Plaats in de file

Klopt, ik woon in Purmerend, maar loop stage in Den Haag. Voordat het bij Leiden driebaans was, ging ik op 5:50 weg, en was ik rond 7 uur in Den Haag. Ging ik 6:15 weg, was ik ineens pas 7:30-8 uur in Den Haag... Komt doordat én in purmerend de stoplichten om 6 uur aangaan, en de snelweg toen ook een stuk drukker was... Gelukkig nu bij Leiden geen file meer, dus alleen nog hier in de stad...

Mensen gunnen elkaar niets inderdaad, betrap mezelf er ook wel is op, dat je later denkt, waarom was ik eigenlijk zo lomp.. Maarja.. Vaak, als ik dan is in een sociale bui ben, en is iemand voorlaat ofzo, scheelt het echt helemaal niets.. Dus ja, ook omdat ik zoveel rijdt nu, is het wel fijn om gewoon beetje relaxed te rijden en niet constant geïrriteerd en opgefokt achter het stuur te zitten..

Laatst wel weer een positief puntje, drukke weg in de spits hier was een paar dagen afgesloten vanaf het kruispunt, dus de stoplichten stonden uit, want je kon nog maar 1 kant op. Toen ging die weg weer open en was het druk, maar de stoplichten stonden uit, dus ik dacht, word 1 grote t*ringzooi, maar iedereen ging gewoon netjes 1 om 1... Viel me weer mee toen :P
 
Gisteren voor het eerst tussen de file door gereden (A27) en ik zit te zoeken naar verhalen over een trage gek op een super magna. Valt nog mee tot nu toe.
Doorrijden was wel nodig trouwens, elke keer als ik even stil moest staan op de motor leek het alsof ik in een sauna terecht kwam.
 
Ik rij elke ochtend en eind van de middag van en naarstage tussen de file door (A28), moet zeggen dat ik weinig last heb van mensen die de boel blokkeren. Auto's gaan vrijwel altijd op tijd opzij, en tragere motoren gaan ook altijd netjes even opzei zodat ik er langs kan. Had alleen vorige week 1 keer zo'n malloot op een BMW die vrolijk naar elke auto zat te zwaaien die iets opzij ging, en zelf lkr met 5 kmph tussen de file doorkakken...
 
Gisteren voor het eerst tussen de file door gereden (A27) en ik zit te zoeken naar verhalen over een trage gek op een super magna. Valt nog mee tot nu toe.
Doorrijden was wel nodig trouwens, elke keer als ik even stil moest staan op de motor leek het alsof ik in een sauna terecht kwam.
Ik heb bij dit weer ook gewoon een spijkerbroek aan en m'n jas half open. Sure levensgevaarlijk, uitdroging daarentegen kan geen kwaad :)
 
Gisteren voor het eerst tussen de file door gereden (A27) en ik zit te zoeken naar verhalen over een trage gek op een super magna. Valt nog mee tot nu toe.
Doorrijden was wel nodig trouwens, elke keer als ik even stil moest staan op de motor leek het alsof ik in een sauna terecht kwam.

Da's omdat je dan dichter bij de zon bent. Als je stil staat op je motor. Ik raad je aan stil te zitten op je motor.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig nu bij Leiden geen file meer

En toch zijn er weer, die op het 80 stuk met 120 willen rijden.
En inderdaad sinds het daar 3-baans is, is de vertraging van soms meer dan 20 minuten verdwenen, en nog vinden ze dan 80 niet genoeg.....

Het zijn gewoon een stelletje eikels die overal te hard rijden, net motorrijders zeg maar (in de ogen van een automobilist)
:+
 
@M7H, sommige mensen willen nou eenmaal altijd harder rijden als de rest... Komen er vanzelf wel achter als de brieven van het CJIB op de mat vallen, staan daar bijna elke week wel één of meerdere keren langs de weg :')
 
.. Maarja.. Vaak, als ik dan is in een sociale bui ben, en is iemand voorlaat ofzo, scheelt het echt helemaal niets..
Tenzij je er eentje voorlaat die vervolgens op z'n gemakkie met 100-105 km/u heel die rij vrachtwagens voorbij gaat sukkelen (waar je 120 mag) en je de auto's voor hem steeds kleiner ziet worden.

Vandaag meerdere malen meegemaakt, een keer zelfs dat er vervolgens één van die vrachtwagenchauffeurs dacht "Hé, nu kan ik mooi naar links, want ik kan ½ km/u harder dan mijn voorliggers".
En dan kun je ineens nog maar 80,5 km/u :( samen met de inmiddels 50 medeweggebruikers achter je...
 
De MCP's (mentally challenged person)

Over mentaal uitgedaagde personen gesproken, ik reed vandaag op de A4 bij Den Haag en het verkeer reed plaatselijk heel erg langzaam. Blijkt dat er een auto (Ford focus station helemaal vol gestapeld met kartonnen dozen) zo'n 80-90 km/h rijdt op de middelste baan (3baans weg) zodat iedereen daar omheen moest. Ik haalde de auto in en kon het niet laten om even naar binnen te kijken. Volgens mij had de bestuurder het syndroom van down, en dat zeg ik niet als grapje. Ik heb zijn (of haar?) gezicht kort vanaf de zijkant gezien, apathische uitdrukking met open hangende mond, vreemde vorm van het gezicht.
 
Over mentaal uitgedaagde personen gesproken, ik reed vandaag op de A4 bij Den Haag en het verkeer reed plaatselijk heel erg langzaam. Blijkt dat er een auto (Ford focus station helemaal vol gestapeld met kartonnen dozen) zo'n 80-90 km/h rijdt op de middelste baan (3baans weg) zodat iedereen daar omheen moest. Ik haalde de auto in en kon het niet laten om even naar binnen te kijken. Volgens mij had de bestuurder het syndroom van down, en dat zeg ik niet als grapje. Ik heb zijn (of haar?) gezicht kort vanaf de zijkant gezien, apathische uitdrukking met open hangende mond, vreemde vorm van het gezicht.

Maar met alle respect voor die mensen hoor, maar als zij mentaal gewoon in orde zijn mogen zij toch gewoon rijden? Heb daar totaal geen verstand van, maar dat lijkt mij.. Of zit ik er naast?
 
Uiteraard met alle respect voor die mensen maar het leek er nou niet echt op alsof die persoon in staat was veilig deel te nemen aan het verkeer :P
 
Over mentaal uitgedaagde personen gesproken, ik reed vandaag op de A4 bij Den Haag en het verkeer reed plaatselijk heel erg langzaam. Blijkt dat er een auto (Ford focus station helemaal vol gestapeld met kartonnen dozen) zo'n 80-90 km/h rijdt op de middelste baan (3baans weg) zodat iedereen daar omheen moest. Ik haalde de auto in en kon het niet laten om even naar binnen te kijken. Volgens mij had de bestuurder het syndroom van down, en dat zeg ik niet als grapje. Ik heb zijn (of haar?) gezicht kort vanaf de zijkant gezien, apathische uitdrukking met open hangende mond, vreemde vorm van het gezicht.
Misschien een hoog niveau Autist?, die mogen dat namelijk ook in sommige gevallen.
 
Uiteraard met alle respect voor die mensen maar het leek er nou niet echt op alsof die persoon in staat was veilig deel te nemen aan het verkeer :P


het kan ook een gezicht zijn wat je na een beroerte krijgt,


gaat nooit meer weg, gezicht trekt "scheef" weg en blijft daarna zo staan :') -O-








[mijn zus zit in de verzorging en ziet weleens wat] :X
 
Laatst bewerkt:
@M7H, sommige mensen willen nou eenmaal altijd harder rijden als de rest... Komen er vanzelf wel achter als de brieven van het CJIB op de mat vallen, staan daar bijna elke week wel één of meerdere keren langs de weg :')
En die plekken kennen de echte hardrijders uit hun hoofd.
 
Tenzij je er eentje voorlaat die vervolgens op z'n gemakkie met 100-105 km/u heel die rij vrachtwagens voorbij gaat sukkelen (waar je 120 mag) en je de auto's voor hem steeds kleiner ziet worden.

Vandaag meerdere malen meegemaakt, een keer zelfs dat er vervolgens één van die vrachtwagenchauffeurs dacht "Hé, nu kan ik mooi naar links, want ik kan ½ km/u harder dan mijn voorliggers".
En dan kun je ineens nog maar 80,5 km/u :( samen met de inmiddels 50 medeweggebruikers achter je...

Doelde ook meer op bijvoorbeeld situaties binnen de bebouwde kom, dat als een auto al ff staat te wachten om linksaf te gaan vanuit tegemoetkomend verkeer met 10 miljoen wachtende auto's daarachter, dat je die ff voorlaat bijvoorbeeld...

Als ik richting een 80 weg moet, laat ik niemand voor... Kunnen daarna alleen maar in de weg rijden... Als ik iets irritant vind (denk voor iedereen wel) is het te langzaam rijden op een weg waar je niet kan/mag inhalen...

En die plekken kennen de echte hardrijders uit hun hoofd.

Ja, maar als de mobiele flitser ineens op een andere plek staat, zijn ze soms alsnog de sjaak...
 
Misschien een hoog niveau Autist?, die mogen dat namelijk ook in sommige gevallen.

Hoog niveau autist? Dat heet Asperger. Dit heeft absoluut niks te maken met een open mond, hangende tong en kwijl.

Mensen met Asperger zijn cool, ik kende er ook een. Hij wist alle, maar dan ook alle trein, tram en bus verbingen uit zijn hoofd. Ik ging ooit een scooter ophalen in Hellevoetsluis vanuit Den Haag. Ik vraag aan die jongen, hoe kom ik in Hellevoetsluis. Binnen een nanoseconde hoor ik met een monotone stem: Je moet hier bus 23 pakken naar Cs, daar op de trein richting... Uitstappen, metro x pakken en op tram 3, uitstappen bij halte 6 en daar pak je de bus 20.


Koekoek.
 
Doelde ook meer op bijvoorbeeld situaties binnen de bebouwde kom, dat als een auto al ff staat te wachten om linksaf te gaan vanuit tegemoetkomend verkeer met 10 miljoen wachtende auto's daarachter, dat je die ff voorlaat bijvoorbeeld...
Ja dag, dan krijg ik weer boze toeteraars achter me wtf ik nou weer doe, terwijl de mensen achter de afslaande auto heel goed weten dat ze genaaid zijn. Volgende keer ben ik de lul als iemand voor mijn neus af wil slaan, het zij zo.
Als ik richting een 80 weg moet, laat ik niemand voor... Kunnen daarna alleen maar in de weg rijden... Als ik iets irritant vind (denk voor iedereen wel) is het te langzaam rijden op een weg waar je niet kan/mag inhalen...Ja, maar als de mobiele flitser ineens op een andere plek staat, zijn ze soms alsnog de sjaak...
Jij moet echt gewoon nog wat praktijk ervaring opbouwen en je beeld ook vanuit een motorrijder ontwikkelen. Die is voor iedereen anders, maar je komt nu op me over als iemand die het ideaalbeeld gewoon napraat om erbij te horen. Waarschijnlijk denk je ook nog zo respect te vergaren. Je hebt geen motorrijbewijs, je hebt geen idee wat we tegen komen of waar we rekening mee moeten/kunnen houden, je vindt te hard rijden waarschijnlijk onzin omdat je voor je gevoel bij 110 al van het apparaat af wappert. We've all been there, maar je bent gewoon een koekblikker until further notice ;)

Wat betreft de flitsers, de grap is dat ze altijd op dezelfde plek staan...
 
Ik had het nu ook vanuit het standpunt koekblikker inderdaad, als motorrijder moet je je houding wel ff beetje aanpassen ja en niet ineens stil gaan staan etc. Dus ja, vanuit positie motorrijder moet je gewoon doorrijden, de rest wacht inderdaad maar ff... Wil ook absoluut niet zeggen dat ik heilig ben ofzo, ook ik doe wel is iets wat eigenlijk niet mag...

Doorrijden vind ik absoluut geen onzin, tegendeel zelfs, hou er juist wel van om beetje vlot te rijden... Daarom vind ik motorrijden tot nu toe ook zo leuk, je kan veel makkelijker gewoon ff ergens langs of omheen, dat lukt je niet met een koekblik...

Meestal staan de flitsers wel op dezelfde plekken ja, maar van de week stonden ze is ergens waar ik ze nog niet eerder heb zien staan.. (Had ze toen ook niet gezien, hoorde 500m nadat ik erlangs reed, op de radio dat ze daar stonden :X)
 
Op lage snelheid helpt de natuurkunde niet mee om die motor snel te verplaatsen, dat gaat beter boven de 30km/u. Tevens zit je minder lang naast 1 auto als het snelheidsverschil iets groter is, en heeft die dus minder tijd om je eens goed te raken.

Daarom moet je het eens met 120km/u proberen tussen de file door. Dan heeft geen enkele auto schijn van kans om je te raken, want op het moment dat hij je raakt, ben je al veel verder in de file en ben je dus niet geraakt! :} *O* :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan