Piston vervangen 2 takt supermoto 125cc

V-K

Rookie
18 aug 2021
3
0
Hallo iedereen!
Om de hoeveel uur raden jullie aan een piston te veranderen van een 2 takt? Het gaat om een Husqvarna 125 cc, ik rij er enkel mee op de weg. Ben al wat Info tegen gekomen over crosser die om de 20-30 uur worden vervangen maar ja die rijden op crossparcours, dus die slijten harder veronderstel ik
 
Dat kunnen we niet aangeven daar dit erg afhankelijk is van je rijstijl .ook op de weg worden deze kleine blokjes op topvermogen gebruikt dus die aangegeven tijd is niet alleen voor op de baan maar ook voor op de weg .
Wat geeft de fabrikant op als vervangers termijn ?
In de handleiding staat zelf om de 40 uren
 
Als je zelf al aangeeft dat ze om de 20-30-40u moeten worden vervangen want dat lees je over de cross en in de handleiding.

Dan zou ik gewoon het gemiddelde aanhouden van 30u

Als je ff heel praktisch denkt dan rijd je alles en alles een gemiddelde snelheid incl stilstaan, langzaam en snel rijden wss niet harder dan 40-45km/u.

Dan spaar je met 10 uren aan tijd dus 400-450km uit. Je zou ook kunnen zeggen dat je dan met 30u wissel, om de 1200-1350km je zuiger moet vervangen.

Ik heb ze ook wel in 125cc boekjes gelezen die uitgaan van een 2000-2500km of zelfs nog langer.

Je zou ook meermaals tussentijds de compressie kunnen meten om te zien hoever de zuiger heen is. En je merkt het ook met evt aantrappen wel ofc als het minder begint te worden.

Maar beter zekere voor het onzekere nemen met zoiets. Om de 30u vervangen en relatief vet smeren 1:40 zit je gewoon goed voor zo'n wegmachine
 
Terug
Bovenaan Onderaan