Plan van aanpak vt1100 1985 motorblok

marcoooo

MF'er
29 mrt 2010
189
0
Net eindelijk van me project de motor uitgebouwd

laast gelopen 9 jaar geleden enigste wat er toen was het alom vekende ketting geluid

Maar wat is nu verstandig om te doen helemaal uitmekaar ? Of alleen kleppen stellen en uiterlijk opknappen
20220814_193241.jpg
 
Wat ik wil

De buitenkant word mat zwart gespoten (hitte bestendig)

Liever niet heel het
16605033172201372506657494552134.jpg
blok uitmekaar maar als dat wel aan teraden is dan moet het maar
 
Net eindelijk van me project de motor uitgebouwd

laast gelopen 9 jaar geleden enigste wat er toen was het alom vekende ketting geluid

Maar wat is nu verstandig om te doen helemaal uitmekaar ? Of alleen kleppen stellen en uiterlijk opknappen
Bekijk bijlage 1793722
Kleppen stellen?ding heeft hydraulische klepstoters ,daar valt niks aan te stellen.:N;)
Wat bedoel je met het alom bekende kettinggeluid,de nokkenaskettingen?
 
Laatst bewerkt:
Klopt bij stationsir draaien was de ketting hoorbaar aanwezig ...maar werd mij verteld dat dat normaal was ...
Ding heeft automatische spanners
Klopt bij stationsir draaien was de ketting hoorbaar aanwezig ...maar werd mij verteld dat dat normaal was ...
Normaal is dat niet,maar het kan zijn dat na vele km,s je de ketting gaat horen,ding heeft lange spanners en kettingen
dus dat het na vele km,s hoorbaar word zou kunnen,maar aangezien het spul al zo,n 37jaar oud is kan het
ook zijn dat het rubber van de spanners aan het verbrokkelen is,eigenlijk zou je dat voor de zekerheid moeten controleren,
vele jaren warm en koud worden en in de olie zitten kan zelfs het beste rubber op aarde slecht tegen. :Y,
het gaat vaak nog heel lang goed maar gaat het echt kapot ben je het haasje,tijdje geleden had iemand op het forum
dat ook met z,nCB900F die kreeg te maken met grote motorschade.
 
Laatst bewerkt:
Maar wat is nu verstandig om te doen helemaal uitmekaar ? Of alleen kleppen stellen en uiterlijk opknappen
dat zijn vragen die je moet stellen voor het er onderuit halen : alle reguliere onderhoud uitvoeren, dan testrijden om uit te zoeken hoe het blok (en de rest) zich gedraagt en dan afvragen :
goed genoeg om geld in (de rest) te steken ?
wil je heel de motor vernieuwen omdat je hem toch niet meer gaat wegdoen, of wordt het de zoveelste in de rij die je na een paar jaar toch weer weg doet ?
is de fiets het mij waard om extra geld in het blok te pompen ?
 
En in het werkplaatshandboek staat, als je het blok uit het frame en uit elkaar gaat halen, welke dingen je eerst moet doen. Bijv het kunnen blokkeren van de krukas. Dus, RTFM! K heb t altijd n mooie motor gevonden met gaaf blik, dus doe je best!
 
Terug
Bovenaan Onderaan