Plakkerige harde spulin de tank wat is het?

MCJD

Rookie
19 nov 2020
20
1
Beste lezers al eerder heb ik een berichtje
Geplaatst over dat me motor uitviel
Nu blijkt dat er nog oude roest deeltjes in me tank zaten! En aan de onderkant een plakkerige harde substantie!
Heb me tank ontroest met rustbuster en het product werk prima
Maar het plakkerige harde spul zit nog steeds vast aan de tank
Wat zou het kunnen zijn?? het is niet de ontroestspull!!
Grt ish
 

Bijlagen

  • 20201206_125843.jpg
    20201206_125843.jpg
    119,8 KB · Weergaven: 21
Maar is bio-ethanol, de grootste vervuiler, nou de olossing om zijn eigen vervuiling aan te pakken?
bio ethanol is 1 van de vele koolwaterstoffen die gemend worden om uiteindelijk een product samen te stellen dat aan de eisen van euro95 voldoet. en omdat ethanol redelijk klopvast onderdeel is kan je het mengsel aanpassen met minder klopvaste producten om toch aan RON95 te komen. en pure ethanol laat eigenlijk geen residu achter als je het laad verdampen (het tast wel rubbers en dergelijke aan omdat het weekmakers oplost). maar ethanol is ook een heel goed oplosmiddel (kijk maar wat het met rubbers doet) en wordt als zodanig ook in benzine gebruikt maar als de ethanol verdampt dan blijven de stoffen die de ethanol had opgelost achter.
en natuurlijk kan je een flesje bio ethanol gaan halen maar dan kan je net zo goed spiritus pakken bij de supermarkt (is een mengsel van grotendeels ethanol een beetje methanol om het giftig te maken zodat mensen het niet drinken een blauwe kleurstof en een beetje water) dan ben je een stuk goedkoper uit en je hoeft waarschijnlijk een stuk minder ver te rijden.
 
pas heel erg op met ammoniak en messing dat is wil nogal wegvreten.
daarom heb ik daarvoor gekozen, of eigenlijk omdat het een belangrijk bestanddeelvan Brasso is. samen met olieachige en polijstende toevoeging.
Ik sloop er hooguit twee sproeiers mee. De bedoeling is om de choke en de hoofdsproeier in't potteke te dumpen, wat de ammoniak betreft even schudden en resultaat monitoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan