Pirelli Dragon Evo MRT 21.....en ja ik heb gezocht

Fireblade 1998

Die hard MF'er
30 sep 2003
446
6
Vanmiddag een nieuwe voorband laten monteren, een Pirreli Dragon Evo MRT 21. Volgens de verkoper is deze band sportiever dan de Pirelli Diablo, en hij was dan ook iets duurder. (Dat laatste klopt, want ik heb meerdere prijzen opgezocht/aangevraagt.) Nu zat ik wat informatie over deze band te zoeken op het wereld wijde web en kwam ik erachter dat het eigenlijk de voorloper is van de Diablo, dus het zou me verbazen als deze band sportiever is. Volgens mij is het zoiets als met de BT010 en de BT012. Wat weten jullie over het verschil tussen de Diablo en de Dragon Evo?

De Diablo is de opvolger van de Dragon Evo.
De EVO had /heb? je ook nog in de sportievere uitvoering nl. de Dragon EVO CORSA.
Deze is dus weer iets duurder dan de "standaard" Dragon EVO.
( te herkennen aan een extra GEEL vlakje op de wang van de band met de opschrift, jawel.....CORSA.)

Daarnaast is er nog de SUPERCORSA. Dit is min of meer een "street legal" raceband.
Deze is er dus ook in verschillende rubbercompounds.

Dus:

Standaard sportief was Dragon Evo - is nu Diablo
Standaard nog iets sportiever was Dragon Evo CORSA - is nu Diablo CORSA

Supersportief / racebanden voor openbare weg is de SUPERCORSA

Denk ik......... ;) :)

Vannacht verveeld op werk, dus wat rond gesurfd op WWW,
conclusie :

Denk dat bovenstaande klopt als een bus ! Voor de Nederlanders : Volledig correct is ...

:]

Vanmiddag een nieuwe voorband laten monteren, een Pirreli Dragon Evo MRT 21. Volgens de verkoper is deze band sportiever dan de Pirelli Diablo, en hij was dan ook iets duurder. (Dat laatste klopt, want ik heb meerdere prijzen opgezocht/aangevraagt.) Nu zat ik wat informatie over deze band te zoeken op het wereld wijde web en kwam ik erachter dat het eigenlijk de voorloper is van de Diablo, dus het zou me verbazen als deze band sportiever is. Volgens mij is het zoiets als met de BT010 en de BT012. Wat weten jullie over het verschil tussen de Diablo en de Dragon Evo?

Dus ik ben niet de enige die zich mateloos aan dat constant refereren aan die zoekfunctie stoort.... :r :r :r

De Diablo is de opvolger van de Dragon Evo.
De EVO had /heb? je ook nog in de sportievere uitvoering nl. de Dragon EVO CORSA.
Deze is dus weer iets duurder dan de "standaard" Dragon EVO.
( te herkennen aan een extra GEEL vlakje op de wang van de band met de opschrift, jawel.....CORSA.)

Daarnaast is er nog de SUPERCORSA. Dit is min of meer een "street legal" raceband.
Deze is er dus ook in verschillende rubbercompounds.

Dus:

Standaard sportief was Dragon Evo - is nu Diablo
Standaard nog iets sportiever was Dragon Evo CORSA - is nu Diablo CORSA

Supersportief / racebanden voor openbare weg is de SUPERCORSA

Denk ik......... ;) :)
Zo ver was ik ook al, alleen weet ik nu nog steeds niet of de standaard Evo sportiever is dan de standaard Diablo. De verkoper zei dat de Evo iets zachter, dus plakkeriger, is dan de Diablo.

Dus ik ben niet de enige die zich mateloos aan dat constant refereren aan die zoekfunctie stoort.... :r :r :r
Zeker niet, dan kunnen we net zo goed lekker gaan zoeken met z'n allen i.p.v. lekker slap lullen over van alles en nog wat. Bij het gros van de nieuwe topics kun je wel wat terug vinden in de zoekfunctie.

Volgens mij worden die mtr 21 niet meer gemaakt. Ik snap aleen neit helemaal waarom een ouder type band beter zou zijn dan zijn opvolger.

En die reacties over de zoekfunctie vind ik over het algemeen idd nogal zielig.

...... Volgens de verkoper is deze band sportiever dan de Pirelli Diablo, en hij was dan ook iets duurder.

Ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt. Vekopers willen verkopen, vertellen graag datgene waar de klant gevoelig voor is en hebben niet op voorhand ook alle kennis over de produkten welke ze verkopen.

Daarnaast heb ik nog niemand van de mensen die overgegaan zijn, gehoord dat de Diablo "minder sportief"zou rijden. :?
En de zoekfunctie had je al gebruikt, dus......

En hoeveel aanzienlijk! MERKBAAR verschil is er tussen een "oud" type STANDAARD band t.o.v. de opvolger :?
Ligt denk ik meer aan de gebruiker en de individuele wensen en het weggedrag.
Ik zal dat denk ik niet merken. :)

Je hebt je laten omlullen door die verkoper! :(
Een Mtr21 is een nogal oud type van Pirelli. Hij heeft deze waarschijnlijk
nog over gehad,niemand wil ze meer sinds de Diablo en helaas voor jou
heeft hij dan uiteindelijk toch een slachtoffer gevonden die m wel wil.
Ik zeg niet dat het een slechte band is maar op de vraag over het verschil
tussen de MTR21 Dragon Evo en de Diablo weet ik 200% zeker dat die Diablo
stukken sportiever en beter is. ;) Het is het nieuwste type van Pirelli en
je kunt nu ook al kiezen tussen de gewone Diablo en de Diablo Corsa. :P :P :P
Ik rijd zelf met de gewone Diablo's en die zijn echt: :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 !

Succes ermee! :}

Ben vanmiddag bij Safe Rotterdam geweest voor nieuwe banden op mijn Fireblade uit 2000. Wilde eigenlijk voor de Bridgestone BT010 gaan maar de verkoper vertelde me dat hij nog Pirelli´s heeft liggen. Hij gaf aan dat het oudere voorraad was dus hij heeft me niet voor lopen liegen wat dat betreft. Hij kan me zowel voorband als achterband leveren voor 300 euro (incl. montage/btw). Om precies te zijn gaat het om de Pirelli Dragon Evo MTR 21-22. Wat vinden jullie, is het verstandig om dit soort banden op mijn Blade te zetten en is het een mooie prijs? Ik heb in de andere topics al gezien dat de Diablo eigenlijk de nieuwe versie is van de Dragon, maar is de Dragon dan ook echt aanzienlijk slechter? Voorlopig verwacht ik niet dat ik het circuit ermee opga dus het is puur voor straatgebruik. Alvast bedankt voor jullie reacties!

zou liever een diablo kopen voor die prijs :?

300e is niet goedkoop, althans misschien dacht je dat.

diablo halen en laten monteren, kost je tussen de 300-350 bij bandendealers. Kan nog veel goedkoper maar dan moet je zelf je velgen loshalen et cetera.

Ik doe het zelf, echt prima te doen.

Helaas kan ik die dingen niet zelf. Maar je kunt dus een voorband + achterband inclusief btw en montage onder de €300 krijgen? Dacht idd dat dit wel aardig goedkoop was, maar blijkbaar heb ik het dus mis. Zal nog eens even wat verder gaan kijken in dat geval. Iemand wellicht nog tips voor de omgeving rotterdam?

hey t-mac je moet bij safe geen banden halen, maar bij s&g in numansdorp, 20 min rijden maar scheeld zo 50 euri s op setje nieuwe bandjes! Heb trouwens mijn nieuwe blade 2004 opgehaald vandaag wat stuurd dat strak zeg!

Ben vanmiddag bij Safe Rotterdam geweest voor nieuwe banden op mijn Fireblade uit 2000. Wilde eigenlijk voor de Bridgestone BT010 gaan maar de verkoper vertelde me dat hij nog Pirelli´s heeft liggen. Hij gaf aan dat het oudere voorraad was dus hij heeft me niet voor lopen liegen wat dat betreft. Hij kan me zowel voorband als achterband leveren voor 300 euro (incl. montage/btw). Om precies te zijn gaat het om de Pirelli Dragon Evo MTR 21-22. Wat vinden jullie, is het verstandig om dit soort banden op mijn Blade te zetten en is het een mooie prijs? Ik heb in de andere topics al gezien dat de Diablo eigenlijk de nieuwe versie is van de Dragon, maar is de Dragon dan ook echt aanzienlijk slechter? Voorlopig verwacht ik niet dat ik het circuit ermee opga dus het is puur voor straatgebruik. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hé grappig, mijn oude topic weer open. *O*

Ik rijdt nog steeds met die MRT 21 voorband en ik moet zeggen dat deze gewoon goed bevalt, zowel op straat als op het circuit. Ik heb dus niet het vergelijk met een Diablo, maar zolang je de voetsteunen nog niet aan de grond rijdt kun je je prima redden met de MRT 21.
Die 300,- incl. BTW en Montage lijkt mij niet eens zo'n slechte prijs, maar ik kan me ook voorstellen dat ze wel een keer van die banden af willen, dus misschien willen ze nog wel iets aan die prijs doen? O-)

:W

Zou graag mijn steppies aan de grond krijgen maar zover ben ik voorlopig nog niet. Een vriend van me heeft ook nieuwe banden nodig dus als we met zijn tween gaan moet er zeker nog wat van de prijs afgehaald kunnen worden lijkt me. Ze hadden nog 19 setjes liggen vertelde hij dus ze zullen er idd wel vanaf willen!

Hé grappig, mijn oude topic weer open. *O*

Ik rijdt nog steeds met die MRT 21 voorband en ik moet zeggen dat deze gewoon goed bevalt, zowel op straat als op het circuit. Ik heb dus niet het vergelijk met een Diablo, maar zolang je de voetsteunen nog niet aan de grond rijdt kun je je prima redden met de MRT 21.
Die 300,- incl. BTW en Montage lijkt mij niet eens zo'n slechte prijs, maar ik kan me ook voorstellen dat ze wel een keer van die banden af willen, dus misschien willen ze nog wel iets aan die prijs doen? O-)

:W

Zou graag mijn steppies aan de grond krijgen maar zover ben ik voorlopig nog niet. Een vriend van me heeft ook nieuwe banden nodig dus als we met zijn tween gaan moet er zeker nog wat van de prijs afgehaald kunnen worden lijkt me. Ze hadden nog 19 setjes liggen vertelde hij dus ze zullen er idd wel vanaf willen!
Ik zag net dat Kalsbeekmotoren in Zwolle een setje Diablo's in de aanbieding heeft voor 310,- incl montage, dus die 300,- die jij noemde is toch niet echt extreem goedkoop.
Misschien kun je wat met deze informatie bij je prijsonderhandeling. ;)

Dan is €300 idd nog niet zo bijzonder goedkoop, zeker niet als je beseft dat het toch om oudere banden gaat. Ga dan toch nog maar eens een paar andere zaken af om te informeren. Maar goed dat ik niet gelijk akkoord ben gegaan maar eerst het motorforum heb geraadpleegd! :Y

Ik zag net dat Kalsbeekmotoren in Zwolle een setje Diablo's in de aanbieding heeft voor 310,- incl montage, dus die 300,- die jij noemde is toch niet echt extreem goedkoop.
Misschien kun je wat met deze informatie bij je prijsonderhandeling. ;)
:Y

Heb ook een tijdje gereden met dragons op mijn Fazer. Gewoon een k*tband :r tov de diablo.

Als ge keus hebt, neem dan zeker de diablo. Ge gaat er meer plezier aan hebben, zeker weten

Ga morgen ff een paar zaken af om te kijken wat de kosten ongeveer worden. In totaal gaat het om 3 sets banden dus er moet vast wel iets gedaan kunnen worden met de prijs. De Dragons die vergeet ik voorlopig maar even. Bedankt voor de tips!

Heb ook een tijdje gereden met dragons op mijn Fazer. Gewoon een k*tband :r tov de diablo.

Als ge keus hebt, neem dan zeker de diablo. Ge gaat er meer plezier aan hebben, zeker weten

Ik vroeg bij me dealer om een diablo die had hij niet maar hij had nog wel een evo liggen voor 170 euro incl montage, toen maar voor de pilot power's gekozen bij gebrek aan de diablo

Het volgende bandje word toch weer een :} diablo :} wereld band!! :} :} :} :}

Diablo's bevielen dus beter dan je Pilot Power? In welke opzichten bevallen ze je beter dan? Ik heb namelijk nu Pilot Sports onder mijn Blade zitten en die moeten vervangen worden. Zit nog te twijfelen tussen opnieuw de Pilot Power of Diablo's (BT010 ook nog een optie).

Ik vroeg bij me dealer om een diablo die had hij niet maar hij had nog wel een evo liggen voor 170 euro incl montage, toen maar voor de pilot power's gekozen bij gebrek aan de diablo

Het volgende bandje word toch weer een :} diablo :} wereld band!! :} :} :} :}

Weet je zeker dat je de dragon EVO er onder had en niet de Dragon GTS of een ander type Dragon?

Kan me niet veel voorstellen bij een pure supersportband onder een Fazertje
:?

Ondanks dat de opvolger de Diablo is, wil dit nog niet zeggen dat deze gelijk heeeeel veel beter is. ( is ie natuurlijk ook niet. Denk niet dat de verschillen heeeeel groot zijn.
Er is voor fabrikanten ook nog zoiets als een noodzaak tot verandering van de producten om niet achter te blijven bij bv de concurrent, etc,etc.)

De Dragon EVO is nog steeds een goede ( maar wel uitlopende) keuze voor sportieve fietsen.

Laatst bewerkt:
[Dragon Evo]
Ondanks dat de opvolger de Diablo is, wil dit nog niet zeggen dat deze gelijk heeeeel veel beter is. ( is ie natuurlijk ook niet. Denk niet dat de verschillen heeeeel groot zijn.
Er is voor fabrikanten ook nog zoiets als een noodzaak tot verandering van de producten om niet achter te blijven bij bv de concurrent, etc,etc.)

De Dragon EVO is nog steeds een goede ( maar wel uitlopende) keuze voor sportieve fietsen.
Ik heb dus een Dragon Evo voorband en die bevalt me iid prima, hij heeft me nog nooit in de steek gelaten zoals mijn vorige voorband van Avon :r

Vanmiddag heb ik een Diablo achterband besteld (voor weinig *O* *O* *O* ) Dan heb ik dus de combinatie "Dragon Evo voor en Diablo achter"

[me]Fireblade 1998 gaat 25 juli op Zandvoort testen of dit een goeie combinatie is. O-) [/me]

Terug
Bovenaan Onderaan