Pirelli of Dunlop onder MT-03

LucGeers

Rookie
16 apr 2008
5
0
Aalter (B)
Hi guys,

iemand al ervaring met zowel Pirelli Scorpion Sync als met Dunlop D270 onder zijn of haar MT-03?
Mijn Scorpions zijn na 8500 km nog lang niet op en blijven tot hiertoe mooi rond. Ik schat nog zo'n 4 - 5000 km. Hoewel ik er hoegenaamd niets over te klagen heb, ben ik toch benieuwd naar ervaringen met de Dunlops (of nog andere merken)
Ik weet het:"banden is iets persoonlijks en de ene rijstijl is de andere niet, enz, enz..".
Gewoon je persoonlijke ervaring. Waarvoor dank... 8-)

Luc
 
Hoi Naamgenoot,

Ik heb al verschillende motoren gehad en nu rij ik met een Suzuki GSX 1400 van 2007.
Ik denk dat die wel in de buurt komt van een MT-01,ook een koppelmonster...
Ik heb nooit iets anders gehad dan Bridgestones en men zegt altijd "waar je je goed bij voelt,daar moet je bij blijven" en dat was ook mijn mening,maar.....ik zag steeds meer en meer GSX rijders overschakelen op Michelin Pilot Road 2CT en ook op touring machines zag ik ze meer en meer verschijnen.....ik ben me dan serieus beginnen te informeren en ik heb de knoop doorgehakt,ik heb dus de Michelin PR 2CT laten leggen en ik kan u alleen maar dit zeggen...ik heb NOOIT iets beter gehad en zal ook NOOIT nog iets anders willen !!
Ik ken mensen met dezelfde moto als ik,met dezelfde banden die momenteel 18500 km gebold hebben en bijlange niet versleten,er kunnen er nog 10.000 km bij en die zijn ook al gekend,28000 km gebold.
Wat de rijstijl betreft,die zijn dus heel uiteenlopend want iedereen heeft zijn eigen rijstijl en velen kiezen toch voor deze banden.
Wat ook doorslaggevend was voor mij,is dat ze op nat wegdek even goed zijn als op droog wegdek,tests hebben aangetoond dat er slechts 1 sec. verschil was op circuit,nat tegen droog wegdek.
Ik rij heel veel met mijn vrouw achterop en zij vind de Michelins ook fenomenaal,wegligging in de bochten,comfort,stabiliteit,enz...
Ik zou zeggen,probeer ze gerust,je zal er geen spijt van hebben ;)
 
Rechtzetting :+
Ik zie dat je met een MT-03 rijdt ipv een MT-01......dan moet je zeker niet twijfelen aan de Michelins ;)
 
Ja die Michelins zijn inderdaad heel goed. Ik heb ze zelf onder mijn Suzuki SV 1000 gehad en was daar heel tevreden over, mogelijk alternatief voor de MT.
Ik zal mijn vraag beter bij het "MT-03"-topic plaatsen. Wil eigenlijk reacties over verschillende banden op een MT-03. Want wat voor de ene motor perfect werkt, lukt voor geen meter bij een andere
Zelf ondervonden met mijn TDM 850waarop ik Continental RoadAttack liet opleggen. Mijn stuur ging alle kanten op tussen de 50 en 85 km/u. Tweede set in garantie geprobeerd, net hetzelfde. Bridgestone BT-021 gemonteerd...probleem volledig opgelost!
 
Ja die Michelins zijn inderdaad heel goed. Ik heb ze zelf onder mijn Suzuki SV 1000 gehad en was daar heel tevreden over, mogelijk alternatief voor de MT.
Ik zal mijn vraag beter bij het "MT-03"-topic plaatsen. Wil eigenlijk reacties over verschillende banden op een MT-03. Want wat voor de ene motor perfect werkt, lukt voor geen meter bij een andere
Zelf ondervonden met mijn TDM 850waarop ik Continental RoadAttack liet opleggen. Mijn stuur ging alle kanten op tussen de 50 en 85 km/u. Tweede set in garantie geprobeerd, net hetzelfde. Bridgestone BT-021 gemonteerd...probleem volledig opgelost!

Er is hier ook het grote bandentopic ;)
Welja,dat is heel goed mogelijk,maar mij hebben ze verteld dat Michelin enorm veel tijd steekt in het maken van de matrijzen en dat ze daardoor een heel goeie "ronde" band verkrijgen,ik heb nl geen enkel gewichtje op het achterwiel hangen en op het voorwiel heel miniem....
Wat ik ook al veel heb horen zeggen is,voor de GSX 1400 altans,dat de voorband van de BT-021 niks waard is en dat de achterband helemaal niet zo goed is op nat wegdek als zijn voorganger,de BT-020..... :o
Ik heb ook voor een dilemma gestaan bij het kiezen van de banden,juist omdat ik altijd al gereden heb met Bridgestone,maar het is net door de exacte rondheid van de Michelins dat de boel zo stabiel is....misschien nog een goeie tip:ik heb mijn banden laten opleggen bij iemand die een machine heeft om zowel statisch als dynamisch de wielen uit te balanceren,een wereld van verschil :Y
Suc6 met je verdere zoektocht ;)
 
Hoi,

Ik weet dat dit topic al wat ouder is, maar adviseren jullie nu alleen de Michelins onder de MT03? Zoja welk type dan precies? Mijn vrouw heeft de set die er af fabriek opzit nu kaal, maar is niet echt tevreden over de dunlops.

Hoor het graag van jullie.

grtz T
 
Als ik nu de banden op mijn MT-03 zou moeten vervangen, zouden er 2ct's op komen.

Heb er nu voor een BT-021 op zitten en achter een 023. De voorband laat het bij nattigheid behoorlijk afweten. 2x in de waterbak bij VRO-2 dachten 2 verschillende instructeurs dat het profiel helemaal weg was, niets bleek minder waar... de band gleed met ruim profiel weg bij het uitwijken.

Laatst in de regen maakte bij een zeer gerichte hellingshoek het achterwiel ook al een uitstapje. Ik heb het dus even gehad met bridgestone... En dat is dan het nieuwe model :S
 
Terug
Bovenaan Onderaan