Pirelli Diablo versus BT014

De Smet

MF'er
7 jan 2002
128
0
Belgium
Welke verschillen heb je tussen de gewone diablo en de nieuwe BT014 qua:

-grip op droog
-feedback
-levensduur (graag MEER als 5000km)

De diablo corsa slijt te snel zeker???
 
Welke verschillen heb je tussen de gewone diablo en de nieuwe BT014 qua:

-grip op droog
-feedback
-levensduur (graag MEER als 5000km)

De diablo corsa slijt te snel zeker???
kheb voorheen altijd op andere motoren Bridgestone gehad en altijd tevreden. Nu heb ik voor het eerst Pirelli diablo corsa en ik ben voortdurend aan het zoeken naar een betere afstelling voor mijn motor terwijl ik daar voorheen nooit problemen mee had. Voor mij wordt in ieder geval duidelijk dat ik gewoon weer terug ga naar BT014. Altijd tevreden geweest en de band die mij het meeste vertrouwen geeft. BIj dit type banden moet je denk ik geen langere levensduur verwachten dan 4 a 5000 km anders moet je er echt hardere banden om gooien zoals BT020 of iets dergelijks. Voor mij geen pirelli's meer.
 
BT014 is een goeie Band,ik was er zeer tevreden over maar geeft bij mij geen 5000km meegegaan })
Diablo heb ik geen ervaring :?
heb er nu een Michelin PP op liggen en deze vind ik wel beter :} ,maar da was u vraag nie he |( :9
 
De gewone Diablo is een goeie band, heb 'm op mijn vorige motor achter gehad. Ik denk dat ik er bijna 3000 km mee heb gereden en de band was nog steeds erg goed qua profiel. Qua grip vond ik 'm ook erg goed.
BT014 heb ik niet mee gereden, maar ik weet wel dat deze erg snel slijt, 5000 wordt al lastig.
 
Heren...als je gaat circuit rijden kan je een sportband monteren.

Maar zeg me nu eens eerlijk...rijden jullie op de baan ZO extreem dat een BT20 niet voldoet?
 
Heren...als je gaat circuit rijden kan je een sportband monteren.

Maar zeg me nu eens eerlijk...rijden jullie op de baan ZO extreem dat een BT20 niet voldoet?

eh. ik had onder mijn vorige motor BT020's en daar had ik regelmatig een uitstapje met de achterband mee in een snel genomen bocht. geeft niet echt veel vertrouwen.

het zijn zeker geen slechte banden, ze gaan lekker lang mee en bieden redelijk veel grip, alleen vind ik dat als ze eenmaal op de rand komen, ze geen duidelijke feedback geven hoe ver je nog kunt gaan.. ga iets je te ver breekt ie meteen uit.

dan krijgt ie wel weer grip, maar toch geen lekker gevoel.
 
Je gaat behoorlijk hard door de bochten als je aan een BT020 niet genoeg hebt. Als ze eenmaal op tempratuur zijn leveren ze een behoorlijke grip vind ik. Maar dan moet je vering natuurlijk ook in orde zijn.

full


Deze ligt trouwens ook onder een R6
 
Terug
Bovenaan Onderaan