pitbike geeft van zelf gas

TimBl

Rookie
16 jun 2011
7
0
Nijmegen
ik heb bij mijn pitbike een nieuwe gaskabel vervangen maar ik heb nu het
probleem dat hij vanzelf vol gas geeft als ik hem start.
ik heb de gaskabel precies even lang en hij ook vrij als ik het stuur draai.
verder heb ik de carberateur de en de schuif schoon gemaakt met benzine.

weet iemand misschien wat dit is?..
 
lijkt er op dat er wat blijft hangen (kabel of iets in de carb) of hij zuigt valse lucht aan en dat kan dan weer komen doordat de carb misschien niet goed gemonteerd is.
 
zou het kunnen dat dan toch de gasschuif blijft hangen?
ik heb hem goed schoongemaakt en weet wel bijna zeker dat ik hem goed gemonteerd heb.
 
ja ik heb gewoon vrijeslag, ik heb de carberateur nog een keer schoon gemaakt alles goed er weer op gezet maar hij blijft het doen.
zou misschien de veer niet meer goed zijn of waardoor zou het nog kunnen komen?
 
Als je je gas vol opendraait, en dan loslaat/laat schieten ( dus je hand van het gas haalt ) moet je een "tik" kunnen horen van uit de carburateur.
Dat geluid maakt de gasschuif als hij weer op de aanslag komt.
Of je haalt even je filtertje er af en kijkt of de gasschuif wel helemaal omlaag komt.
 
Laatst bewerkt:
lol denk dat meneer de gaschuif 180 graden verkeerd gedraaid heeft en toen gemonteerd.... dat dat pinnetje van carb niet in de sleuf van gaschuift valt :)..dan heb geen geen 'tik'' geluid als je gas los laat . owja dit kun je doen zonder te starten ;) anders hoor je het ook niet,.
 
Als je hem 180 graden draait, valt de schuif niet helemaal er in, en krijg je van ze lang zal ze leven het dopje ( waar de veer onder zit ) niet vastgeschroefd.
Idem als de naald "scheef" zit.
En ALS het je al lukt, zul je aan je gashendel merken dat er iets niet goed zit ( geen slag )
 
Laatst bewerkt:
Als je hem 180 graden draait, valt de schuif niet helemaal er in, en krijg je van ze lang zal ze leven het dopje ( waar de veer onder zit ) niet vastgeschroefd.
Idem als de naald "scheef" zit.
En ALS het je al lukt, zul je aan je gashendel merken dat er iets niet goed zit ( geen slag )


Dit dacht ik ook al en vergis je niet, sommige mensen kunnen alles...
 
Dit dacht ik ook al en vergis je niet, sommige mensen kunnen alles...
Dat is waar, wat voor de 1 vanzelfsprekend lijkt, is voor de ander totale onwetendheid..

Jammer dat TS zo "ver" weg woont, anders had ie m wel even langs mogen brengen.

( jarenlang honda ss/cd/dax/monkey/etc. gereden )
 
Terug
Bovenaan Onderaan