Pirelli slick sc3

Joepjansen89

Rookie
14 jun 2014
11
0
Rhenen
Dames en heren,

Aanstaande zondag ga ik vrij rijden op Assen. Het ziet er naar uit droog te worden en een graad of 10. Nu wil ik gaan rijden met pirelli slicks sc3. Zijn er hier ervaringen met die band met lage temperaturen? Dus buitenlucht van ongeveer 10 graden?

Met vriendelijke groet,
Joep
 
Dames en heren,

Aanstaande zondag ga ik vrij rijden op Assen. Het ziet er naar uit droog te worden en een graad of 10. Nu wil ik gaan rijden met pirelli slicks sc3. Zijn er hier ervaringen met die band met lage temperaturen? Dus buitenlucht van ongeveer 10 graden?

Met vriendelijke groet,
Joep

Rondjes van 1:40 rijden...... dan worden ze warm genoeg
 
Er is een specifiek topic over banden.leg daar je vraag voor. Of in het zac topic.
 
Dames en heren,

Aanstaande zondag ga ik vrij rijden op Assen. Het ziet er naar uit droog te worden en een graad of 10. Nu wil ik gaan rijden met pirelli slicks sc3. Zijn er hier ervaringen met die band met lage temperaturen? Dus buitenlucht van ongeveer 10 graden?

Met vriendelijke groet,
Joep
De SC3 achterbad is momenteel de Endurance band van Pirelli. De Pro is eruit en de sc3 is verbeterd om langer mee te gaan en ook zeker geschikt voor lagere temperaturen.
 
Ik zou met lage asfalt temp. aan de voorkant eerder een SC1/K1 monteren dan een harde SC3.
Het zachtere rubber van de SC1/K1 geeft voor meer grip ondanks dat het koud is of indien de band niet goed op temperatuur komt.
Achter is m.i. een SC3/SC2 met koud weer geen probleem.

Vrij/za rij ikzelf met de OW Cup K1/K2 v/a.
 
Ik zou met lage asfalt temp. aan de voorkant eerder een SC1/K1 monteren dan een harde SC3.
Het zachtere rubber van de SC1/K1 geeft voor meer grip ondanks dat het koud is of indien de band niet goed op temperatuur komt.
Achter is m.i. een SC3/SC2 met koud weer geen probleem.

Vrij/za rij ikzelf met de OW Cup K1/K2 v/a.
Je hebt geen idee wat voor band de nieuwe sc3 is.
De sc3 zit namelijk tussen de 1 en de 2 in. Dus het gevoel van de 1 en de stabiliteit van de 2. Met lage baantemp blijft de sc1 voorband denk het beste.
 
Je hebt geen idee wat voor band de nieuwe sc3 is.
De sc3 zit namelijk tussen de 1 en de 2 in. Dus het gevoel van de 1 en de stabiliteit van de 2. Met lage baantemp blijft de sc1 voorband denk het beste.

Dat kreeg ik inderdaad ook door. Ik heb alleen de beschikking over een sc3 band dus die ga ik zondag proberen. Dan heb ik meteen ervaring met de band opgedaan😄
 
Je hebt geen idee wat voor band de nieuwe sc3 is.
De sc3 zit namelijk tussen de 1 en de 2 in. Dus het gevoel van de 1 en de stabiliteit van de 2. Met lage baantemp blijft de sc1 voorband denk het beste.

In 2017 dus niet meer, nu is het de hardste van de 3.
 
Terug
Bovenaan Onderaan