Pitbike straat legaal maken als brommer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mart.y103

Rookie
1 nov 2022
18
0
Hallo Motor-Forum leden

heb sinds een paar maanden een 110cc pitbike, heb hem goedkoop gekocht en helemaal opgeknapt. ik word nu bijna 16 en het leek me wel grappig om het ding te laten keuren voor brommer, door hem terug te voeren naar 50cc. alleen snap ik niet hoe ik de lampen, knipperlichten en remlichten erop moet maken met bijpassende kabelboom. is dat überhaupt mogelijk? zo ja hoeveel zou dat ongeveer kosten?

mvg Martijn
 
Altijd leuk om te leren door te doen. Heb je wel een methode om van die 110 een 50 cc te maken? Ik heb geen ervaring met de bureaucratische kant hiervan. Uiteindelijk zal je toch een verzekering moeten hebben die je accepteert.
Wat bedrading en een knipperlicht setje van Ali kost wellicht een paar tientjes. Nog wat connectors en ander materiaal erbij dus zeg 100 euro max. Maar dan moet je wel op zoek naar passende schakelaars. Die moeten wel passen op jouw stuur, zowel qua diameter en qua ruimte. Maak svp niet de fout om overal dezelfde kleur draad te gebruiken.

Maar als eerste; zit er een regulator op jouw pitbike? Is er iets dat twaalf volt gebruikt? Zo nee, wordt het een stuk lastiger. Dan heb je namelijk iets nodig dat de AC stroom van de 'dynamo' in 12 volt dc omtovert, los van de stroom voor je ontsteking.
 
Bespaar jezelf de moeite. Los van het feit dat je als leek echt geen knap goedgekeurde kabelboom / elektra tovert, krijg je never nooit een goedkeuring op een omgevoezelde pitbike. En gelukkig maar.

Koop gewoon een knappe brommer. Of ga in een land wonen (congo is wel ok heb ik gehoord) waar men het niet zo nauw neemt met vervoersmiddelen.
 
Bespaar jezelf de moeite. Los van het feit dat je als leek echt geen knap goedgekeurde kabelboom / elektra tovert, krijg je never nooit een goedkeuring op een omgevoezelde pitbike. En gelukkig maar.

Koop gewoon een knappe brommer. Of ga in een land wonen (congo is wel ok heb ik gehoord) waar men het niet zo nauw neemt met vervoersmiddelen.
Laten we het even concreet maken; heb je voor een brommer een typegoedkeuring of iets dergelijks nodig? Moet je bij de rdw langs om het goed te keuren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan