Pirelli Dragon Evo Corsa's?

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Iemand ervaring met deze banden? Tis de Corsa versie geloof ik... is het wat? Plakt het wat? Waarmee kan ik het vergelijken? Ervaringen?

De mening van Scarface weet ik al :) , die was er niet zo enthousiast over maar had hij ook de Corsa versie?

Tell me...
 
Volgens mij zaten ze standaard op mn Gixxer toen ik m kocht. Ik vond t nix iig. Je haalt er wel veel km's mee idd zoals Rico al zei :)

BT010 was een hele grote stap vooruit toen ik die gemonteerd had. En dan heb ik het nog niet over de Super Corsa's..... :}
 
Volgens mij rijdt Dutchchili ook met deze band en is er redelijk tevreden over hoewel hij soms aan het eind van de grip van de band zit. Bij hem was ie na ongeveer 4000km op. Incl. 2 circuitdagen Zolder.

Ik weet zeker dat jij er voorlopig heel goed mee uit de voeten kan.
Net zoals een BT012, 207RR etc.

PS. hoe is het met je motor :?
 
Motor is totall loss verklaard...

Worden deze bandjes een beetje goed en snel warm? Hoe zijn ze in de regen?
 
Beter dan sc's in de regen,dutchchili zag ik regelmatig uitbreken op het gas.Einde grip.
Toen op Assen vroeger de suzuki cup werd gereden(srad600's) werd er alleen met die banden gereden dus.....zal wel goed zijn!
 
Beter dan sc's in de regen,dutchchili zag ik regelmatig uitbreken op het gas.Einde grip.
Toen op Assen vroeger de suzuki cup werd gereden(srad600's) werd er alleen met die banden gereden dus.....zal wel goed zijn!
Thanks porky... :)
 
Als het droog is geen probleem; iets lager bandenspanning, dan worden dan ook sneller warm. In de regen ben ik er minder happy mee.
Levensduur ca. 5000 km achter en 8000 voor.

Ben nu voor de diablo's gegaan.

Heb ze onder de monster zitten, met maar 1,8bar in de voorband.

Op het circuit zijn het goede plakkers en geven ze veel vertrouwen, maar houden het niet zo lang vol (worden uiteindelijk te warm en gaan glijden)
 
Heb er inmiddels al ff 600 km mee gereden, tot nu toe geen klagen inderdaad. Als ze maar warm zijn (koud glijden ze nogal :X ), nog geen klagen over de grip die ze hebben, ze worden na een stukje sportief rijden ook zeer warm.

Als dezen op zijn maar eens de Diablo proberen denk ik... is volgens mij de opvolger van deze.
 
zaten ook standaard op mijn gixxer, was er op zich erg happy mee maar ze zijn erg snel weg, krijg morgen een setje Michelin pilot sport, ben eens benieuwd wat dat geeft onder een GSX-R 600
 
De bandjes bieden voldoende grip, maarrrr bij mij sleet ie heel erg in het midden :( Na 3000 km wastie in het midden op... dus maar BT010 eronder.
 
Ik vond ze vergeleken met de BT010 erg tegenvallen en had ze tot 2x toe in 3000-3500km tot op het draad op! Ben malle pietje niet, kan m'n geld wel beter gebruiken..
 
Volgens mij rijdt Dutchchili ook met deze band en is er redelijk tevreden over hoewel hij soms aan het eind van de grip van de band zit. Bij hem was ie na ongeveer 4000km op. Incl. 2 circuitdagen Zolder.

Ik weet zeker dat jij er voorlopig heel goed mee uit de voeten kan.
Net zoals een BT012, 207RR etc.

PS. hoe is het met je motor :?
goed vertolkt
 
De bandjes bieden voldoende grip, maarrrr bij mij sleet ie heel erg in het midden :( Na 3000 km wastie in het midden op... dus maar BT010 eronder.
Nou, vanavond weer gereden en dat valt me nu ineens wel op ja. Motor heeft 3400 km gelopen nu (staat nog op originele fabrieksbanden dus) en de vorige eigenaar heeft er volgens mij alleen maar rechtdoor mee gereden. In het midden is hij dan ook al behoorlijk versleten terwijl de zijkanten amper gebruikt zijn. Het stuurt dus nu ook best wel zwaar, alsof je even over die 'knik' heenmoet. Vooral in langzame bochten vind ik hem toch wel zwaar sturen en ik verdenk de banden ervan.

Heb nog een setje SC's liggen, denk dat ik die er binnenkort maar eens ondergooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan