Pirelli Diablo vs Michelin Pilot Sport

- The Duke -

Rookie
28 mei 2003
13
0
Wie heeft ervering met beide banden ?

Ik had een R6 die vanaf fabriek was uitgerust met Michelin Pilot Sport banden. Ik was tevreden over de grip die deze banden geven. Op een gegeven moment moest ik een nieuwe voor en achterband. Toen heb ik Pirelli Diablo gekozen [aanbieding, was toen net uit en iedereen was er kapot van].

De pirreli's zijn iets hoger en lopen wat ronder [stuurt sneller en je zou meer loopvlak op de randen moeten hebben]. Dit was duidelijk voelbaar en de Michelin's reed ik altijd tot aan de rand [voor en achter], de Diablo's rij ik alleen voor tot op de rand.

Toch gaven de Michelin banden mij veel meer vertrouwen. Die gleed nooit en de Pirelli's die toen vooral achter nog wel eens een stapje opzij.

Mijn indruk is dat het rubber van de Diablo's harder is dan de Michelins [ook het loopvlak in het midden slijt niet zo snel]. Dit zou het gebrek aan grip kunnen verklaren.

Nu wil ik graag weten wie dit ook zo ervaart. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo kapot van die Diablo's, maar iedereen neemt ze.

Nu heb ik inmiddels een Ducati waar toevallig weer Michelin Pilot Sport op zit. Ik vraag me af waar ik de volgende keer wijs aan doe. Michelins houden [maar die zitten zo op de rand] of toch weer Pirrel's maar dan bijvoorbeeld de 'Dragon'.

Iemand gaf mij eens het advies om voor een zachtere band te monteren dan achter. Voor slijt toch niet zo hard en je kan beter achter gaan glijden dan voor. Hier zit wel wat in denk ik. Ik zou bijvoorbeeld een gewone Dragon achter kunnen monteren en een Dragon Corsa voor [als dat bestaat]. Wie heeft hier ervaring mee.
 
Toch gaven de Michelin banden mij veel meer vertrouwen. Die gleed nooit en de Pirelli's die toen vooral achter nog wel eens een stapje opzij.

Mijn indruk is dat het rubber van de Diablo's harder is dan de Michelins [ook het loopvlak in het midden slijt niet zo snel]. Dit zou het gebrek aan grip kunnen verklaren.
Als er een band glijdt is het de pilot wel. 207RR en 12SS gaven bij mij veel meer grip. De SS geeft bij koude ook grip. De RR geeft onder 7grad nauwelijks grip meer.
Mischien ben je wel meer gaan gasgeven dan in het begin. :X
 
Idd af en toe zet de Diablo een stapje...maar nooit ongecontroleerd...pak snel weer grip.

Vindt hem juist veel vertrouwen geven soms iets te veel vertrouwen, bedoel het is nog altijd een band waar ik 8500 Km mee doe Met een Twin en bij elk stoplicht flink weg + vakantie dolomieten...

Al met al een goede straatband

Pirelli Diablo Vs Michelin Road
Pirelli Diablo Corsa Vs Michelin Sport

denk dat de verglijking zo beter is
 
bij mij is het net andersom
ik heb nu mps op de R6 standaard van het fabriek uit
ik heb er nu een 2000km mee gedaan maar ze moeten toch plaats ruimen voor een setje Diablo's :}
ik ben al bijna 2x met men bakkes op de grond gegaan door die klote banden ik vertrouw ze voor geen meter meer
ik had de diablo's op menne vorige motor en ik vind het een superband
die mps vind ik echt een klote band, heb er al serieus wa slippertjes mee gehad
ik zal blij zijn als men pirelli's geleverd en gemonteerd zijn
want die banden geven mij veel meer grip en vertrouwen
 
Af fabriek zitten de michelin pilot sport gemonteerd bij mijn zx6 maar echt tevreden ben ik er niet over.
Ik heb voorheen altijd met de pirelli corsa's gereden en moet zeggen dat deze mij een stukje meer vertrouwen gaven.
En om nou te zeggen dat de michelins lang meegaan, tja ik heb er met het inrijden nu 4.600 km's opstaan en ben al aan nieuwe toe.
Dus bij mij komt er iig weer pirelli op })
 
Momenteel heb ik op m'n zxr750 Diablo's liggen en op mijn zx6r liggen de van fabriek uit gemonteerde Pilot Sports. Over beide bandentypes ben ik wel tevreden.

Met m'n Pilot Sports neem ik wel altijd langer de tijd om ze warm te rijden, maar je rijdt ze rapper tot op de rand dan de Diablo's.
Op m'n zxr750 heb ik wel al 2maal een wegglijdend achterwiel gehad, maar niets dramatisch..zachtjes gas lossen en de boel stabiliseert zich dan terug mooi, was wel bij vochtig wegdek..

Heb de indruk dat je met een Pilot Sport beter plat kan in de bochten, maar de Diablo's geven mij meer vertrouwen bij nat weer.

Voordien heb ik altijd BT010 gereden en die stuurden ook scherper dan de Diablo's, maar slijtage was hoger..

greetz,
 
Ik heb nog niemand gehoord die de Michelins beter vindt.

Misschien ligt het aan mij, maar met de Diablo's heb ik twee nare acties achter de rug, maar misschien lag dit wel aan mij.
Ik denk dat ik maar Diablo's Corsa neem de volgende keer. Gewoon voor de zekerheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan