PinLock

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Zijn idd al een aantal topics over geweest. Maar ik zag op de beurs dat die dingen binnenkort verplicht zijn? Wie kan mij hier een antwoord op geven? :?
 
ja vast en wat met brildragers dan(zoals ikzelf) moeten die ook een stukkie pinlock in hun bril dragen.

nee lijkt me niet hoor...
 
Verplicht? Onzin!
Al is het maar omdat uvex een gelijkaarig (beter) systeem heeft. Gaan ze je echt niet verplcithen om pinlock te installen hoor.
 
Zijn idd al een aantal topics over geweest. Maar ik zag op de beurs dat die dingen binnenkort verplicht zijn? Wie kan mij hier een antwoord op geven? :?

Hahahah verplicht? Nog nooit van gehoord ! Ben benieuwd of het op mijn Caberg Helm (\'Just one Plus\' past, dan koop ik \'m zeker te weten !!!
Maar het vizier kost ongeveer 49 gulden, alleen krijgt BMW dealer Van Harten in Amersfoort het voor elkaar om er 199 gulden voor te vragen ! :r :j |( (ik zocht ff op Pinlock en mijn woonplaats)
 
Tis toch niet helemaal onzin......

Er zijn plannen om het motorexamen te verzwaren + wat aanvullende eisen. Er zijn een aantal voorstellen gedaan maar er is nog niets definitief.

Een van de voorstellen is bv verplichting van beschermende motorkleding bij het examen (is nu namelijk niet verplicht).

Een ander voorstel is het verplicht stellen van anti condens vizieren.

Ik zal effe zoeken of er online meer info over te vinden is.
 
Bingo! Zie het vet gedrukte stukkie tekst.

Motorrijexamen zwaarder
Door JOHN BRUINSMA

UTRECHT - Wie motor wil rijden, zal nog harder z\'n best moeten doen op het examen. Het Centraal Bureau Rijvaardigheid (CBR) en de Bovag werken aan een verscherping van de exameneisen.

De aangepaste eisen voor het rijbewijs-A moeten op 30 september 2003 ingaan. Vanaf deze datum moeten mensen die het motorrij-examen afleggen extra beschermende kleding dragen en een extra aantal bijzondere verrichtingen uitvoeren. De aanpassing is het gevolg van een op Europees niveau gemaakte beleidsafspraak.

Duidelijk is dat het aantal bijzondere oefeningen in het examen wordt verhoogd van vier tot acht. Ook moeten verschillende oefeningen met een hogere snelheid worden uitgevoerd.

Aan de kleding hoeft in principe niets te veranderen; de huidige kunststof of leren motorkleding voldoet aan de eisen. \"Alleen is het nu in theorie nog mogelijk dat je op gymschoenen je examen aflegt. Dat mag straks niet meer\", zegt woordvoerder R. Boon van de Bovag.

Over de exacte invulling van het examen overleggen CBR en Bovag nog. Daarbij laten zij zich onder meer leiden door wat er naar voren is gekomen uit een enquête die Verkeersopleidingen Associatie Nederland (VAN), een Bovag-afdeling, onder haar leden heeft gehouden.

Sommige opleiders vragen zich af of het 65 minuten durende examen met tien é twintig minuten moet worden uitgebreid, nu de motorrijder daarin zoveel meer moet gaan doen. Ook is gesuggereerd het examen te splitsen in een deel voertuigbeheersing en een deel verkeersdeelneming. Verder stellen de opleiders voor een integraalhelm met anti-condensvizier verplicht te stellen, boven de wettelijk voorgeschreven helm.

In maart houden de organisaties een praktijktest. Daarbij wordt onder meer een remproef bij lagere snelheid uitgeprobeerd. Voorgesteld zijn een proef bij dertig kilometer per uur, een precisiestop en een stop op commando (in plaats van bij een pylon). Ook suggesties voor een uitwijkproef bij tenminste vijftig kilometer per uur en een versprongen slalom worden in de praktijk uitgetest. De instructeurs vinden dat in elk geval de remoefeningen goed moeten worden uitgevoerd.

Als de betrokken partijen het eens zijn geworden en de praktijktest heeft uitgewezen welke bijzondere verrichtingen het beste in het examen kunnen worden opgenomen, gaat een voorstel naar het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Bovag-woordvoerder Boon verwacht niet dat het verscherpte examen een onmogelijke opgave wordt voor mensen die bij een erkende rijschool les nemen.


Zie: http://www.gelderlander.nl/CDA/regioportal/0,2078,1448__965707_,00.html
 
regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes regeltjes

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
 
Laatst bewerkt:
done en kut....

(mits in overeenstemming met bepaalde criteria door mij vastgelegd in het convenant; \"door mij nader te evaluren vagina\'s\")....

is :9 dus wat zeik je nou....

Als je er nou wat minder van die smilies neer zet dan begrijpen ik je echt wel en hoef ik niet zo veel van links naar rechts te scrollen om alle teksten te kunnen lezen. Heb namelijk geen 1600 x nog wat resolutie :)
 
Motor examen moeilijker, hoe zit het dan nu in Nederland ??

In Belgie is dit nu reeds vrij moeilijk (volgens een instructeur slagingspercentage van 35pct.)
 
Motor examen moeilijker, hoe zit het dan nu in Nederland ??

In Belgie is dit nu reeds vrij moeilijk (volgens een instructeur slagingspercentage van 35pct.)

35 procent? Zal wel aan de Belgen liggen }) Misschien is het voor Belgen erg moeilijk ;)
anyway, nu is het ook niet supermakkelijk hoor. Naja... eigenlijk wel. Je moet gewoon je bijzondere verrichtingen kunnen en je moet gewoon normaal kunnen rijden.. that\'s it. Als je je genoeg interesseert in het verkeer en je ogen open houd kan je alles in 1x halen. Ik haalde auto en motor in 1x. Ain\'t nothing to it.
 
Lijkt me sterk dat het verplicht wordt. Vind dan wel dat er subsidie op moet komen en dat ze dus gratis verstrekt worden.

Al met al hopen dat dit nieuwe regeltje niet doorgaat, want dan zullen er vast meer komen.
 
Hmmmm, ik heb het ff gecheckt met de verkeersspecialisten bij mij op het werk en die wisten van helemaal niets. Persoonlijk denk ik niet dat dit de eerste tijd verplicht wordt gesteld omdat je dan namelijk nog steeds met de brildragers zit. Buiten dit laatste probleem is de pinlock denk ik wel een echte aanrader.
 
Een beetje afwasmiddel aan de binnenkant van je vizier, goed uitpoetsen, klaar. Nooit meer beslagen. En ook voor fl.49,- kun je heel wat afwasmiddel kopen....
En verder: oprotte met zulke onzinnige regels. Dacht dat de meeste instructeurs ook echte motorrijders waren.
 
Dacht dat de meeste instructeurs ook echte motorrijders waren.

Dat valt heel erg tegen. Genoeg die zelf nauwelijks rijden. Volgens altijd met auto ;( Veel intructeurs doen motor rijles er een beetje bij voor de extra centen :j
Ik had een echte die altijd met de motor volgde. Al vroor het 10 graden of regende het de hele dag :}
 
Owjah, laatste editie motoren & toerisme:
NIET PINLOCK maar FogCity en Oxford UltraCLear zijn de beste van deze test. Beiden winnen het van de pinlock in uiterst natte omstandigheden!
Oxford UltraClear was dan nog iets beter omdat het groter was en je dus de randen minder zag dan bij FogCity
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan