Plakkerige harde spulin de tank wat is het?

MCJD

Rookie
19 nov 2020
20
1
Beste lezers al eerder heb ik een berichtje
Geplaatst over dat me motor uitviel
Nu blijkt dat er nog oude roest deeltjes in me tank zaten! En aan de onderkant een plakkerige harde substantie!
Heb me tank ontroest met rustbuster en het product werk prima
Maar het plakkerige harde spul zit nog steeds vast aan de tank
Wat zou het kunnen zijn?? het is niet de ontroestspull!!
Grt ish
 

Bijlagen

  • 20201206_125843.jpg
    20201206_125843.jpg
    119,8 KB · Weergaven: 21
Beste lezers al eerder heb ik een berichtje
Geplaatst over dat me motor uitviel
Nu blijkt dat er nog oude roest deeltjes in me tank zaten! En aan de onderkant een plakkerige harde substantie!
Heb me tank ontroest met rustbuster en het product werk prima
Maar het plakkerige harde spul zit nog steeds vast aan de tank
Wat zou het kunnen zijn?? het is niet de ontroestspull!!
Grt ish
Wtf! Als je op het plaatje klikt zie je inderdaad een vieze kwak zooi. Ik zou het te lijf gaan met thinner. Dat is agressiever dan wasbenzine.
 
Ik herken het. Een xt500 na 20j stilstand tot leven gewekt, tank zat vol met roest en gom. Heb het mechanisch verwijderd door te schudden met grijze split (grind) en een oxaalzuur oplossing om de roest op te lossen.

Ik heb zelf nog niet ontdekt welke chemicaliën dit goedje het beste oplossen. Heb lampenolie, WD-40 en sterke ontvetter gebruikt, allemaal zonder succes.

IMG_20200929_165609.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jawel, er zit wel alcohol in!

Ik vind harsverwijderaar veel te duur om een tank mee te vullen, denk aan 5.50 euro voor 250ml. Kwam deze grootverpakking tegen a 100 euro per 5L. Blijft duur, maar de ingrediënten staan er netjes bij vermeld: Ethanol, 2-propanol, 2-fenylfenol.

Effe de Wiki aangeknalt, op deze pagina is te lezen dat harsen in ethanol opgelost kunnen worden om resinoïde te maken. Dus, ik ga voor 2 euro de liter bio ethanol halen bij de Hornbach om te testen of benzine hars hierin oplost. Heb jij ook nog vergomd spul liggen en interesse in een experimentje @Rob RD?
 
Wil het wel gaan proberen, lekker lui. 8L tankje en het zit niet alleen op de bodem.

Heb jij nog vieze carb vlotterbakken oid waar het op kleinere schaal in geprobeerd kan worden? Hars verwijderaar VS bio ethanol van de Hornbach.
 
ik heb toevallig wat potjes verzameld om experimenten mee te doen met sproeiers, ik wilde 4 potjes maken met remmenreiniger, ammoniak, Aceton en nog wat, tot ik het juiste middel heb gevonden om geweldloos sproeiers en dus carburateurs te renigen. Maar is bio-ethanol, de grootste vervuiler, nou de olossing om zijn eigen vervuiling aan te pakken? Iets zegt me dat het zou moeten kunnen... het proberen waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan