Pitbike 140 acceleratie stopt

SG-gb

MF'er
11 feb 2021
31
18
Hallo,
Ik heb onlangs een pitbike van iemand gekocht. Is een 4takt 140cc ‘YCR pro racing’ blok met mikuni carb (geen idee welke precies). Ik denk dat het miss de afstelling van de carb is maar als ik rijd en ik wil vol gas gaan lijkt hij de gas dicht te gooien... hij geeft goed en dan op een punt gaat hij aan uit aan uit aan uit....... ik had mijn vlotter wat proberen aanpassen maar ik merkte niets. Dan dacht ik eens te proberen zonder luchtfilter (de standaert filter zat erop) en toen trok hij helemaal perfect... ben ik snel een sportfilter met olie gaan halen en is het weer hetzelfde verhaal...
Pleasee help mij dit is het enige plezier dat ik kan hebben deze tijden...
 
Het ontneemt me wel de motivatie om werkelijk de helpende hand toe te steken. Het begint al met heel slecht formuleren van het probleem, de vraagstelling laat dan vervolgens ook te wensen over. Komt dan toch iemand met mogelijk het juiste antwoord zoals @Janbros dan merk je dat begrijpend lezen inherent aan alle bovenstaande vaardigheden is waarop er teruggegrepen moet worden op krachttermen en verwensingen.
Reageer je vervolgens zelf in de door hem gebezigde taal dan is het nog niet goed.

wat een papkindje die chinabrommerrijdertjes zeg.
Ik dacht dat de uitleg wel oke was... al deze reacties doen me pijn man... ik wou zo graag rijden en dat kan ik ook. Maar dat ding gaat en dan niet en dan wel en dan niet dusja is niet aangenaam... op alle andere onderwerpen zie ik heel hulpzame vriendelijke reacties... maar op mij wordt gewoon gekakt dat ik hem moet wegdoen en dat ik niets weet enzo... ik ben nog jong... ik wil bijleren... en het spijt me echt van mijn reacties... na een ganse dag sleutelen en een paar trips naar de shop zonder resultaat stond ik gefrustreerd... ik ga straks als ik thuiskom checken welke sproeier ik heb en dan naar de winkel wat verschillende maten halen...
 
Ik dacht dat de uitleg wel oke was... al deze reacties doen me pijn man... ik wou zo graag rijden en dat kan ik ook. Maar dat ding gaat en dan niet en dan wel en dan niet dusja is niet aangenaam... op alle andere onderwerpen zie ik heel hulpzame vriendelijke reacties... maar op mij wordt gewoon gekakt dat ik hem moet wegdoen en dat ik niets weet enzo... ik ben nog jong... ik wil bijleren... en het spijt me echt van mijn reacties... na een ganse dag sleutelen en een paar trips naar de shop zonder resultaat stond ik gefrustreerd... ik ga straks als ik thuiskom checken welke sproeier ik heb en dan naar de winkel wat verschillende maten halen...
Eerst je bougie bekijken.

Dat wordt nu een paar keer gezegd, maar je reageert er totaal niet op.

Niet persoonlijk opvatten wat hier wordt gezegd, we hebben allemaal onze eigen problemen in het leven, die worden hier geventileerd en geuit richting anderen. Niks persoonlijks aan.

En nu verdomme die bougie eruit draaien! Kusje.
 
Ik dacht dat de uitleg wel oke was... al deze reacties doen me pijn man... ik wou zo graag rijden en dat kan ik ook. Maar dat ding gaat en dan niet en dan wel en dan niet dusja is niet aangenaam... op alle andere onderwerpen zie ik heel hulpzame vriendelijke reacties... maar op mij wordt gewoon gekakt dat ik hem moet wegdoen en dat ik niets weet enzo... ik ben nog jong... ik wil bijleren... en het spijt me echt van mijn reacties... na een ganse dag sleutelen en een paar trips naar de shop zonder resultaat stond ik gefrustreerd... ik ga straks als ik thuiskom checken welke sproeier ik heb en dan naar de winkel wat verschillende maten halen...
Geen enkel probleem, de plank voor mijn hoofd is te dik voor jou om mij te beledigen.

Nu nog eens goed naartoe post van JanBros kijken en proberen te begrijpen wat hij bedoeld.
Naar mijn mening bedoeld hij dat ondanks je behaalde positieve resultaat na het verwijderen van je luchtfilter nog niet zoveel te weten bent gekomen. Één ding ben je achter, je oude luchtfilter leek je motor te smoren, te verstikken. Nu moet je er achter zien te komen wat je allemaal nog moet uithalen om tot de juiste verhouding van brandstof, lucht, compressie en ontsteking te komen.
 
Geen enkel probleem, de plank voor mijn hoofd is te dik voor jou om mij te beledigen.

Nu nog eens goed naartoe post van JanBros kijken en proberen te begrijpen wat hij bedoeld.
Naar mijn mening bedoeld hij dat ondanks je behaalde positieve resultaat na het verwijderen van je luchtfilter nog niet zoveel te weten bent gekomen. Één ding ben je achter, je oude luchtfilter leek je motor te smoren, te verstikken. Nu moet je er achter zien te komen wat je allemaal nog moet uithalen om tot de juiste verhouding van brandstof, lucht, compressie en ontsteking te komen.
Eigenlijk zijn we best aardig hier en de topic-starter maar boos praten over ons!
 
bougie kleur is zo jaren '80
alleen als je specifieke gasstanden gaat testen kan je iets zeggen over de verbranding bij die gasstanden.
Dat de motor beter loopt zonder luchtfilter zou kunnen beteken dat hij teveel benzine krijgt. Dit zou je kunnen bevestigen door naar de bougie te kijken. Afstellen lukt niet door naar een bougie te kijken.
 
Dan wordt dat dus lastig. Heb je de carburateur al eens goed schoongemaakt. Alle kanaaltjes controleren dat ze niet dichtzitten en controleren of de vlotter goed afsluit.
Alle kanaaltjes hen ik schoongemaakt met compressor... en je bedoelt dan dat de vlotter niet lek is? Want heb er al wat aan gezeten voor de hoogte en er viel me geen lek op...
 
niet te nat ofzo maar ook niet echt coffee
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    116,1 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan