Pirelli Diablo Supercorsa SP v3 te sportief of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helnas

MF'er
8 mei 2016
33
1
Tilburg
Ik heb vorige week een gsxr 600 gekocht met banden uit 2007 met haarscheurtjes.
Heb nooit een racer gehad en onderweg naar huis een aantal op en afritten gepakt met een vriend die vertelde dat ik op een paar cm na mijn knie op de grond had (hij ook op motor)

Nu vertrouwde ik de banden niet en voelde hem af en toe ook glijden dus heb Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 besteld.
Had gelezen dat de sp meer voor op de weg was en sc meer voor op circuit.

Na het bestellen vertelde die maat dat die banden heel lastig warm worden en je echt goed aan het gas moet/flinkt moet remmen/slalommen voordat deze banden warm worden.

Heb ik nu als beginner de verkeerde banden besteld?
Heb hiervoor 5 jaar enduro gereden maar wil nog wel een paar circuit dagen of bochten cursus dagen doen dit jaar/volgend jaar als ik me wat meer op mijn gemak voel en me een rijstijl heb aangeleerd qua lichaamshouding en rijlijn in bochten
 
Die banden werken prima op straat, ook als je ze niet heel intensief gebruikt.

Het is misschien wat overkill voor een beginner maar je zal aan grip geen gebrek hebben.
In de regen er mee rijden is een wat minder goed idee door een gebrek aan profiel.
 
Ik denk dat als je aan andere mensen moet vragen of die banden overkill zijn en daarbij aangeeft dat je beginnend motorrijder bent, je eerst maar eens de grenzen van wat meer doorsnee banden op moet gaan zoeken. Daarbij circuitbanden horen op het circuit, op straat zul je de verkeersregels en verkeersveiligheid behoorlijk aan je laars moeten lappen om er optimale grip uit te halen.

Just my 2 cents
 
Denk dat je je het beste kan inschrijven om meteen competitie te gaan rijden.. als je net een fiets hebt gekocht en nooit een racer hebt gereden en dan de knie al bijna aan de grond rijd kan je er beter werk van maken ;) Ik weet niet wat er nu onder zit en wat de bandenspanning etc is maar het klinkt allemaal wat onwaarschijnlijk.

anyway, supercorsa is denk ik wel 1 van de allerbeste sport straat banden dus daar zal eht niet aan liggen.
Warm rijden is zowel voor je motor als je banden wel prettig.. als je de eerste 15 min gewoon rustig aan doet is er niets aan de hand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan