40 kW powerrr
MF veteraan
- 21 sep 2010
- 1.612
- 376
Uit mijn review van de HJC i70:
De standaard gemonteerde pinlock werkt niet goed, en dat is drieledig.
De dubbele laag geeft het beeld overdag een lichte waas. Je realiseert het pas als je de pinock hebt verwijderd, maar er is verschil.
In het donker geeft de pinlock de verlichting van andere verkeersdeelnemers een schittering die niet echt prettig is. Ook hiervoor geldt dat het vizier dit probleem zonder pinlock niet heeft.
Je kunt dan nog de afweging maken of dat een acceptabele prijs is voor het niet beslaan van je vizier.
Maar mijn exemplaar sloeg op mijn eerste rit na 10 minuten snelweg al aan. Vegen of ventileren hielp niet, want het zat tussen de pinlock en het vizier. Op de vluchtstrook heb ik hem eruit gehaald. Na thuis uitvoerig laten drogen en zorgvuldig opnieuw bevestigen en controleren, is het probleem weg gebleven. Wat me nu weer opvalt is dat zich rondom de pinlock druppeltjes condens verzamelen. Die zijn zwaarder dan wasem/damp, waardoor ze niet zomaar weg gaan als je het vizier opent.
Ik ben met deze klachten terug geweest. De pinlock is zorgvuldig bekeken en opnieuw gemonteerd. Alle genoemde problemen zijn echter gebleven. Ik ga ervan uit dat er weinig mis is met dit exemplaar, maar dat ik gevoelig ben voor afwijkingen in het beeld.
Ondertussen vind ik mijn eigen anti-condens methode, zonder pinlock, veiliger en een stuk handiger: maandelijks schoonmaken en autowas uitwrijven op binnen- en buitenzijde vizier. Dat heb ik met mijn laatste 2 helmen zo gedaan, naar grote(re) tevredenheid.
Wijk ik af of zijn er meer forummers die een pinlock helemaal niets vinden?
P.s. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal want dit is mijn eerste helm met pinlock.
De standaard gemonteerde pinlock werkt niet goed, en dat is drieledig.
De dubbele laag geeft het beeld overdag een lichte waas. Je realiseert het pas als je de pinock hebt verwijderd, maar er is verschil.
In het donker geeft de pinlock de verlichting van andere verkeersdeelnemers een schittering die niet echt prettig is. Ook hiervoor geldt dat het vizier dit probleem zonder pinlock niet heeft.
Je kunt dan nog de afweging maken of dat een acceptabele prijs is voor het niet beslaan van je vizier.
Maar mijn exemplaar sloeg op mijn eerste rit na 10 minuten snelweg al aan. Vegen of ventileren hielp niet, want het zat tussen de pinlock en het vizier. Op de vluchtstrook heb ik hem eruit gehaald. Na thuis uitvoerig laten drogen en zorgvuldig opnieuw bevestigen en controleren, is het probleem weg gebleven. Wat me nu weer opvalt is dat zich rondom de pinlock druppeltjes condens verzamelen. Die zijn zwaarder dan wasem/damp, waardoor ze niet zomaar weg gaan als je het vizier opent.
Ik ben met deze klachten terug geweest. De pinlock is zorgvuldig bekeken en opnieuw gemonteerd. Alle genoemde problemen zijn echter gebleven. Ik ga ervan uit dat er weinig mis is met dit exemplaar, maar dat ik gevoelig ben voor afwijkingen in het beeld.
Ondertussen vind ik mijn eigen anti-condens methode, zonder pinlock, veiliger en een stuk handiger: maandelijks schoonmaken en autowas uitwrijven op binnen- en buitenzijde vizier. Dat heb ik met mijn laatste 2 helmen zo gedaan, naar grote(re) tevredenheid.
Wijk ik af of zijn er meer forummers die een pinlock helemaal niets vinden?
P.s. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal want dit is mijn eerste helm met pinlock.
Laatst bewerkt: