Pirelli dragon slick of gewoon SC`s

Fred s

MF'er
26 okt 2004
192
0
Bodegraven
Ik rijd nu al een tijdje enkel met supercorsa`s SC2. Toch twijfel ik de laatste tijd om eens slicks te proberen. In bv de ZAC mag niet met slicks worden gereden, maar op dagen vrij rijden natuurlijk wel. Wat zijn de voor- en nadelen van slicks als je deze met supercorsa`s vergelijkt op een droge baan? Ik neem aan dat een dragon slick SC2 neerkomt op een supercorsa SC2 zonder profiel. Sommigen zeggen dat de levensduur van een slick wat langer is. Is de prijs normaliter ook vergelijkbaar?
Ik ga in november naar Almeria met Zeelenberg Racing en ik wil daarvoor enkele sets banden aanschaffen. Ik heb navraag gedaan bij Rodamoto en daar is momenteel de prijs van een set dragon slicks SC2 veel lager dan een set supercorsa`s SC2, terwijl ik dacht dat de slicks vergelijkbaar of iets duurder geprijsd zouden zijn.
Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen over de voor- en nadelen in gebruik, alsook de gangbare verschillen prijs..

Groet Fred
 
Voordelen zijn meer grip, minder slijtage en goedkoper dan SC's (of andere profielbanden). Nadelen zijn dat je er geen competitie mee mag rijden en het misschien niet handig is om er aan te wennen terwijl je normaal op SC's rijdt.
 
Je hoort ook vaak dat de banden beperkt houdbaar zijn. Hoelang kun je een set slicks of SC`s (mits op een goede plek weggelegd) ongeveer bewaren?
 
In ieder geval een jaar denk ik zo. Is ook een beetje afhankelijk van je snelheid, hoe langzamer je rijdt hoe minder last je hebt van een wat oudere band.
 
hey allemaal wat is het verschil tussen dragon slicks of superbike slicks, ik heb een setje gekocht en toen had ik keuze uit de voorband dragon of superbike toen maar voor superbike gegaan omdat het iets duurder was dus denk ook beter van kwaliteit. wie kan mij het vertellen??

mvgr
 
Eerlijk gezegd heb ik van pirelli superbike slicks nog nooit gehoord. Ik kan me wel voorstellen dat ze (als ze de naam eer aandoen) wat meer grip geven, wat sneller warm zijn.... maar dat je ze ook wat sneller weg kunt gooien. Ben benieuwd of hier mensen zijn die er meer van weten!

Greetz Fred
 
Hier staat meer info over de Pirelli Diablo Superbike Slicks.

Ziet er veelbelovend uit in ieder geval!

pirelli_diablo_superbike_semi.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan