift de hele tijd, waardoor er dus condens ontstaat tussen het pinlock en het vizier in. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik het lijkt alsof het pinlock simpelweg niet meer past.

Tips zijn welkom. Een andere helm kopen is wel een optie, maar hoe weet ik dat het pinlock in die helm dan wel gaat passen?

Met vriendelijke groeten,

Ed.
 
Tips? Ga terug naar de winkel, leg je probleem uit en klaar. Waarschijnlijk plaatsen ze er een nieuwe pinlock in. Goedkoper dan een hele nieuwe helm kopen. Een goede pinlock verschuift tenslotte niet.
 
Als ik net zo sarkastisch zou zijn als jij in je laatste berichten (waar ik overigens best de humor van inzie), zou ik bijna willen zeggen "duct-tape".

Maar ik ben niet sarkastisch. Zit er niet een soort van stelmogelijkheid op de pin? Normaal zou je die moeten kunnen verdraaien, waardoor je binnenscherm vaster zit. Als dat niet werkt, zou je dan niet een beetje kit langs de rand kunnen MacGyveren? Klinkt raar, maar dat blijft soepel, beweegt dus mee met de bewegingen van je scherm en het dicht fatsoenlijk af. Moet je alleen zorgen dat de rand niet te breed wordt.
 
Laatst bewerkt:
Secondelijm, paar drupjes en je pinlock blijft op zn plaats.
 
Die pinlock zit tussen 2 plastic stelbare schroeven als het goed is. In de winkel werd mij verteld dat die pinlocks heel vaak afwijken in formaat en ook ivm temperatuurverschillen het kan krimpen/uitzetten. Daarom die stelschroeven waar die pinlock in vastgeklikt zit.

Ik heb zelf een shoei raid 2
 
Dit is de eerste vraag in de FAC op de Pinlock site.

Dus je vraag is goed, echter gesteld op de verkeerde website...
 
wat ik gedaan heb is de handleiding gelezen! Hierin staat dat er kleine pijltjes aan de schroefjes vastzitten. Deze pijltjes moeten naar buiten wijzen, hierdoor komt het pinlock vizier op spanning te staan. Dit heeft mij van een beslagen vizier afgeholpen, had hetzelfde probleem!
 
Hoe oud is de pinlock die je er in wilt zetten? Want na een tijdje dicht zo'n ding niet meer af namelijk (jaar of 3 meestal). Dan kun je draaien aan die pinnetjes wat je wil maar dan gaat hij het echt niet meer doen.

Mocht je pinlock nou niet zo oud of zelfs nieuw zijn: de pinnetjes die het binnenvizier op de plek houden zijn excentrisch, dus daar moet je een beetje aan draaien.

In ieder geval niet gaan kl*ten met lijm of kit (voor twee die dit voorstelden hoop ik dat ze dit als grapje bedoelde want dat tast je vizier aan. In geval van een ongeluk zou het vizier dan kunnen versplinteren en dat wil je echt niet)!

Succes!
 
Laatst bewerkt:
heb ook een shoei helm en mijn pinlock verschuift niet, denk dus dat je pinlock niet goed is... gewoon een nieuwe proberen, en als dat niet werkt, evt een nieuw vizier? kost minder dan een nieuwe helm :)
 
@Beyond: je gaat toch niet vertellen dat van alle mensen op MF uitgerekend JIJ een serieus topic gaat openen op een VRIJDAG!? :+ :P
 
De pinnetjes waarmee de pinlock vastzit zijn excentrisch. Even bril opzetten en goed kijken, vervolgens beide verdraaien tot ze op hun strakste stand staan.
 
Ik ben eerlijk gezegd erg teleurgesteld in de levensduur van pinlock vizier op mijn scorpion exo 1000.

Heb de helm met pinlock misschien 6000 km op mijn hoofd gehad, pinlock in februari gekocht en hij is al lek. Heb hem dus nu eruit gehaald en de pakking was al helemaal kapot. In die tijd niet het vizier uit de helm gehaald of iets dus alleen van het open en dicht doen van het vizier is hij nu al kapot.
 
Ik ben eerlijk gezegd erg teleurgesteld in de levensduur van pinlock vizier op mijn scorpion exo 1000.

Heb de helm met pinlock misschien 6000 km op mijn hoofd gehad, pinlock in februari gekocht en hij is al lek. Heb hem dus nu eruit gehaald en de pakking was al helemaal kapot. In die tijd niet het vizier uit de helm gehaald of iets dus alleen van het open en dicht doen van het vizier is hij nu al kapot.

Bedankt voor het melden.


Of wou je een tip?

Die staan hier onder al genoeg. ( Of hier boven, ligt eraan hoe je de foruminstellingen hebt staan )
 
Neuh ik dacht lekker zeik topic :P

Maar voor het geld van dit soort viziertjes verwacht je wel wat meer. tis best duur voor een stukje plastic met sileconen randje
 
Bedankt voor alle bijdragen! Ik heb de pijltjes naar buiten gedraaid en nu sluit hij inderdaad perfekt aan.
 
Ik ben mijne kwijtgeraakt (is wel gevonden op mijn werk als het goed is!) maar hij raakte ook bekrast doordat die los kon trillen. Dus optijd aandraaien die hap en lekker rijden! (en hijgen)
 
Ik ben eerlijk gezegd erg teleurgesteld in de levensduur van pinlock vizier op mijn scorpion exo 1000.

Heb de helm met pinlock misschien 6000 km op mijn hoofd gehad, pinlock in februari gekocht en hij is al lek. Heb hem dus nu eruit gehaald en de pakking was al helemaal kapot. In die tijd niet het vizier uit de helm gehaald of iets dus alleen van het open en dicht doen van het vizier is hij nu al kapot.

Rijd al 12.000 km met mijn pinlock vizier in een Shoei XR-1000. Tot op heden geen last van gehad en dan wissel ik het pin lock vizier ook nog regelmatig tussen twee vizieren. Zou toch ff de pijltjes checken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan