Pinock waardeloos (of wijk ik af)?

Dat je de pinlock 's nachts niet mag gebruiken wist ik niet. Ik zie dus toch geen spoken in het donker! ;)
Als een fabrikant zo'n onpraktische disclaimer moet opnemen is het product toch niet goed? 8)7

Ook hier, nooit geweten..
Rij er nog net geen 24/7 mee.
Alle jaar getijden.

Wel laatst mijn Pinlock vervangen.
Begon te beslaan, en na diverse keren afstellen.
Nog steeds geen succes.
Kom ik er daarna achter dat ze maar 3 tot 4 jaar mee gaan 🤔

Dat verklaarde een heleboel:+
Met de nieuwe, nergens geen last meer van.
 
Shark EVO-One 2 hier. De meegeleverde pinlock viel er op een gegeven moment uit (ik vermoed eigen schuld door verkeerde bediening van het vizier...). Ik heb bij MKC recent een nieuwe erin laten steken, en het werkt toch wel erg fijn hoor... Maximaal uitblazen met lage temperaturen, en hij geeft geen krimp. Het enige dat mij opvalt is dat er nu condens vormt rond mijn neus op de pinlock, dat hoe langer ik rij steeds verder doortrekt naar boven. Ik vraag me dan toch af of hij net niet goed zit, of dat ik de ventilatieopeningen beter moet bedienen.
 
Ik heb een HJC RPHA 70 met pinlock en dat werkt gewoon perfect, heb er al eens s'nachts in de stromende regen mee gereden en ik had allerlei problemen, behalve een beslagen vizier...
Zicht is in het donker ook gewoon goed.
En het pinlock vizier is zo groot dat ik nooit tegen de randen aan kijk.

Deze helm heeft het eigen "pinlock" van HJC, weet niet of de i70 dat ook heeft?

Pinlock is een merknaam, HJC maakt iets soortgelijks voor hun helmen.
Precies dit, schijnbaar heeft HJC hun eigen goedkopere Pinlocks, de echte komen uit Lelystad, NL.

Afgelopen jaar had ik ook gedoe met de pinlock uit m'n HJC RPHA 11, toen dacht ik nog dat het een "echte" was, maar blijkbaar toch niet. Na vervanging door een echte had ik direct een veel beter resultaat! Een paar maanden later moest ik hem wel strakker zetten want hij was gekrompen en sloot niet meer perfect af.
 
Heb nu 4 vizieren, allemaal gelijk pinlock erin laten zetten. Dan wel de originele, volgens mij zijn die 35€ per stuk.. zou niet meer zonder kunnen! En ken het probleem niet dat jij hebt..
 
Beste mensen,er is maar 1 manier om van BESLAGEN VIZIEREN af te komen.En dat is schoonmaken en 5 minuten laten zitten met SCHEERSCHUIM,dit is werkelijk FANTASTICH !!! Telt ook voor beslagen spiegels in douches en dergelijke.
 
Heb een Shoei GT Air met pinlock, vind het helemaal niks.

Beeld vertekend, 's nacht zie je geen reet door schittering, maar beslaan doet 'ie inderdaad niet.
 
S

e mensen,er is maar 1 manier om van BESLAGEN VIZIEREN af te komen.En dat is schoonmaken en 5 minuten laten zitten met SCHEERSCHUIM,dit is werkelijk FANTASTICH !!! Telt ook voor beslagen spiegels in douches en dergelijke.
Stevige stelling....


Is de gillette scheurschuim de goede?
Of toch de gillette voor een gevoelige huid.

Of is de boldking de beste?
Of toch de gulden hand zeepstaaf?
Maar dan met een goedkope kwast?
Of van paardenhaar
Maar er is ook van varkenshaar.
Of kun je voldoen met een verfkwast.
Vlak?
Rond?
Voor synthetische verf?
Of waterverf.
Of is er nog verschil met kruidvat of etos huismerk spuitbus?

Zoveel vragen.....

Ik weet het niet meer.....




db
 
Terug
Bovenaan Onderaan