plan van vrouwmens netelenbos: Mobimeter

Uiteindelijk zal het motor en autorijden alleen maar meer geld gaan kosten.

Waarom gvd zo\'n mobimeter? Je betaald dan een bedrag per km maar door de accijns op bezine betalen we al een bedrag per km. Daar hoef je dus geen duur apparaat voor aan te schaffen. Het heeft dus nauwelijks een regulerend affect en files zullen dus niet verminderen

Ik zou het nog enigszins kunnen begrijpen als ze een spitstoeslag zouden invoeren. Buiten de spits gewoon gratis kilomters maken. Dan kiezen er wellicht mensen om niet in de spits te gaan rijden en verminderen die :( :( :( files. En dan wel de accijns verminderen!

Uh gratis km\'s buiten de spits, als iedereen dan buiten de spits gaat rijden, wat heb je dan? Juist, langere spitsuren, en nog grotere en langere files de HELE dag door ;)

BTW: muis, had jij nou 25kw of niet ? Als je het wel hebt, snap ik niet dat jij 2 jaar 25kw voldoende vind. 1 jaar is echt RUIM voldoende, plak er daarna een jaar aanvast dat je niet meer dan 100pk mag rijden, en dat je daarna pas (na aantoning dat je ook echt een jaar op 100pk hebt geredne (of minder natuurlijk) over mag op de echte zware motoren.

Het is onverantwoord om iemand die net z\'n 25kw-periode erop heeft zitten, op een R6 of R1 te zetten. Die is binnen een maand dood (tenzij die rustig rijd) :) .
 
Er wordt op verkeerde zaken gelet:

Niet snelheid is gevaarlijk, maar de ontbrekende vaardigheden en verkeerd gedrag zijn gevaarlijk:

* Vrouwen die zich aan het opmaken zijn in een rijdende auto? Rijbewijs afpakken (geldt trouwens ook voor mannen, ook al zitten die niet in een auto)))))) :P

* Idioten die een krant zitten te lezen in een file :j terwijl ik er tussendoor kom? Rijbewijs afpakken

* Mafkezen die je zien, maar toch naar links komen want dan remt die motorrijder toch wel af?
Rijbewijs afpakken (en ritueel nekschot onder de vlaggenmast kan dan ook geen kwaad)

* Onnodig links rijden? Rijbewijs afpakken, dat meen ik dus echt want dat is ergernis no. 1 en veroorzaakt veel ongelukken door allerlei \"snelweg-gevechten\".

Kortom; er moet veel strenger worden opgetreden op hoe we met zijn allen deelnemen aan het verkeer, is serieuze zaak (geldt trouwens ook voor ons als motorrijders) en met die instelling moet je ook op een motor of in een auto gaan zitten.

Zolang ik in Den Haag die patsertjes in hun politie-benzjes dus echt onnodig door rood zie rijden, de KLPD op de snelweg zie kleven bij voorliggers en vervolgens alleen maar zie bekeuren voor snelheid in zo;n flits-auto (zullen die nou trots zijn na een dag werken :j ) heb ik weinig respect voor hoe de regering iets probeert te doen aan verkeersveiligheid en oplossen van het file-probleem en heb ik daar dus ook geen vertrouwen in.
Mobi-meter en adere &#$*^zooi is idd alleen maar bedoeld als een speerpunt waarop gescoord moet worden, ze snapt gewoon geen hol van wat verkeer inhoudt, maar daar gaat het haar ook niet om, ze rijdt niet eens zelf (goddank)))))

Neem Duitsland: geen snelheidsbeperking maar flik het niet om onveilig gedrag te vertonen want dan ben je aan de beurt. Niet leuk om te zeggen maar dat hebben die Duitsers goed in de gaten. Je ziet dan ook dat ze daar wel weten wat snelheid is en daar hun rijstijl op aanpassen, die komen dus echt niet zo maar naar links als je er langs komt klappen....

Zo, en dat moest ik dus ff kwijt.
 
Oh shit, nog 1 ding, elk jaar weer een rijtest afleggen zou ik prima vinden, gewoon op eigen motor/auto en aan de hand daarvan (rijvaardigheid en gedrag)wel of geen rijbewijs (denk eens aan opa die weer tien jaar mag rijden als íe van de dokter een gezondheidsverklaring krijgt=levensgevaarlijk!!!!). Dan kun je bij motorrijders direkt ook de inschatting maken tussen zware of lichte motor, heeft nl. geen kont met de leeftijd te maken.
 
BTW: muis, had jij nou 25kw of niet ? Als je het wel hebt, snap ik niet dat jij 2 jaar 25kw voldoende vind. 1 jaar is echt RUIM voldoende, plak er daarna een jaar aanvast dat je niet meer dan 100pk mag rijden, en dat je daarna pas (na aantoning dat je ook echt een jaar op 100pk hebt geredne (of minder natuurlijk) over mag op de echte zware motoren.

Het is onverantwoord om iemand die net z\'n 25kw-periode erop heeft zitten, op een R6 of R1 te zetten. Die is binnen een maand dood (tenzij die rustig rijd) :) .
Nee, Muis = kwart eeuw oud...
Muis rijdt dus op een 108 pk of zo sterke Kawa... })
Wel na lessen op een 73pk sterke Honda....
Ok, ik ben makkelijk.... 1 jaar 25 KW is ook goed... Maar dan wel gevolgd door 1 jaar 55KW... En niet periode telt, maar tijd dat je motor op naam hebt... Na iedere trap een kort examen op een zwaardere fiets om te zien of je om kan gaan met het vermogen...
 
Er wordt op verkeerde zaken gelet:

Niet snelheid is gevaarlijk, maar de ontbrekende vaardigheden en verkeerd gedrag zijn gevaarlijk:

bla, bla ;)

Zo, en dat moest ik dus ff kwijt.

Ben het helemaal met je eens. :}
Het kost alleen veel te veel geld om op andere zaken als snelheid te controleren. Op snelheid controleren is erg goedkoop en levert centjes op. Mensen die snijden, kleven etc moeten op heterdaad door een agent betrapt worden en da\'s duur/arbeidsintensief.
 
Denk wel dat het een goede manier is.

MINDER BPM
MINDER accijns (20c per liter minder!)
MINDER/geen wegenbelasting

Klink lekker hoor! Als je onder de 18k per jaar blijft is het goedkoper...

Maar een motor-strook overal zou de files STUKKEN verminderen! Gaan er meer mensen met de motor... :)
 
Denk wel dat het een goede manier is.

MINDER BPM
MINDER accijns (20c per liter minder!)
MINDER/geen wegenbelasting

Klink lekker hoor! Als je onder de 18k per jaar blijft is het goedkoper...

Maar een motor-strook overal zou de files STUKKEN verminderen! Gaan er meer mensen met de motor... :)

Eerst zien dan geloven! Wat gaan de afgelegde kilometers kosten?

Onder de 18k.... Da\'s 345 km per week ;( . Als ik bij mijn ouders ga koffie drinken heb ik er al 400 achter de kiezen :(
 
Uiteindelijk zal het motor en autorijden alleen maar meer geld gaan kosten.
De heilige melkkoe
Waarom gvd zo\'n mobimeter? Je betaald dan een bedrag per km maar door de accijns op bezine betalen we al een bedrag per km. Daar hoef je dus geen duur apparaat voor aan te schaffen. Het heeft dus nauwelijks een regulerend affect en files zullen dus niet verminderen
Km-toeslag in de milieuheffing ingebouwd, geniale regeling. Jammer dat ze het zelf niet doorhebben, de genieen. :j
Ik zou het nog enigszins kunnen begrijpen als ze een spitstoeslag zouden invoeren. Buiten de spits gewoon gratis kilomters maken. Dan kiezen er wellicht mensen om niet in de spits te gaan rijden en verminderen die :( :( :( files. En dan wel de accijns verminderen!
Spitstoeslag? Ammenooitniet!!! :( :( :( :( Is het mijn schuld dat ik \'s ochtends vroeg moet beginnen? Het meerendeel van Nederland kan gewoon niet anders, andere tijden werken is haast niet te doen ivm priveleven maar vooral ook contacten met andere bedrijven.

Het is een druppel op de gloeiende plaat en het helpt ongetwijfeld ook een beetje, maar het is verstandiger om meer (en betere) wegen aan te leggen. De A10 rond A\'dam is niets anders dan een verzameling op- en afritten verbonden door veel te korte stukjes snelweg. De ene verkeersstroom wil de weg op terwijl de andere juist wil voorsorteren om de weg af te gaan. Dat komt dan lekker in elkaars vaarwater terecht -> opstoppingen! Nu we het toch over genieen hebben, je hoeft toch niet veel meer dan kleuterschool te hebben om te zien dat dat niet werkt. Wel: eerst de afrit (minder verkeer, kan dus niet in de weg gezeten worden -> geen opstopping), dan de oprit.
 
Nee, Muis = kwart eeuw oud...
Muis rijdt dus op een 108 pk of zo sterke Kawa... })
Wel na lessen op een 73pk sterke Honda....
Ok, ik ben makkelijk.... 1 jaar 25 KW is ook goed... Maar dan wel gevolgd door 1 jaar 55KW... En niet periode telt, maar tijd dat je motor op naam hebt... Na iedere trap een kort examen op een zwaardere fiets om te zien of je om kan gaan met het vermogen...

Een ZXR6RR Ninja is dus HEEEEEEEEEEL Wat anders dan een R6. Stap eens op een R6 zou ik zeggen. :)
Mij was ook al eerder aangeraden niet meteen op een R6 straks te stappen maar eerst een andere 600 te nemen, zoals bijv een ZXR :) Maargoed, wordt dus een fazer 2002 model, en daarna een R6 of een R1? :P
 
:)
Mij was ook al eerder aangeraden niet meteen op een R6 straks te stappen maar eerst een andere 600 te nemen, zoals bijv een ZXR :) Maargoed, wordt dus een fazer 2002 model, en daarna een R6 of een R1? :P

UIteindelijk wil ik mijn verdere leven slijten op een TLS, ik vind hem zo mooi, dat ik hem gewoon wil. Maar de stap van GSXF600 naar TLS - 80pk naar 125pk. Gewoon te groot...plus het is een twee cylinder.
Dus wil ik de tussen stap van GSXF600 naar SVS maken, maar ja.... dan krijg ik 70pk naar 125pk, nog erger.. :( :( :(
Wat zouden jullie doen, ????
 
Die TLS kopen. Kben van een CB750 bj 77 naar een FZR bj 87 gegaan.. ( ondertussen al weer 8 jaar geleden, maar okay.) 70 zeer oude ezels, naar 135 snelle paarden. Dit jaar van de 135 snelle paarden naar 150 snelle renpaarden gegaan ( FZR naar R1.)

Niks uitstellen, gewoon kopen. Ennuh dat vermogen voelt in het begin een beetje indrukwekkend, maar went erg snel })
 
JK is, als jij \"uiteindelijk\", Minister wordt DragRacing toegestaan...???? :P :P :P
Stoplicht sprintjes, Wheelies, Stoppies, Knieetje Schrapen...????? Nou...????
Dan heb je mijn stem... :P :P :P

Uiteraard, echter alleen als de weg voor u leeg is, met uitzondering van spitsuur, dan is dit nie toegestaan. Doet u toch aan dragracing waarbij er voortuigen voor u rijden, dan bent u niet verzekerd. ;)

Overigens mogen burnouts ook worden gedaan, en wel voor het politiebureau.
 
Een ZXR6RR Ninja is dus HEEEEEEEEEEL Wat anders dan een R6. Stap eens op een R6 zou ik zeggen. :)
Mij was ook al eerder aangeraden niet meteen op een R6 straks te stappen maar eerst een andere 600 te nemen, zoals bijv een ZXR :) Maargoed, wordt dus een fazer 2002 model, en daarna een R6 of een R1? :P
Waarom niet meteen R6? Ok, een ZX-6R of een CBR600F zijn wat minder extreem... Een beetje supersport-toerfietsen... Maar ook deze fietsen hebben toch rond de 110 paardjes...Ga je dan eerst effe lekker mellow rijden op zo\'n bravere sportmachine om daarna alsnog een R6 te halen? Ik heb ook proefgereden op een R6 en vond het allemaal wel meevallen... Ding geeft meer punch bij gasgeven (voorkant voelt veel lichter dan bij een ZX-6R met volgas) en stuurt wat scherper (voor mij: nerveuzer) en daarnaast vinnik de zitpositie wat minder bij langzaam stadsverkeer (polsen)... Het is over de hele linie een extremere fiets, maar wel te rijden, als je maar beseft waar je op rijdt... Een ZX6-R of CBR600F is makkelijker in het begin, je kan wat wilder doen zonder dat de motor wild reageert, maar een R6 is als je het rustig opbouwt ook goed te doen... Ik vind het zelf iets te extreem qua zithouding en het sturen vinnik wat nerveus... Ik zou zo\'n ding dan ook al helemaal niet kopen... Gewoon omdat ik het ding niet lekker vind zitten en sturen... Love the power, though... }) Als jij een R6 wel fijn vindt moet je het ding gewoon kopen... Heb jij er wel eens op gereden? Zoja, beviel het? Als het beviel, valt het extreme dus wel mee, want als een fiets te extreem voor je is, op welk gebied dan ook, vindt je die fiets vanzelf minder fijn... :)
Volg hierin dus je gevoel, laat je niet dingen aanlullen door andere mensen, want hun indruk hoeft niet altijd gelijk te zijn aan jouw indruk.

Maar als je meer een veel snellere en beter sturende (+remmende) versie van je vorige motor wilt, die ook nog eens lekker eruit ziet en niet per se een supersport is, dan is een 2002 Fazer zeker een goeie keus... :)
 
Van 80 naar 125 PK vind ik wel meevallen...

Vandaag op een R6 gereden, 120 PK ipv de 65 PK\'s van mijn FZR. Bijna een verdubbeling dus.

OK, het ging weer een stuk harder maar had niet het idee dat het niet in de hand te houden was ofzo, vond het wel kicken, vanaf 8000 tpm is het een raket. :9~
 
Ik vind de R6 trouwens HEERLIJK rijden, lekker licht sturend, fantastische remmen en de houding is idd extreem maar wel te doen vond ik.
 
Ik vind de R6 trouwens HEERLIJK rijden, lekker licht sturend, fantastische remmen en de houding is idd extreem maar wel te doen vond ik.
Zeker niet met 180 ingevoegd? Wordt wat snel onstabiel als je over blokken, strepen of zo gaat met hogere snelheid... Beetje nerveus... Voor de rest stuurt het idd wel lekker... :)
Ga je nu je FZR inruilen? Of heb je de volgende proefrit alvast ingepland? }) Highly addictive, zo\'n snel machientje, niet?
 
Van 80 naar 125 PK vind ik wel meevallen...

Vandaag op een R6 gereden, 120 PK ipv de 65 PK\'s van mijn FZR. Bijna een verdubbeling dus.

OK, het ging weer een stuk harder maar had niet het idee dat het niet in de hand te houden was ofzo, vond het wel kicken, vanaf 8000 tpm is het een raket. :9~

Da\'s omdat je rustig reed hoor. Je moet maar eens wat harder aan die rechterhand trekken.. Gas open tot ie niemeer verder kan..
Daar ben je waarschijnlijk niet geweest tijdens dit ritje he :)
 
Da\'s omdat je rustig reed hoor. Je moet maar eens wat harder aan die rechterhand trekken.. Gas open tot ie niemeer verder kan..
Daar ben je waarschijnlijk niet geweest tijdens dit ritje he :)
Euhh, dus wel. :) 2 Maal in de toerenbegrenzer geklapt, 110 in de 1e versnelling redelijk voluit, 160 in de 2. Meermaals over de 200 geweest.

Heb aardig gasgegeven... })
 
Zeker niet met 180 ingevoegd? Wordt wat snel onstabiel als je over blokken, strepen of zo gaat met hogere snelheid... Beetje nerveus... Voor de rest stuurt het idd wel lekker... :)
Ga je nu je FZR inruilen? Of heb je de volgende proefrit alvast ingepland? }) Highly addictive, zo\'n snel machientje, niet?
Ik vond hem niet echt nerveus eigenlijk, viel me erg mee. :)

Of ik nu mijn FZR ga inruilen? Als ik het geld voro een R6 had gehad wel ja, erg verslavend maar goed, ben ook nog wel tevreden met mijn FZR hoor, rijdt ook lekker door. :)
 
Waarom niet meteen R6? Ok, een ZX-6R of een CBR600F zijn wat minder extreem... Een beetje supersport-toerfietsen... Maar ook deze fietsen hebben toch rond de 110 paardjes...Ga je dan eerst effe lekker mellow rijden op zo\'n bravere sportmachine om daarna alsnog een R6 te halen? Ik heb ook proefgereden op een R6 en vond het allemaal wel meevallen... Ding geeft meer punch bij gasgeven (voorkant voelt veel lichter dan bij een ZX-6R met volgas) en stuurt wat scherper (voor mij: nerveuzer) en daarnaast vinnik de zitpositie wat minder bij langzaam stadsverkeer (polsen)... Het is over de hele linie een extremere fiets, maar wel te rijden, als je maar beseft waar je op rijdt... Een ZX6-R of CBR600F is makkelijker in het begin, je kan wat wilder doen zonder dat de motor wild reageert, maar een R6 is als je het rustig opbouwt ook goed te doen... Ik vind het zelf iets te extreem qua zithouding en het sturen vinnik wat nerveus... Ik zou zo\'n ding dan ook al helemaal niet kopen... Gewoon omdat ik het ding niet lekker vind zitten en sturen... Love the power, though... }) Als jij een R6 wel fijn vindt moet je het ding gewoon kopen... Heb jij er wel eens op gereden? Zoja, beviel het? Als het beviel, valt het extreme dus wel mee, want als een fiets te extreem voor je is, op welk gebied dan ook, vindt je die fiets vanzelf minder fijn... :)
Volg hierin dus je gevoel, laat je niet dingen aanlullen door andere mensen, want hun indruk hoeft niet altijd gelijk te zijn aan jouw indruk.

Maar als je meer een veel snellere en beter sturende (+remmende) versie van je vorige motor wilt, die ook nog eens lekker eruit ziet en niet per se een supersport is, dan is een 2002 Fazer zeker een goeie keus... :)

R6 is iets feller dan z\'n andere 600-vriendjes, maar ach, alles went. En met motoren went het vrij snel, ik heb zelf nog geen R6 gereden, dat heb je he, met 25kw, maar mij is verteld om beter eerst een ZXR ofzo te nemen. Maarja, misschien was dat zo van \'als je je eerste motor gaat kopen, koop dan geen r6\'. Ja, dat zou ik redelijk kunnen begrijpen.

Maargoed, FAzer 2002 ziet er lekker uit, geen kuipje dus lekker snel sleutelen, en bij vallen minder schade als je er kleine valbeugeltjes op zet, je hebt toch van die \'doppen\'sets ? Tegen bescherming van blok en frame tegen de straat ;)

Ik vind het alleen raar dat het 2002 kuipje niet op een ouwe fazer 600 kan, voglens mij moet dat wel te doen zijn.

Maargoed, we gaan erg offtopic, we waren bij mevrouw tolpoort met d\'r mobimeter ;)
 
[offtopic]
2002 kuipje is echt wel mooier... :)
[/offtopic]
Mobimeter: Zwetsnekkerij...
20 cent daling op de acijnzen = lang niet voldoende...
En nu hebben ze het dan over de BPM, die altijd al een heet hangijzer was in Europees verband... Belasting waar het europarlement in principe al nooit achter stond (zelfs sprake van dat het wel eens illegaal kon zijn, net als de oude BVB...)
En die houderschapsbelasting wordt echt niet volledig afgeschaft... Anders gaat iedereen toch op gas rijden? Is dan vele malen goedkoper...
 
[offtopic]
2002 kuipje is echt wel mooier... :)
[/offtopic]
Mobimeter: Zwetsnekkerij...
20 cent daling op de acijnzen = lang niet voldoende...
En nu hebben ze het dan over de BPM, die altijd al een heet hangijzer was in Europees verband... Belasting waar het europarlement in principe al nooit achter stond (zelfs sprake van dat het wel eens illegaal kon zijn, net als de oude BVB...)
En die houderschapsbelasting wordt echt niet volledig afgeschaft... Anders gaat iedereen toch op gas rijden? Is dan vele malen goedkoper...

Dan gooien ze meteen de accijns op het gas. En dan betaal je wel iets meer. Bovendien rijd een auto niet zo lekker op gas als op benzine. Tenminste, de auto van m\'n pa (2.5 liter) rijd redelijk sloom op gas met optrekken (tenzij ik rij, maar dan doet ie nog ten onder aan mijn 1.6 ragbak), maar zet het knopje om naar benzine, dan wil ie ECHT wel. :P

En wat betreft de mobimeter; ik rijd gemiddeld iets minder dan 18000km in de auto, dus ik ben goedkoper uit. Dan komen nog de motor kosten erbij, maar no way dat er dus een mobimeter op mijn motor komt. Bovendien moet ie waarschijnlijk worden aangesloten op de accu en sorry netelenmens, accu? wat is dat?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan