Pirelli introduceert Diablo Rosso Corsa

Requiem84

Die hard MF'er
14 apr 2007
598
3
Pirelli heeft eergisteren de opvolger van de Corsa III geïntroduceerd. Daar heb ik al veel goede verhalen over gehoord, vooral dat dat een band is waar je zo nu en dan ook flink mee kan doorknallen op een circuitdagje, waar de MPP's bij wat warmer weer kunnen gaan protesteren.

Ik ben benieuwd naar de aankomende ervaringen van iedereen met deze band. Of heeft iemand hem onverhoopt al ergens kunnen vinden?

http://www.motorfreaks.nl/productnieuws/pirelli-introduceert-diablo-rosso-corsa.html
 
Kickje:

Review van de band:

http://www.motorcycle-usa.com/545/6978/Motorcycle-Article/Pirelli-Diablo-Rosso-Corsa-Product-Review.aspx (Pirelli Diablo Rosso Corsa Product Review - Motorcycle USA)

Korte samenvatting:

Met verschillende motoren op Assen gereden daags na de WSB. Grote verbetering van de al goede Corsa III, met vooral een verbetering van de achterzijde. Zelfs op een half nat Assen vond de reviewer deze band veel vertrouwen en grip te geven. De wangen van de achterband zijn nu ook van een zachte compound, namelijk SC2 compound, wat onwijs veel grip zou moeten opleveren zodra je een beetje lean-angle hebt.

Voor mensen die zo nu en dan een circuitdagje meepakken en veel op de openbare weg rijden lijkt dit me de ideale band...
 
Laatst bewerkt:
Kickje:

Review van de band:

http://www.motorcycle-usa.com/545/6978/Motorcycle-Article/Pirelli-Diablo-Rosso-Corsa-Product-Review.aspx (Pirelli Diablo Rosso Corsa Product Review - Motorcycle USA)

Korte samenvatting:

Met verschillende motoren op Assen gereden daags na de WSB. Grote verbetering van de al goede Corsa III, met vooral een verbetering van de achterzijde. Zelfs op een half nat Assen vond de reviewer deze band veel vertrouwen en grip te geven. De wangen van de achterband zijn nu ook van een zachte compound, namelijk SC2 compound, wat onwijs veel grip zou moeten opleveren zodra je een beetje lean-angle hebt.

Voor mensen die zo nu en dan een circuitdagje meepakken en veel op de openbare weg rijden lijkt dit me de ideale band...

Heb gister een set van deze banden besteld, ben zeer benieuwd hoe ze zijn :)
 
Op zolder (toen het echt kutweer was B| ) sprak iemand mij aan ivm banden dat deze bandjes heel erg goed waren voor zowel straat/circuitgebruik bij droog en nat (veel beter dan mijn supercosa's in het nat :X ) .
En beter dan pilot power in het droog :Y (die gaan smeren als ze te warm worden op circuit heb ik zelf al ervaren)
En nee die was geen verkoper van pirelli :+
Jammer dat ik nu al een setje pure's besteld heb anders werden het ook deze :Y
 
Op zolder (toen het echt kutweer was B| ) sprak iemand mij aan ivm banden dat deze bandjes heel erg goed waren voor zowel straat/circuitgebruik bij droog en nat (veel beter dan mijn supercosa's in het nat :X ) .
En beter dan pilot power in het droog :Y (die gaan smeren als ze te warm worden op circuit heb ik zelf al ervaren)
En nee die was geen verkoper van pirelli :+
Jammer dat ik nu al een setje pure's besteld heb anders werden het ook deze :Y

Ik had hetzelfde, had ook al een setje pure's gekocht toen ik de band tegen kwam.. Na een klein schuivertje door een weg glijdend achterwiel(op het circuit) en geen vertrouwen meer in de Pure's ga ik toch maar deze banden proberen :)

Zouden imo vele malen beter moeten zijn dan Power's door de SC2 compound, dus heb er voor nu al veel vertrouwen in :Y
 
Ik had hetzelfde, had ook al een setje pure's gekocht toen ik de band tegen kwam.. Na een klein schuivertje door een weg glijdend achterwiel(op het circuit) en geen vertrouwen meer in de Pure's ga ik toch maar deze banden proberen :)

Zouden imo vele malen beter moeten zijn dan Power's door de SC2 compound, dus heb er voor nu al veel vertrouwen in :Y
de pure's zitten er nog niet op mss proberen door verkopen :+
 
Ben benieuwd wat de lange termijn ervaringen zijn met deze band. Alle ervaringen zijn welkom; circuit, straat, nat en droog. Wil volgend seizoen een motor gaan kopen voor zowel circuit als straatgebruik en dit lijken me de ideale bandjes :Y
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd wat de lange termijn ervaringen zijn met deze band. Alle ervaringen zijn welkom; circuit, straat, nat en droog. Wil volgend seizoen een motor gaan kopen voor zowel circuit als straatgebruik en dit lijken me de ideale bandjes :Y
Volgens pirreli gaan ze een pak langer mee dan de supercorsa diablo pro mag ook wel heb nu 2000km en is achter bijna weg :X michelin gaat ook zeker langer mee dan supercorsa maar michelin heeft zo'n slak karkas daardoor zijn ze zo licht maar denk ook dat dat de reden is waardoor ze beginnen glijden bij wat sportiever gebruik bij warm weer.
 
Zelfs ik ben goed tevreden over deze banden, had ze onder een CRT motor de hele dag kunnen testen.
Wat ik wel bijzonder vind is dat als je onder behoorlijke hellingshoek ligt dat je nog naar binnen kan sturen.
Dit heb ik alleen met met dunlop racebanden ervaren.
Qua grip zeker gaan klagen.
Ik ben zeker geen pirelli fan maar dit zijn echte aanraders.
Idd de power en de pure zijn gewone sportive wegbanden en de rosso corsa is eerder een raceband met weg toelating.
Maar de corsa is een groot verschil met de normale Rosso.
 
Lijkt zo'n band nu op de Pirelli Diablo Supercorsa's sc2 of is deze beter?
supercorsa is meer een zuivere circuitband voor droog en relatief warm weer goedgekeurd voor openbare weg maar in regen of kwa slijtage scoort deze een heel stuk minder.
De rosso is meer allround met aanvaardbare grip in natte omstandigheden en een stuk slijtvaster maar ook een zeer sportieve band (word toch in die categorie geplaatsd).

Ik heb de michelins al te koop gezet als ze snel weg zijn bestel ik pirelli's :+
 
supercorsa is meer een zuivere circuitband voor droog en relatief warm weer goedgekeurd voor openbare weg maar in regen of kwa slijtage scoort deze een heel stuk minder.
De rosso is meer allround met aanvaardbare grip in natte omstandigheden en een stuk slijtvaster maar ook een zeer sportieve band (word toch in die categorie geplaatsd).

Ik heb de michelins al te koop gezet als ze snel weg zijn bestel ik pirelli's :+

Heel verstandig ! *D

De rosso corsa hebben wel de SC2 compound van de supercorsa's in de wangen.. Dus in de bochten dezelfde grip en op het rechte stukken wat harder rubber voor meer kilometers en dan idd betere regengrip erbij :)
 
Vandaag gemonteerd *O*

mttunp.jpg
 
Was het maar zo :N

Heb ze voor 310 incl omleggen
Ja ok, gewoon bij de dealer/bandenboer incl. omleggen. Dat zal wel een normale prijs zijn. Kwam bij Vos Oss echt een belachelijk zogenaamde 'adviesprijs' tegen voor een setje; 493,26 :o -O- :X
 
Laatst bewerkt:
kreeg je er een velg bij ofzo?

500 knaken voor wat rubber, pannekoeken _O-
Nah, gaven ze als adviesprijs hoor. Dus ze zitten er zelf wel met X korting onder maar om alleen al die adviesprijs neer te zetten is al |(

@ Dave89; Heb je ook van die mooie gepersonaliseerde stickers erbij gekocht om op de zijkant van de band te plakken? :')
 
Heb op hun site gekeken, die homo's hebben geeneens Nederlandse vlag en circuit van Assen...

Dus nee :P
 
Ik ben benieuwd hoe deze zijn bij nat wegdek. Ik heb nu Conti Road Attack, prima bij droog, maar wat onzeker bij nat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan