plastic kappen spuiten

outbackjack

MF'er
25 sep 2007
249
9
Door een ongelukje is een van mijn plastic kappen beschadigd. Nu zit ik eraan te denken om dat zelf te gaan spuiten.

Is dat te doen?
 
Door een ongelukje is een van mijn plastic kappen beschadigd. Nu zit ik eraan te denken om dat zelf te gaan spuiten.

Is dat te doen?

Als je dat goed wil doen ga je eerst de kleurcode vragen bij een Honda dealer of probeer je deze exact te weten te komen. Anders ga je er een slordig boeltje van maken.

De bedoeling is dat het verbeterd he en niet verslechterd niewaar. ;)
 
Zelf spuiten is alleen goed te doen bij een gewone enkelvoudige kleur, anders moet je er niet aan beginnen.

Mijn Honda is rood metallic, dat blijkt erg duur te zijn om te laten spuiten en zelf doen is erg lastig omdat je schijnbaar vier verschillende lagen moet aanbrengen met verschillende eigenschappen.
Voor een kap en een randje aan de kuip zou ik alleen aan materiaal al € 200,00 kwijt zijn... en dan moet je het zelf nog doen. Laten doen was het dubbele.

Daarom heb ik voor een tientje een spuitbus gekocht met een kleur die er op lijkt; ideaal zo'n afgeschreven motor...

Misschien heb je hier wat aan ? Het motor spuiten/laten spuiten wie wat waar topic
 
Terug
Bovenaan Onderaan