gromgirl
Rookie
- 3 mrt 2020
- 16
- 4
Heb mij onlangs een Pitbike Orion 125 met yx 140 blok tweedehands aangeschaft. Deze dient om op kart-circuits te racen. Ik weet het, niet het beste merk, maar is als proef of dit soort bike me wel ligt en gezien we toch maar een keer of 6 per jaar gaan, wilde ik geen grote investering doen. Maar goedkoop is duurkoop. Hier enkele vraagjes om hem op punt te stellen.
- vering is totaal niks waard, zit precies op ne kangoeroe, blijft als een gek na-veren (denk dat ze kapot is). Als je ze onderuit haalt, zie je dat ze lichtjes krom staat. Als je lucht bij blaast hoor je ze fitten. Vraag me nu af of een originele vering van Orion geschikt is voor circuit of enkel om off-road te rijden?
- met welke tandwiel-verhouding rijden jullie? Ik zit nu met 15-39. Eerste versnelling is onbruikbaar, moet onmiddellijk opschakelen om stapvoets te kunnen rijden. Tweede versnelling sputtert bij stapvoets rijden. Op circuit is tweede wel goed voor 180° bocht, maar moet onmiddellijk naar 3'.
Al bij al heb ik mij de eerste keer enorm geamuseerd, ook al stotterde het achterwiel door de bochten. Bike onder controle houden in de bochten is ook een leerschool
- vering is totaal niks waard, zit precies op ne kangoeroe, blijft als een gek na-veren (denk dat ze kapot is). Als je ze onderuit haalt, zie je dat ze lichtjes krom staat. Als je lucht bij blaast hoor je ze fitten. Vraag me nu af of een originele vering van Orion geschikt is voor circuit of enkel om off-road te rijden?
- met welke tandwiel-verhouding rijden jullie? Ik zit nu met 15-39. Eerste versnelling is onbruikbaar, moet onmiddellijk opschakelen om stapvoets te kunnen rijden. Tweede versnelling sputtert bij stapvoets rijden. Op circuit is tweede wel goed voor 180° bocht, maar moet onmiddellijk naar 3'.
Al bij al heb ik mij de eerste keer enorm geamuseerd, ook al stotterde het achterwiel door de bochten. Bike onder controle houden in de bochten is ook een leerschool