Pitbike koppeling

Krukasje

MF'er
27 aug 2009
203
0
Ergens in Nederland.. :)
Hallo Iedereen,

Ik heb afgelopen week een pitbike van een vriend gekregen.
Had de versnellingsbak vast zitten. Bij een poging dit te herstellen is een stuk van de karterkap gebroken en heb ik er maar een nieuw blokje in gelegd.

Nu heb ik er al plezier mee gehad in het bos, maar ik blijf een probleem houden met de koppeling.
De koppeling blijkt niet goed los te komen.
Als de motor loopt kun je hem (met koppeling in) maar moeilijk achteruit duwen.
Ook kun je hem niet naar de vrij schakelen als de motor loopt.

Toen heb ik geprobeerd om de koppeling wat strakker te zetten.
Boven genoemde problemen zijn dan enigsinds verholpen, maar dan komt het probleem dat de koppeling te veel door slibt en ik de kickstarter niet fatsoenlijk kan gebruiken.

Is er misschien een manier om dit op te lossen.

Ik dacht zelf aan een koppelingshendel met een grotere "hef", maar waarom heeft het bij het vorige blok dan wel gewerkt?
Ligt nu exact het zelfde soort blok in, dus...
Het gaat om een Lifan 125 cc viertactblokje... 4 versnellingen.

Hopelijk kan iemand mij helpen,

Andy :)
 
Laatst bewerkt:
lees de OP, das al gebeurd he :P

nee idd een kleine slagvergroting is mischien precies wat je nodig hebt..

sliP op de koppeling is overigens véééél slechter voort je blokje als een palkkende koppeling..
 
@Quark
Wat is de OP?
Maar ik denk dat ik ook eens ga kijken voor een andere koppelingshendel, want hij grijpt nu nog te veel aan.

Maar is een pakkende koppeling niet veel erger? Omdat je dan tijdens het schakelen zo'n flinke klappen op de versnellingsbak en krukas krijgt...?
Bij slippen gaan alleen de platen kapot lijkt mij...

@X7
Ik kan de koppeling van het oude blok helaas niet meer over zetten, want die heeft van die verzonken schroeven er in zitten en twee ervan zijn doorgedraaid.
Die zou ik misschien wel nog los kunnen krijgen door de kop kapot te boren...
Hmmm, idee idee.. :)

Andy :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan