Plaats hier je flitsfoto !!

Huh Italie kan ook een jaar duren.:?
Dat heeft een vriend van ons nl gehad.
Met Caravan 15 km te hard.
Kreeg precies een jaar later de boete thuis.
€450 .
Het is afhankelijk in welke regio je rijdt.
Toscane schijnt de hoogste boetes te hebben.

Wel mooi aan italie is als je binnen 5 dagen betaald je 30% korting krijgt op de boete. Zo heb ik weer een paar biertjes kunnen besparen.
 
Huh Italie kan ook een jaar duren.:?
Dat heeft een vriend van ons nl gehad.
Met Caravan 15 km te hard.
Kreeg precies een jaar later de boete thuis.
€450 .
Het is afhankelijk in welke regio je rijdt.
Toscane schijnt de hoogste boetes te hebben.

hoef je niet te betalen...er zijn regels , ook voor italianen, de wet schrijft voor dat je binnen nederland een boete binnen 2 maanden op de deurmat moet hebben, anders is de corrigerende waarde teniet gedaan...
Voorlanden binnen de EU is dat 6 maanden...
Zo kreeg ik 525 euro boete uit italie, en heb om deze reden niet hoeven te betalen, plus italie heeft geen overeenkomst met het CJIB
 
Mijn eerste is binnen jongens, 7 kilometer te hard in een 50km zone.
Bedrag: 36 euro, waarvan 9 euro administratie kosten (eg woar...)

flitsfoto-cFzx2H-7Em3ONaajekqM82YGGfj9VUnP8HpLFNEXen62gx4R-inejB3-twrMXCBD.jpeg
 
Volgens mij moet onomstotelijk vast staan dat je te hard hebt gereden en met 2 motorvoertuigen op 1 foto waarvan de motor ook nog ingehaald lijkt te worden is dat erg discutabel.
Ik zou in bezwaar gaan
 
En dan is de vraag hoe wordt dat dan vast gesteld?
Denk dat ze twee foto's maken, eentje bij de set eerste streepjes en de detectielussen en een tweede bij de tweede set streepjes. Dan is wel duidelijk wie van de twee te hard heeft gereden...
 
Volgens mij moet onomstotelijk vast staan dat je te hard hebt gereden en met 2 motorvoertuigen op 1 foto waarvan de motor ook nog ingehaald lijkt te worden is dat erg discutabel.
Ik zou in bezwaar gaan

Op de foto rijdt de auto over de inductielus. Ik zou zeggen, het is de auto die te hard rijdt.
 
Ik vermoed dat er inderdaad per lus gemeten wordt. Daarnaast zal de boete niet op deze ene foto gebaseerd zijn maar worden er twee achter elkaar gemaakt waardoor je de snelheid van beide voertuigen kan bepalen adhv de adgekegde afstand.

Je zal weinig bereiken met een bezwaar vermoed ik. Kijk eens op flitsservice.nl
 
Na 7 jaar op de motor toch ook een keer de Sjaak... was nog niet aangemeld bij Flitsmeister |(

A4 bij Abbenes, €46,-

7ED4AC68-AA0F-4375-984A-F2E22331BA93.jpeg
 
hoef je niet te betalen...er zijn regels , ook voor italianen, de wet schrijft voor dat je binnen nederland een boete binnen 2 maanden op de deurmat moet hebben, anders is de corrigerende waarde teniet gedaan...
Voorlanden binnen de EU is dat 6 maanden...
Zo kreeg ik 525 euro boete uit italie, en heb om deze reden niet hoeven te betalen, plus italie heeft geen overeenkomst met het CJIB
Sorry voor de late reactie.
Het is toch echt iets anders als jij beschrijft.
Verkeersboete uit Italië

Een andere collega heeft een boete gekregen voor een ZTL .
toch in gereden ondanks waarschuwing van mij dat hij daar op moest letten.
Uiteindelijke boete via CJIB gekregen, alleen 3 keer zo hoog.
 
Na 7 jaar op de motor toch ook een keer de Sjaak... was nog niet aangemeld bij Flitsmeister |(

A4 bij Abbenes, €46,-

Bekijk bijlage 1336167
Ook hier vraag ik me af wie nu te hard rijdt? De auto of de motor? als dit met een radar in de berm is gedaan dan zou mijn vraag zijn: hoe zo ik? het was die auto die reed te hard. Ik begrijp niet alle teksten die bij de foto staan maar onder "lane" staat 2-3. Betekent dat dat er iets op baan 2 (midden) en 3 (links) is gebeurt?

IS er een uitlieg voor dit soort foto's?
 
Ook hier vraag ik me af wie nu te hard rijdt? De auto of de motor? als dit met een radar in de berm is gedaan dan zou mijn vraag zijn: hoe zo ik? het was die auto die reed te hard. Ik begrijp niet alle teksten die bij de foto staan maar onder "lane" staat 2-3. Betekent dat dat er iets op baan 2 (midden) en 3 (links) is gebeurt?

IS er een uitlieg voor dit soort foto's?

Ik heb het gecheckt bij een vriend die tot een jaar geleden bij Gatso werkte (fabrikant van die flitsers). Hij gaf aan dat dit systeem meerdere rijstroken tegelijk kan flisten en deze door mij getriggerd is (rijstrook 2 van 3 totaal), de auto is vast ook geflitst maar die foto heb ik niet. Overigens geeft de 0004 onder code het nummer van de foto aan, ik was dus nummer 4 sinds de start van de controle, ik had dus 2 minuten eerder van huis moeten gaan O-)
 
Sorry voor de late reactie.
Het is toch echt iets anders als jij beschrijft.
Verkeersboete uit Italië

Een andere collega heeft een boete gekregen voor een ZTL .
toch in gereden ondanks waarschuwing van mij dat hij daar op moest letten.
Uiteindelijke boete via CJIB gekregen, alleen 3 keer zo hoog.

Tja als je de ANWB meer vertrouwd dan de Europese wetgeving, dan betaal je toch gewoon...
Volgens de ANWB is ook al 3 jaar de millieu sticker in Frankrijk verplicht...er rijd geen enkele fransman met zo'n sticker, maar jij mag hem rustig aanschaffen als je naar frankrijk gaat..idem blaastest.....

Zelfs de regelgevende instantie's hebben niet alle wijsheid in pacht, ook al willen ze graag de know it all uithangen....

heb me hier niet verder in verdiept, maar in mijn geval ( 3 boetes voor snelheid) was even de europese regelgeving aanhalen dan schijnbaar voldoende...
Daarnaast weet ik in ieder geval zeker dat italie 2 "verjaringstermijnen " heeft ..150 dagen en 360 dagen
 
hoef je niet te betalen...er zijn regels , ook voor italianen, de wet schrijft voor dat je binnen nederland een boete binnen 2 maanden op de deurmat moet hebben, anders is de corrigerende waarde teniet gedaan...
Voorlanden binnen de EU is dat 6 maanden...
Zo kreeg ik 525 euro boete uit italie, en heb om deze reden niet hoeven te betalen, plus italie heeft geen overeenkomst met het CJIB

Agrr.. de regelgeving spreekt anders, en is ook terug te vinden in Art. 62, 8ste lid van de Wegverkeerwet.

zie de "Jip en Janneke" uitleg van Pauwelsadvokaten

Binnen welke termijn ontvangt u uw proces-verbaal na een verkeersovertreding?

Niet goed gelezen, ging over overtreding in het buitenland.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan