Pinokkio’s.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beginnen met een maximium 1 kind beleid wereldwijd en goede condooms zetten veel meer zoden aan de djk.
Overbevolking is de basis.
Ik denk toch eerder consumentengedrag. Als ik op de racefiets in de stad aan het inrijden ben met 20-25 km/uur, proberen voortdurend verwende kinderen op elektrische fietsen en trendy moeders en vaders met elektrische bakfietsen me in te halen. Op de motor, op weg naar werk proberen elektrische autobestuurders me te imponeren met overdreven hard wegtrekken bij stoplichten. Onder het mom van het redden van de wereld (hoor ik op de tv reclames). Als het aan mij lag kregen ze de elektrische stoel.
 
Ik denk toch eerder consumentengedrag. Als ik op de racefiets in de stad aan het inrijden ben met 20-25 km/uur, proberen voortdurend verwende kinderen op elektrische fietsen en trendy moeders en vaders met elektrische bakfietsen me in te halen. Op de motor, op weg naar werk proberen elektrische autobestuurders me te imponeren met overdreven hard wegtrekken bij stoplichten. Onder het mom van het redden van de wereld (hoor ik op de tv reclames). Als het aan mij lag kregen ze de elektrische stoel.
Ook al doet een EV stoplichtsprintjes, het totaalverbruik aan energie is vergeleken met brandstof nog steeds peanuts. Ik heb geen elektrische (bak)fiets, maar wel een mening over wielrenners.
 
Ook al doet een EV stoplichtsprintjes, het totaalverbruik aan energie is vergeleken met brandstof nog steeds peanuts. Ik heb geen elektrische (bak)fiets, maar wel een mening over wielrenners.
Ga maar zitten op die e-stoel, dan druk ik op de knop. :t
 
Ook al doet een EV stoplichtsprintjes, het totaalverbruik aan energie is vergeleken met brandstof nog steeds peanuts. Ik heb geen elektrische (bak)fiets, maar wel een mening over wielrenners.
Hou die mening maar lekker voor je. Op de racefiets heb ik mijn handen op de remmen, klaar voor onmiddellijk gebruik en anticipeer op interacties met andere weggebruikers, met name bij het naderen van kruisingen, waarbij ik mijn snelheid aanpas en soms de remmen al laat slepen. Mensen die boven hun stand (snelheid) leven, met elektrische ondersteuning, zijn vaak bezig met het uitbuiten van de gevoelde superioriteit en halen me soms net in als ik het even voorzichtig aandoe omdat de situatie onoverzichtelijk of onduidelijk is. Remmen zal sowieso een probleem zijn omdat de elektrische fiets veel te zwaar is.
 
Laatst bewerkt:
Er is maar een probleem waar nog geen oplossing voor is, een fatsoenlijk systeem om de auto voldoende actieradius mee te geven, en een fatsoenlijke accu die snel opgeladen kan worden, anders heb je problemen bij "tankstations" en energievoorziening
Al het andere is stemmingmakerij....en net als FB, windmolens, zonnepanelen, diesels, etc....ben je vatbaar voor meningen van andere of niet
 
Waarom is reizen met openbaar elektrisch vervoer trouwens zo duur als het energieverbruik zo belachelijk laag is?
 
Er is maar een probleem waar nog geen oplossing voor is, een fatsoenlijk systeem om de auto voldoende actieradius mee te geven, en een fatsoenlijke accu die snel opgeladen kan worden, anders heb je problemen bij "tankstations" en energievoorziening
Al het andere is stemmingmakerij....en net als FB, windmolens, zonnepanelen, diesels, etc....ben je vatbaar voor meningen van andere of niet
Jij denkt zeker nog in 230V eenfase laden...

Laden kan al met 350 kW, snelladers schieten zo ongeveer uit de grond, kijk maar wat er allemaal wordt aangelegd; meerdere fabrikanten komen met 800 Volt laadspanning, daarmee gaat het nog weer sneller.

Alsof dat zo belangrijk is. Alleen voor heel lange ritten kun je een snellader nodig hebben, doorgaans laad je gewoon thuis of op de bestemming.
 
De aperte leugens rond het elektrische gebeuren zijn alarmerend. Vorig jaar las ik op MSN dat 'uit onderzoek bleek' dat elektrisch fietsen gezonder was dan op de trapfiets. Er was een 'algoritme' gebruikt dat dat kwantitatief aantoonde. Elektrische fietsers zouden, gemiddeld, grotere afstanden afleggen, vandaar...
 
Op de motor, op weg naar werk proberen elektrische autobestuurders me te imponeren met overdreven hard wegtrekken bij stoplichten.
Lol, dat doet de gemiddelde MF'r nou nooit, en ook niet met overdreven herrie
Onder het mom van het redden van de wereld (hoor ik op de tv reclames).
Ik red helemaal niks, ik rij gewoon lekkerder met mijn koppel.
Als het aan mij lag kregen ze de elektrische stoel.
Fijne vent ben je ook. racefietser zeker?
 
Waarom denk trouwens iedereen dat zodra je een EV rijd je de wereld wilt redden |( over hokjes denken gesproken.

Ik rij gewoon lekkerder, goedkoper en sneller. :]
 
Lol, dat doet de gemiddelde MF'r nou nooit, en ook niet met overdreven herrie

Ik red helemaal niks, ik rij gewoon lekkerder met mijn koppel.

Fijne vent ben je ook. racefietser zeker?
De acceleratie van je voertuig wordt bepaald door trekkracht, niet door koppel. Een Harley bijvoorbeeld heeft vaak een groot koppel, maar een slechte acceleratie.
 
Het is een combinatie inderdaad, maar door dat zelfde hoge koppel hoef ik niet te schakelen en kan ik lekker wegrijden.
Ik hoef geen toeren te maken om een beetje vermogen te krijgen.

En dat rijd heerlijk. 😍
 
Lees maar eens een motorblad. In Fast Bikes is dit al meer dan 20 jaar bekend, tegenwoordig weten ze het ook bij Motorrad en vind je trekkracht analyses naast vermogens- en koppelkrommen.
Ik heb jaren een motorblad gehad... Alsof ze het bij een motorblad altijd bij het rechte eind hebben.

Als ik de tractor in z’n laagste kruipgang zet heb ik een enorme trekkracht maar de acceleratie is bijna nul.
 
Ik heb jaren een motorblad gehad... Alsof ze het bij een motorblad altijd bij het rechte eind hebben.

Als ik de tractor in z’n laagste kruipgang zet heb ik een enorme trekkracht maar de acceleratie is bijna nul.
Accepteer het nou maar: de trekkracht aan de achterband laat de motor versnellen.
Eigenlijk is het zelfs de reactiekracht van het wegdek die dit doet.
 
Helemaal mee eens, kinderbijslag kan ook wel worden afgeschaft.
Alle toeslagen moeten afgeschaft worden.

De langste neus hebben de bezitters van de elektrische voertuigen, die zitten in het complot.
:+

Waarom denk trouwens iedereen dat zodra je een EV rijd je de wereld wilt redden |( over hokjes denken gesproken.

Ik rij gewoon lekkerder, goedkoper en sneller. :]

Lekkerder is subjectief, sneller valt te betwisten. Mijn top ligt waarschijnlijk hoger en mijn tussensprint is vlotter, alleen 0 tot 100.
Goedkoper.. a la. Maar als dat de hoofdreden is. Voor een WW voertuig wel, maar voor een plezier voertuig maakt prijs niet uit.

Valt mij altijd wel op dat die EV rijders 90 op de rechterbaan rijden vooral in de winter, maar wel altijd pochen met hoe goed het voertuig is.
 
Accepteer het nou maar: de trekkracht aan de achterband laat de motor versnellen.
Eigenlijk is het zelfs de reactiekracht van het wegdek die dit doet.
Zo simpel is het blijkbaar niet, dat heb ik hier net met een voorbeeld aangetoond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan