pirelli dragon gts mtr 24

wawawuwu

MF'er
3 apr 2008
196
0
hallo, ik heb sinds een week een cbr 600f uit 1998. Dit is mijn eerste motor na vorig jaar

mijn rijbewijs gehaald te hebben. Er zitten puntgave pirelli dragon gts 23 en

24 banden op. Na enige zoeken op het internet blijken deze banden niet snel warm te

worden en schijnen ze vooral goed te zijn in de regen. Mijn vraag is nu hoe lang moet ik

ze warm rijden en zijn ze wel geschikt om sportief mee te rijden. Iemand enige ervaring

ermee? of misschien tips qua bandenspanning.
 
Kijk eens naar de DOT code en bepaal hoe oud ze zijn. Volgens mij zijn dit oude types. Banden ouder dan 3-4 jaar zou ik op z'n minst wantrouwen, maar ook daar is hier al veel over geschreven.
 
bedankt syhoro, zal het even checken. Mocht het wel een ouder model zijn levert het

dan gevaar op? Ze zien er wel als nieuw uit en ik heb geen problemen gehad maarja ik

rij nog maar net dus zo plat en snel gaat het allemaal nog niet. Ik heb zeker nog

randen van 3,5 cm aan beide kanten waar nog helemaal niet op gereden is, heb nog

niet het vertrouwen om dit te proberen. Wil eerst wat meer weten over die banden.
 
bedankt syhoro, zal het even checken. Mocht het wel een ouder model zijn levert het

dan gevaar op? Ze zien er wel als nieuw uit en ik heb geen problemen gehad maarja ik

rij nog maar net dus zo plat en snel gaat het allemaal nog niet. Ik heb zeker nog

randen van 3,5 cm aan beide kanten waar nog helemaal niet op gereden is, heb nog

niet het vertrouwen om dit te proberen. Wil eerst wat meer weten over die banden.
Ach, als je verder niet tot het uiterste gaat, gewoon oprijden. Het is best een goed band, heb 'em zelf ooit ook gehad. Maar er zijn inmiddels wel betere banden, ook van Pirelli overigens.

Power is nothing without control ;)
 
Heb de band er zelf ook op gehad aan de voorkant.
Verder wel een goede band.
Alleen als ie bijna "op" is kan hij ineens zijn grip verliezen en ga je glijdend de bocht door.
Toen heb ik hem er direct afgegooid.
T ging ook wel een beetje hard en lomp, maar toch.
 
Heb besloten om ze dit seizoen zowiezo te houden op basis van jullie reakties,

misschien dat ik na de winter wat sportievers erop gooi om te kijken hoe dat rijdt!

In ieder geval bedankt voor de reakties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan