Plaatsen cilinderkop Honda CB 750 C 1982

willem mobiel

Rookie
12 dec 2022
3
1
Ik heb een volledig CB 750 C motorblok uit losse onderdelen weer samen gesteld en ben nu zo ver dat de gereviseerde cilinderkop geplaatst kan gaan worden.
Ik kwam echter een onduidelijkheid tegen waar ik graag meer van wil weten.
Het fiche nr 4 z.g. oil stop plate 2 keer wat is de functie hiervan en waar hoort deze in de kop geplaatst te worden.
Vast wel iemand in dit forum die dit weet.
Groet Willem
 

Bijlagen

  • fische cilinderkop.jpg
    fische cilinderkop.jpg
    245,8 KB · Weergaven: 47
  • plate oil stopper nr 4.jpg
    plate oil stopper nr 4.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 51
Ik heb een volledig CB 750 C motorblok uit losse onderdelen weer samen gesteld en ben nu zo ver dat de gereviseerde cilinderkop geplaatst kan gaan worden.
Ik kwam echter een onduidelijkheid tegen waar ik graag meer van wil weten.
Het fiche nr 4 z.g. oil stop plate 2 keer wat is de functie hiervan en waar hoort deze in de kop geplaatst te worden.
Vast wel iemand in dit forum die dit weet.
Groet Willem
Bedoel je niet nummer 5?

Honda CB750F2 1982 (C) EUROPEAN DIRECT SALES CYLINDER HEAD - buy CYLINDER HEAD spares online

Ik zou zeggen probeer eens te zien waar die past. Het lijkt er dat het, zoals @gassen al zegt, dammetjes zijn om olie bij de nokkenas te houden. Je hebt een boutgat van het formaat kopbout die hem op de plek houdt en je hebt maar een paar kopbouten.

db

honda-cb750f2-1982-c-european-direct-sales-cylinder-head_bigma000096e02_acbf.gif
 
Ik heb de locatie gevonden de beiden oilstop plates nr. 5 zitten net als op het voorgaande overzicht op de beiden camshaft holders naast de tunnel van de distributie ketting uitlaatzijde.
Dienen inderdaad om de olie niet te laten weglopen maw best een belangrijk onderdeeltje.
Groet Willem
 
Terug
Bovenaan Onderaan