Plaatsen membranen carbs Virago 535

RonV

Rookie
30 aug 2004
7
0
Krommenie
Omdat de membranen van mijn virago 535 niet meer zo best waren heb ik twee
imitatie exemplaren besteld. Die heb ik binnen maar na het plaatsen rijdt ie
nog beroerder dan voorheen. Dat komt volgens mij omdat ik de randjes van de membranen niet goed in de uitsparingen van de carburateur krijg.
Zodra de gas-schuif naar binnen is gedrukt steekt het membraan nog een klein stukje uit de carburateur. Je kunt de randjes dan wel makkelijk in de uitsparing duwen maar het veert net zo vrolijk weer terug. Ik duw dan voorzichtig het dekseltje er zo recht mogelijk op maar ik kan achteraf zien dan het dan toch niet goed heeft gezeten. Om het goed te kunnen moet je het membraan op minimaal vier punten vastduwen in de uitsparing en dan het dekseltje er op duwen.
Omdat ik maar twee handen heb lukt me dit tot nu toe niet.
Is het mogelijk met een of ander spul om de membranen vast te "kleven" in de uitsparing van de carburateur zonder het membraan te slopen ?
(zo goedkoop zijn ze namelijk niet '( )
Iemand een idee ?
 
Ehyy Ron.

ik heb een vraagje. ?
waar heb je die imitatie membramen vandaan gehaald?
Ik zoek al een hele tijd voor een membraam voor een virago xv 700
amerikaanse import. Dinge zijn alleen niet te vinden :?

Greets Ris.
 
Ris,

ik heb ze bij Louis (Hamburg) besteld voor 70 euro.
Ze hadden dezelfde (van Tourmax) ook bij Motozoom voor 80 euro.
Bij Japarts kon ik originele bestellen voor ong. 126 euro.
Verder waren ze overal rond de 150 euro.
(alle bovengenoemde bedragen helaas per stuk '( )

Groeten en succes,
Ron
 
Wat bij mij bij e magna goed helpt is een schroevendraaier oid door de luchtdoorlaat van de carburateur te steken. Hierdoor blijft de gasschuif omhoog staan en blijft het randje veel beter op zijn plaats liggen.
Let op met vaseline, het ubber van de membramen is lang niet tegen alle vetten n olien bestand (en al helemaal niet tegen carburateurreiniger :( )
 
Magnamaniac,

daar had ik ook aan zitten denken want ik had inderdaad de indruk dat de randjes van de membranen beter zouden blijven zitten als de gas-schuif iets uitgeschoven zou zijn. Ik ben bang dat dit lastig wordt omdat de lucht-inlaat aan de bovenkant zit en voor beide carburateurs uitkomt in één luchtfilter wat in het frame zit onder de tank. En ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om de carburateurs eraf
te halen, juist omdat je bij mijn motor zo vreselijk makkelijk bij de schuiven en membranen kan komen. (zit aan de zijkant van de fiets)
Weet je misschien een alternatief voor vaseline ?

Groeten en bedankt,
Ron
 
Pffff ik wist wel dat ze duur waren.
ben daarom ook blij dat ik er maar 1 nodig heb.
had er nu een 750 cc membraam in zitten met een bougie met dubbele electrode. werkt opzich wel goed alleen snelweggebruik word die cilinder nog steeds verzopen.

heel erg bedankt :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

greets Ris

owja nu ik toch al vaak bezig ben geweest met die carbs. bij een virago is het heel erg lonend om de gehele carb er toch af te halen kwartiertje werk en veel ellende blijft je bespaard.
 
Ris,

ik heb die carbs er nog nooit afgehaald omdat je er zowel links (vlotter etc.) en
rechts (membraan) ontzettend makkelijk bij kan komen en omdat ik (momenteel tussen de buien door '( ) altijd buiten sta te knutselen. Ik heb helaas geen knappe, droge sleutelplek dus wat er niet echt af hoeft laat ik meestal lekker zitten :) .

Groeten en succes met je XV700 !

PS
iemand nog suggesties / alternatieven voor vaseline ???
(in relatie tot membranen wel te verstaan 8-) )
 
Yes !

het is gelukt en hij rijdt weer als een beest :] . (voor een Virago 535 althans)
Ik heb uierzalf (niet lachen) gebruikt, ik kon helaas nergens vinden of dit 100% zuurvrij is. Membranen bleven meteen vastzitten aan de carburateur en ik kon rustig de veer er in stoppen en de dekseltjes vast schroeven.
Iedereen hierboven bedankt voor de hulp en tips :}
Mochten de membranen over 500 kilometer verrot zijn dan zal ik dit hier melden in het grote "gebruik geen uierzalf voor uw membranen" topic 8-)

Groeten,
Ron
 
Als het veilig is voor een koeienuier zal het voor een virago ook wel geen kwaad kunnen!

Hij rijdt in ieder geval weer als een tiet !
Het ergste had ik nog niet eens verteld, nadat ik klaar was en een proefritje had gemaakt vond ik bij toeval een potje 100% zuurvrije vaseline. |(
Tsja, zoeken is ook eigenlijk iets voor vrouwen, ik kan het in ieder geval niet.
(dames, dit was niet onvriendelijk bedoeld hoor, zie het als een compliment O-) )
JB37 nog bedankt voor de tip, anders zat ik nu nog te klooien .....

Groeten,
Ron
 
Het gedeelte van je carburateur dat boven het membraan zit heeft een koppeling met het inlaatspruitstuk. Of eigenlijk, een koppelimg met de ruimte tussen de vlinderklep en de gassschuif. Als je nu je gas opendraait onstaat er grote onderdruk op die plek. Die grote onderdruk is dus ook boven het mebraan, dus het membraan trekt de gasschuif omhoog. Beetje simplistisch, maar zo werkt het ongeveer bij een CV carburateur.

Als het membraan niet goed meer is (gescheurd, verouderd) klopt de stand van de gassschuif niet meer, en loopt je fiets niet goed meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan