plaatsen van een usb oplader

k rijks

Rookie
29 sep 2013
8
0
GRONINGEN
hallo

ik wil een usb oplader monteren op mijn kawasaki er 6
bij de beschrijving staat dat die rechtstreeks op de accu moet
maar zag dat als ik dat doe gaat op de lader aansluiting een lampje branden
wat in mijn ogen als je lang stil staat kans is dat je accu leeg loopt
is er iemand die weet waar ik hem het beste aan vast kan bevestigen
dacht zelf aan plus en de min van de lamp of is bij de toeter ook een optie
(ben niet zo bekend met de bedrading)
 
Monteer ergens een water afsluitbare cq weerbestendige sigaretten aansteker..
Die usb connector is binnen no-time weggeroest.

En die sigarettenstekker zet je direct op je accu met een 5 of 10amp zekering ertussen
 
Wil je zeker weten dat er geen stroom doorheen gaat bij contact uit, dan moet je 'm via een relais aansluiten. Het relais wordt dan via je contact geschakeld.
 
Wil je zeker weten dat er geen stroom doorheen gaat bij contact uit, dan moet je 'm via een relais aansluiten. Het relais wordt dan via je contact geschakeld.

Als je zeker wilt weten dat er geen stroom doorheen gaat bij contact uit dan is aansluiten via een geschakelde plus voldoende. Wel een zekering ertussen plaatsen. Als je er wat grotere stroomverbruikers op wilt aansluiten is een schakeling via relais eigenlijk een must.
 
Laatst bewerkt:
ik wil hem ook graag via relais doen maar het zijn allemaal kabels met verschillende kleuren moet dat eerst uitzoeken wat wat is dacht de plus en de min van de lamp die gaat pas aan als contact erop staat en ik heb daar al eens double tronic er tussen gezet
 
ik heb de kleine waterdichte connector besteld via ebay, je ziet hem net nog met een ty wrap aan mijn koppelingskabel:

full


en inderdaad via een relais aangestuurd zodat er zonder contact geen spanning op staat. Handig voor je telefoon(lader) maar als je een nav erop aansluit wil je bij het tankstation misschien wel spanning zonder je koplamp steeds aan te hebben.

full
 
Laatst bewerkt:
Bij mij zit hij onder het zadel van m'n er6, heb een schakelaar tussen de + en de sigarettenaansteker gedaan en zet m nadat ik m heb gebruikt weer uit.

Vond het zelf niet helemaal slim om in de kabelboom te gaan knippen.
 
hallo bedankt alle voor reactie

heb hem geplaatst op de plus van de toeter en de min van de groot licht werkt perfect
was even goed kijken in het hanes werk boek
knarf93 dat hadden wij ook als optie met een schakelaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan