Planloos touren

Babos

Rookie
9 feb 2014
1
0
Beste lezers
Mijn naam is babos Ik ben 19 jaar oud en ben van plan deze zomer met 125cc'r door Europa te touren, ik heb zoon 4/5 weken de tijd en ga het liefst zo ver mogelijk.
Ik heb echter nog totaal geen ervaring met dit soort touren,
Ik wil het liefst niks plannen behalve een richting om heen te rijden,

Graag hoor ik tips met wat ik zowel kan verwachten of wat echte aanraders zijn?

Vriendelijke groet
 
Het is wel handig om vooraf te bedenken waar je ongeveer heen wilt. Wil je ergens richting het zuiden van Spanje, richting de Alpen of richting de Noordkaap, daar zit nogal wat verschil in. Voor iedereen is dat ook anders. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om richting Alpen en Dolomieten te gaan, dan door Frankrijk afzakken naar de Pyreneeen, en vervolgens een mooie route ergens langs de Franse kust weer naar boven. Maar dat zou mijn idee zijn, misschien heb jij wel niks met bergen en ga je liever heel ergens anders heen.

Dan moet je ook bepalen hoe je wilt overnachten. Wil je gaan kamperen, hotels of b&b's pakken. Dat is weer afhankelijk van hoeveel je kan en wil meenemen en wat je wilt uitgeven.
 
Koop in ieder geval een paar goede kaarten. Die hoeven niet zo heel gedetailleerd te zijn. Als je in een mooi gebied zit waar je wel een paar tourtjes wil rijden kan je altijd bij een lokaal benzinestation een gedetailleerde kaart van de omgeving kopen.
 
Je kunt ook naar Noorwegen, de noordkaap is volgens mij goed te doen. Daarnaast zou je voor kunnen kiezen om de terugweg met de trein te doen. Je bent dan slechts aan het terug verplaatsen, de spanning is er dan een beetje af. Ik denk dat qua omgeving Noorwegen mooier is, als je voor het rijden gaat. Spanje is ook mooi maar in de zomer erg heet om motor te rijden, de chica's zijn dan wel schaarser gekleed ;)
 
Eerst het 'einddoel' bepalen, in grote lijnen uitstippelen zodat je weet welke richting je aan moet houden en gewoon gaan. De wegen je laten leiden :)