Pinlock???????

awolf

MF veteraan
9 feb 2010
2.913
1
h.i.ambacht
sorry maar ik moet me even richten tot de doelgroep bril dragende motor muizen
ik heb echt een probleem met het weer van de afgelopen weken als het zo vochtig is,
als ik stop of rustig rij beslaat me bril meteen en behoorlijk ook, ik kan dan amper het verkeerslicht zien.
dus mede bril dragers wat doen jullie eraan?????????????

ik heb al gaatjes in me glazen geboort voor een pinlock maar helaas _O- _O-
niet rustig rijden en niet stoppen is ook geen optie.
 
Echt een oplossing is het niet, maar 't werkt een beetje:

't is wel even wennen, als je stopt je onderlip/kaak iets naar binnen trekken(klinkt raar 'k weet het...) en naar beneden uitblazen. op deze manier verlaat de lucht direct je helm en komt het niet bij je bril.

verder natuurlijk voor het stoppen je vizier op een kiertje zetten.
 
ik lees altijd tips over afwasmiddel/zeep. Heb er zelf nooit last van, goedkopere helmen tochten van zichzelf al :+
 
Echt een oplossing is het niet, maar 't werkt een beetje:

't is wel even wennen, als je stopt je onderlip/kaak iets naar binnen trekken(klinkt raar 'k weet het...) en naar beneden uitblazen. op deze manier verlaat de lucht direct je helm en komt het niet bij je bril.

verder natuurlijk voor het stoppen je vizier op een kiertje zetten.
zo doe ik et idd ook altijd als et erg gaat beslaan.
 
Een neuskapje. Je hebt ze van de fabrikanten zelf, maar ook "generiek", meestal van neopreen.
 
brildragers rijden af en toe op 't gehoor ( en niet op 't zicht ) ....

....ik ook... :/
 
Een neuskapje. Je hebt ze van de fabrikanten zelf, maar ook "generiek", meestal van neopreen.

ik heb zo'n neuskapje, maar werkt niet voor mijn bril, daardoor beslaat mijn bril juist eerder heb ik het idee. Om te verkomen dat mijn bril beslaat blaas ik bewust de lucht onder mijn kin langs naar buiten.
 
Ik irriteerde mij er ook erg aan. Mijn vizier beslaat niet door Pinlock, maar wel mijn bril.

Daarna over gegaan op nachtlenzen. Perfect! 's Nachts slapen met lenzen in en de rest van de dag geen bril of lenzen nodig :}
 
het maak niet uit of ik me vizier op een kier zet of helemaal open ik zie gewoon helemaal niks
 
Laatst bewerkt:
Mogelijkheden te over:

Lenzen (doe ik als ik ga motorrijden)
Neuskapje
Naar beneden uit ademen (Zelfde idee als neuskapje)
Vizier op een kier
Bril bewerken met 1 of andere anti condens troep?
Niet rijden bij koud weer
 
Mogelijkheden te over:

Lenzen (doe ik als ik ga motorrijden)
Neuskapje
Naar beneden uit ademen (Zelfde idee als neuskapje)
Vizier op een kier
Bril bewerken met 1 of andere anti condens troep?
Niet rijden bij koud weer
ik krijg mijn neuskapje niet zo, dat hij het hermetisch 'afsluit'?, daardoor stroomt er juist een laag hete lucht langs mijn zonnebril.. waardoor hij beslaat.

Hij slaat bij mij ook eerder bij warm weer dan bij koud weer, aangezien ik bij warm weer zo ontzettend zweet.

Bij mij werkt alleen: vizier open en onderlangs blazen
 
beetje spuug op je brillenglazen, beslaat dan bijna niet meer. Doen duikers ook met hun duikbril.
 
Foggy mask is een hele goede oplossing. Of je bril even insmeren met een mengseltje van water en afwasmiddel voor je gaat rijden, werkt ook erg goed (wel even experimenteren voor het beste resultaat trouwens).
 
Terug
Bovenaan Onderaan