Pitbike 140 acceleratie stopt

SG-gb

MF'er
11 feb 2021
31
18
Hallo,
Ik heb onlangs een pitbike van iemand gekocht. Is een 4takt 140cc ‘YCR pro racing’ blok met mikuni carb (geen idee welke precies). Ik denk dat het miss de afstelling van de carb is maar als ik rijd en ik wil vol gas gaan lijkt hij de gas dicht te gooien... hij geeft goed en dan op een punt gaat hij aan uit aan uit aan uit....... ik had mijn vlotter wat proberen aanpassen maar ik merkte niets. Dan dacht ik eens te proberen zonder luchtfilter (de standaert filter zat erop) en toen trok hij helemaal perfect... ben ik snel een sportfilter met olie gaan halen en is het weer hetzelfde verhaal...
Pleasee help mij dit is het enige plezier dat ik kan hebben deze tijden...
 
niet te nat ofzo maar ook niet echt coffee
Hij is aardig zwart, dat lijkt op een rijk mengsel. Dat klopt met het verhaal dat hij beter loopt zonder filter.

Een kleinere hoofdsproeier kan helpen.
Maar let op wat eerder is gezegd, de kleur van de bougie geeft een goede indicatie als je lange tijd vol gas hebt gereden.

Toch zou ik een kleinere sproeier eens proberen.

Maar eerst:
Weet je toevallig of er een luchtstelschroef op de carburateur zit?

Daarvan kun je eens naar de afstelling kijken:
 
Hij is aardig zwart, dat lijkt op een rijk mengsel. Dat klopt met het verhaal dat hij beter loopt zonder filter.

Een kleinere hoofdsproeier kan helpen.
Maar let op wat eerder is gezegd, de kleur van de bougie geeft een goede indicatie als je lange tijd vol gas hebt gereden.

Toch zou ik een kleinere sproeier eens proberen.

Maar eerst:
Weet je toevallig of er een luchtstelschroef op de carburateur zit?

Daarvan kun je eens naar de afstelling kijken:
Wow ja euhm... neen ik zie enkel de idle schroef aan de zijkant. Mengselschroef langs onder. Dan is eer nog een maar dat is die aan de overloop aansluiting dus die is het niet denk ik... voor de rest geen stelschroeven meer...
Wat voor stappen moet ik dan nemen met die sproeier? Stapjes van 5 of 10, of 2 ofzo?
Bedankt voor uw tijd man... hier zegge we ook wel echte strijder
 
De sproeiers zullen waarschijnlijk stapjes van 5 maken. Probeer eerst 1 maat kleiner en probeer je luchtfilter schoon te maken zodat er genoeg lucht doorheen kan. Wat voor een luchtfilter zit er nu op?
 
De sproeiers zullen waarschijnlijk stapjes van 5 maken. Probeer eerst 1 maat kleiner en probeer je luchtfilter schoon te maken zodat er genoeg lucht doorheen kan. Wat voor een luchtfilter zit er nu op?
Mee eens, waarschijnlijk gaan ze per 5 punten kleiner, koop een 100 en 95 en ga daarmee proberen.

Wow ja euhm... neen ik zie enkel de idle schroef aan de zijkant. Mengselschroef langs onder. Dan is eer nog een maar dat is die aan de overloop aansluiting dus die is het niet denk ik... voor de rest geen stelschroeven meer...
Wat voor stappen moet ik dan nemen met die sproeier? Stapjes van 5 of 10, of 2 ofzo?
Bedankt voor uw tijd man... hier zegge we ook wel echte strijder
Die mengselschroef is waarschijnlijk wat ik bedoel. Kijk wat je bereikt als je die af stelt.
Tel even het aantal slagen als je hem nu in draait, zodat je weet hoe hij stond.
 
Mee eens, waarschijnlijk gaan ze per 5 punten kleiner, koop een 100 en 95 en ga daarmee proberen.


Die mengselschroef is waarschijnlijk wat ik bedoel. Kijk wat je bereikt als je die af stelt.
Tel even het aantal slagen als je hem nu in draait, zodat je weet hoe hij stond.
Wel dat is ook een beetje een probleem... ik kan niet aan die schroef als de carb gemonteerd zit... dus afstellen is moelijk (en gwn pittig kut) denk dat hij nu op 1,5-1,75 toeren uit staat
 
De gewenste oplossing: Zet de motorloop schakelaar (verstopt onder je frame) op "goed", dan loopt hij voortaan "goed" ;)

Maar in de echte wereld kan je een motorblok niet afstellen óf diagnosticeren zonder de basisbeginselen van de verbrandingsmotor te willen leren. Je zal zien dat als je probeert om er inhoudelijk wat van te leren, en adviezen aan neemt, dit een gigantisch behulpzaam forum kan zijn. Ik ben óók niet echt geneigd te helpen op basis van wat ik lees, terwijl ik 20+ jaar ervaring heb met die Honda SOHC blokjes.
 
Wel dat is ook een beetje een probleem... ik kan niet aan die schroef als de carb gemonteerd zit... dus afstellen is moelijk (en gwn pittig kut) denk dat hij nu op 1,5-1,75 toeren uit staat
Toen ik 16 was bedacht ik dat je met een ingekorte schroevendraaier of alleen een bitje er wel bij kon. Werkplaatsen hebben er een speciaal gereedschap voor.
 
De gewenste oplossing: Zet de motorloop schakelaar (verstopt onder je frame) op "goed", dan loopt hij voortaan "goed" ;)

Maar in de echte wereld kan je een motorblok niet afstellen óf diagnosticeren zonder de basisbeginselen van de verbrandingsmotor te willen leren. Je zal zien dat als je probeert om er inhoudelijk wat van te leren, en adviezen aan neemt, dit een gigantisch behulpzaam forum kan zijn. Ik ben óók niet echt geneigd te helpen op basis van wat ik lees, terwijl ik 20+ jaar ervaring heb met die Honda SOHC blokjes.he
Bedankt voor advies... pas ik toe in het vervolg
 
  • Haha
Waarderingen: AWH
Toen ik 16 was bedacht ik dat je met een ingekorte schroevendraaier of alleen een bitje er wel bij kon. Werkplaatsen hebben er een speciaal gereedschap voor.
Heb vanalles geprobeerd man... niets lukte (vorige eigenaar heeft schroefje een beetje beschadigd waardoor het nog moelijker word
 
Heb vanalles geprobeerd man... niets lukte (vorige eigenaar heeft schroefje een beetje beschadigd waardoor het nog moelijker word
Is dus al aan gerommeld. Zit de carb geklemd aan het spruitstuk? Soms kun je de klemschroef los draaien en dan de carb een kwartslag draaien zodat je er wel bij kunt.

Dat je nu denkt dat hij 1.5-1.75 uit staat gaat je nergens brengen. Meten is weten.

Je moet wel willen, strijder!
 
Is dus al aan gerommeld. Zit de carb geklemd aan het spruitstuk? Soms kun je de klemschroef los draaien en dan de carb een kwartslag draaien zodat je er wel bij kunt.

Dat je nu denkt dat hij 1.5-1.75 uit staat gaat je nergens brengen. Meten is weten.

Je moet wel willen, strijder!
Ik wil het geloof me... en ja spruitstuk is zo een gefixeerd type... kan enkel 180 draaien aan beide einden.
Ik wacht nu op padre om naar de shop te gaan voor een sproeiersetje
 
Hier foto
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    127 KB · Weergaven: 2
Kijk, je bent goed bezig.
Richting een oplossing aan het werken en dingen aan het proberen en daar van te leren.
Bedankt... 99 sproeier is veel veel beter maar op het einde hapert hij toch nog steeds... ik haal wel al een hogere topsnelheid dus dat is leuk... ik heb de mengselschroef helemaal uitgedraaid en terug gestoken op 1,5 toer... ga ik naar 90 of probeer ik wat te prutsen met de mengschroef?
 
Bedankt... 99 sproeier is veel veel beter maar op het einde hapert hij toch nog steeds... ik haal wel al een hogere topsnelheid dus dat is leuk... ik heb de mengselschroef helemaal uitgedraaid en terug gestoken op 1,5 toer... ga ik naar 90 of probeer ik wat te prutsen met de mengschroef?
Ik zou beginnen met hetgene waar je zelf het meeste vertrouwen in hebt.

Als je een stelschroef verstelt, dan draai je hem eerst helemaal in en vanaf daar ga je tellen. Dat is het meest nauwkeurig.
Vergeet nou eens die 1,5 slag die op de website staat die ik heb gegeven en ga proberen wanneer het blok het beste loopt.

De maat hoofdsproeier doet zn werk bij volgas. Stationairschroef is voor stationair. Daar tussenin is het de stand van de gasnaald en de luchtstoelschroef.

So man, das kennis waar ik 20 jaar geleden mee bezig was, goeie herinneringen!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou beginnen met hetgene waar je zelf het meeste vertrouwen in hebt.

Als je een stelschroef verstelt, dan draai je hem eerst helemaal in en vanaf daar ga je tellen. Dat is het meest nauwkeurig.
Vergeet nou eens die 1,5 slag die op de website staat die ik heb gegeven en ga proberen wanneer het blok het beste loopt.

De maat hoofdsproeier doet zn werk bij volgas. Stationairschroef is voor stationair. Daar tussenin is het de stand van de gasnaald en de luchtstoelschroef.

So man, das kennis waar ik 20 jaar geleden mee bezig was, goeie herinneringen!
Jaman thanks voor de hulp nog... ik heb mijn broer zijn nieuwe (tweedehands) pitbike ook goed kunnen krijgen met afstelling dus ik probeer nog eens miss
 
Terug
Bovenaan Onderaan