Pinokkio’s.

RR Vliet

Drama Queen
7 jun 2018
644
469
Gouda
Dat weet ik, dat haal ik er letterlijk uit. Mijn vraag aan jou: Waarom noem jij deze presentatie van feiten een "onderzoek" en geen onderzoek?

RR Vliet

Drama Queen
7 jun 2018
644
469
Gouda
Dat vind ik niet fair van je. Het onderzoek wordt hier ten eerste niet volledig beschreven (je linkt een krantenartikel, journo's zijn nooit compleet) en ten tweede waagt dit onderzoek zich niet aan theorethische onderbouwingen. De feitelijke cijfers veranderen niet, electrische auto's rijden momenteel meer schade. Vervolgonderzoek kan interessant zijn om de redenen uit te diepen maar dat maakt dit onderzoek niet per sé slecht. Komt kortzichtig op me over.

Nog veel interessanter is dat andere onderzoeken de bevindingen van dit onderzoek bevestigen. In deze onderzoeken worden auto's per gewichtsklasse met elkaar vergeleken, waarbij opvalt dat electrische auto's in het zwaardere segment (grote sedans en SUV's) tot 40% vaker schades claimen dan ICE's, gecorrigeerd voor het aantal gereden kilometers. Als reden wordt aangedragen dat de maximale acceleratie onmiddellijk beschikbaar is, terwijl het bij ICE's even duurt voordat de maximale acceleratie wordt bereikt, zelfs met verbrandingsmotoren met een hoog vermogen.

Zie ook PS-starke Elektroautos haben 40 Prozent mehr Unfälle als Benziner

• Like
Waarderingen: rustige motorrijder

Hybride

Zero S ZF 14.2
6 sep 2006
8.292
620
58
Het groene hart
. De feitelijke cijfers veranderen niet, electrische auto's rijden momenteel meer schade.
En dat waag ik te betwijfelen.

Er zijn zoveel particuliere autobezitters die schade aan hun auto niet claimen en gewoon lekker laten zitten, sommigen zitten vol met deuken en deukjes.
Bij het inleveren van een leaseauto wordt die auto grondig geïnspecteerd waarbij alles boven water komt.

Op die manier kun je toch onmogelijk vergelijken welke meer schade rijdt als je lang niet alle gegevens hebt ?

RR Vliet

Drama Queen
7 jun 2018
644
469
Gouda
Dit artikel brengt daar een interessante nuance in aan. Een leasemaatschappij die ook veel Tesla's in de lease heeft zitten bevestigd jouw beeld; lease Tesla's rijden niet meer schade dan andere lease auto's. Een andere partij spreekt dit tegen, die ziet dat veel Tesla's in privé bezit meer schade rijden dan ICE's in privébezit.

Hybride

Zero S ZF 14.2
6 sep 2006
8.292
620
58
Het groene hart
Niet echt een Pinokkio, wel weer een typerend bericht.
Bij elk ander merk zou er staan: Auto rijdt dwars door gevel.

Volgens de vrouw begon de auto opeens hard te rijden.
Nou dat gebeurt als je in plaats van op het linker pedaal per ongeluk heel hard op het rechter pedaal trapt.
Dat is al heel vaak gebeurd, met allerlei merken auto’s.

Rappie

MF veteraan
7 aug 2010
2.549
222
ergens in FRL
  • Like
Waarderingen: Hybride