plakband(en)

HornEd

MF veteraan
9 feb 2003
8.747
3
Noord-Holland
Er zullen zeker meerdere topics zijn over banden, maar ik wil specifiek weten welke straatband staat bekend om de beste plakband. En dan bedoel ik geen tesa of bison ofzoiets |( . Gewoon de beste plakker zonder op de levensduur (aantal km) te letten. Wel snelle opwarmtijd graag.
Aankomend voorjaar gaat er een nieuw setje sportbanden onder mijn Hornet. Dus heb nog ff de tijd om te orienteren. btw mijn voorvelg heeft de 16" maat, en achter de 17".
 
En dan op een warme zomerdag, een frisse lentedag of een natte herfstdag of een vrieskoude winterdag? ;)
 
Tja.. ik denk dat het een persoonlijke keuse is. Ik heb op mijn R1 nu Michelins Power Sport zitten en die bevallen mij heel erg goed. Zeker als het asfalt een beetje warm is, dan zijn het echte klevers.

En met de Dunlop 208 heb ook hele goede ervaringen. De reden is hetzelfde als de Michelins, alleen vind ik deze set wat meer geschikt voor drogere wegen. Let wel, in de regen rijd het ook super, alleen voor mijn gevoel mis ik wat grip.
Dit kan ook tussen de oren zitten, want het is, nogmaals, een persoonlijke ervaring.

Ik gaat erom waar JIJ het lekkerst op rijd en in welke band jij veel vertrouwen hebt.
Op mijn vorige R1 heb ik zelfs met Continental Contiforce ( Nog een R1 = binnen! )op Zolder gereden. Het is en vrijharde band, waar ik OP DAT MOMENT lekker op kon rijden. Maar, nadat ik met dezelfde motor, in vrijwel dezelfde weeromstandigheden op hetzelfde circuit hebt gereden maar nu met de Dunlop 208...... Wil ik NOOIT wat anders meer.
Wat een verschil zeg, maar daar kom je pas achter nadat je een tijdje met verschillende banden hebt gereden.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelik is en dat je er wat aan hebt..

Groetjes,

Willi


** Die straks weer de Dunlop 208 gaat monteren **
 
Bridstone Racing Battlax http://www.bridgestone-eu.com/articles.asp?ID=1114 (R09)

full


Maar of je deze kan krijgen voor jou bike :?
 
En dan op een warme zomerdag, een frisse lentedag of een natte herfstdag of een vrieskoude winterdag? ;)
Ok Peter Timofeef...euh Spider bedoel ik: laten we zeggen, droog weer en een temperatuurtje van 16° tot 25° C.

Zelf dacht ik aan Bridgestones, en wel de opvolger van de 012. Of zijn er nog veel betere banden voor straatgebruik?
 
Ik rijd zelf nu met de pirelli cosa's en moet zeggen dat ze voldoende grip bieden.
Maar hele goede verhalen heb ik ook gehoord over de michelin power.
Ik denk dat het vooral ook tussen de oren zit, vandaar dat ik mijn michelins sport heb verruild voor de corsa's maar of deze nou echt slechter waren ?
Het belangrijkste is dat je gewoon vertrouwen hebt in de band die je monteerd en ik ben van mening dat er niet echt slechte banden gemaakt worden voor de ss zolang je je een beetje bij de bekende merken houd :]
 
Het belangrijkste is dat je gewoon VERTROUWEN hebt in de band die je monteerd en ik ben van mening dat er niet echt slechte banden gemaakt worden voor de ss zolang je je een beetje bij de bekende merken houd :]

En dat is met m'n huidige Avon Azzaro's vrij laag. Ik wil gewoon de beste band voor droog wegdek en geen allround band.
 
pak de bridgestone bt014 en je kunt gaan als de brandweer.heeeeeel veel grip snel genoeg warm en geeft nooit een reden om niet te vertrouwen.heb zelf de hornet gereden met bt010 eronder op lelystad en dat gaat heel goed.de 010 is opgevolgd door de 012 en nu de 014.hij wordt ook in de bladen als zeer goed bestempeld.je voelt precies wat de band wil-kan-doet.en ze liggen vrij gunstig geprijst tegenover andere.enne wat al gezegt is het gaat ook om wat jij in je hoofd goed vind.
 
BT014! superplakband, Michelin Power Sport en de Pirelli Supercorsa (niet de Diablo corsa, is weer een tikkeltje 'harder', als je die hard kunt noemen). Levensduur van deze laatste: 4000 km. Geen ervaring met Dunlop, wel gehoord dat de D208 een goeie is. Prijzen vergelijken en zelf proberen dus maar. Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan