Pitbike voor circuit

gromgirl

Rookie
3 mrt 2020
16
4
Heb mij onlangs een Pitbike Orion 125 met yx 140 blok tweedehands aangeschaft. Deze dient om op kart-circuits te racen. Ik weet het, niet het beste merk, maar is als proef of dit soort bike me wel ligt en gezien we toch maar een keer of 6 per jaar gaan, wilde ik geen grote investering doen. Maar goedkoop is duurkoop. Hier enkele vraagjes om hem op punt te stellen.
- vering is totaal niks waard, zit precies op ne kangoeroe, blijft als een gek na-veren (denk dat ze kapot is). Als je ze onderuit haalt, zie je dat ze lichtjes krom staat. Als je lucht bij blaast hoor je ze fitten. Vraag me nu af of een originele vering van Orion geschikt is voor circuit of enkel om off-road te rijden?
- met welke tandwiel-verhouding rijden jullie? Ik zit nu met 15-39. Eerste versnelling is onbruikbaar, moet onmiddellijk opschakelen om stapvoets te kunnen rijden. Tweede versnelling sputtert bij stapvoets rijden. Op circuit is tweede wel goed voor 180° bocht, maar moet onmiddellijk naar 3'.
Al bij al heb ik mij de eerste keer enorm geamuseerd, ook al stotterde het achterwiel door de bochten. Bike onder controle houden in de bochten is ook een leerschool :]*D
 
Als hij als n malle blijft na veren is inderdaad je schokbreker niet in orde, daardoor is dan ook je wegligging waardeloos en krijg je m met geen goed fatsoen de bocht door. Ook kun je zo te horen wel een andere tandwielverhouding gebruiken, wat groter voor of wat kleiner achter.. Veel raceplezier!!
 
Als hij als n malle blijft na veren is inderdaad je schokbreker niet in orde, daardoor is dan ook je wegligging waardeloos en krijg je m met geen goed fatsoen de bocht door. Ook kun je zo te horen wel een andere tandwielverhouding gebruiken, wat groter voor of wat kleiner achter.. Veel raceplezier!!
bedankt voor uw reactie. Nu misschien een domme vraag, maar is er een verschil tussen een achterveer te gebruiken voor circuit of off-road? Of is dan de spanning verzetten voldoende?
 
je hebt niet veel vering nodig, soms hebben huurbrommers op kart-circuits gewoon geen vering.
heb ook een pitbike gehad voor outdoor kart-circuit en had de achterste vervangen door een veerpoot van een KR1 en dat ging goed. vooraan zorgen dat het ook niet te slap is : dikke olie en zo klein mogelijke luchtkamer.

overbrenging hangt f van circuit tot circuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan